Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyspakkaus, saako jos asunut suurimman osan raskaudesta ulkomailla?

Vierailija
13.06.2012 |

"Äitiysavustuksen voi saada raskaana oleva äiti sekä adoptiovanhempi. Ehtona on, että asut Suomessa.

Äitiysavustuksen saaminen edellyttää lisäksi, että raskautesi on kestänyt vähintään 154 päivää ja olet käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen 4. raskauskuukautesi päättymistä."

Näin lukee Kelan sivuilla, ja tästä päätellen äitiyspakkauksen saanti voisi olla mahdollista minunkin tapauksessa, mutta en ole täysin varma.

Olen raskaana 34. viikolla, ja asun tällä hetkellä ulkomailla. Asuin kuitenkin alkuraskaudesta vielä Suomessa, ja kävin neuvolassa muistaakseni kahteen otteeseen, hyvissä ajoin ennen 4. raskauskuukauden päättymistä.

Olen nyt muuttamassa takaisin Suomeen, ja loppuraskauden lääkärikäynnit ja synnytys tulee siis tapahtumaan Suomessa.

Tietääkö kukaan onko tällaisessa tilanteessa oikeutettu saamaan äitiyspakkausta maksutta? Nuo tämänhetkisen äitiyspakkauksen tuotteet ovat aivan ihania, ja olisin valmis vaikka maksamaan pakkauksesta, mutta jos sen saa ilmaiseksi niin mieluummin tietysti niin päin...

Tarkoitus on tietysti marssia Kelaan heti kun pääsen takaisin Suomen maan kamaralle, mutta olen malttamaton tiedonjanossani ja lisäksi vielä löysin henkilön joka olisi myymässä äitiyspakkausta juuri nyt ja edullisempaan hintaan kuin mitä Kelalle joutuisi maksamaan, joten mitä pikemmin saan vastauksen kysymykseeni, sen parempi :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla