ENSIKOIDEN keskiviikko
Aloittelen tästä pikaisesti, kun on kerrottavaa ja hirmu kiire päällä, kun pitää mennä vetämään koulumuksuille luistelua...
Oon pari viikkoa ollut palstoilta poissa, joten onnea plussanneille ja tsemppiä muille yritykseen. Kiirusta on pidellyt eikä paljon oo ehtinyt antaa vauva-ajatuksille sijaa.
Pari viikkoa sitten kerroin mun ja miehen vaellustreffeistä, jotka sujuivat todella mukavasti - niin mukavasti, että tänään testiin paukahti KAKSI VIIVAA...
Eli täällä mennään raskausviikolla 5 :) :)...
Nyt luistelemaan lammasmainen hymy kasvoilla.
++++++++++++säteitä!!!
Kommentit (34)
kyllähän mä käskin kirjotella kuulumisia, mutta että...jotain rajaa, eihän näitä pinoja jaksa millään kahlata läpi! :D
Diotima; katsoppas kun musta ei niin helpolla eroon pääsekään :) kiusin teitä alvariinsa täällä enkä suostu menemään pois kuin hetkeksi kerrallaan, njähnjäh.
Quiero; nyt kuulostaa niin hyvältä että tuon on pakko onnistua! *tsempittää kovasti* mä ainakin pidän peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menee oikein hyvin!
Joku oli pohdiskellut että jos se plussan saapi " joululahjaksi" niin antaisi " vihje-lahjoja" isovanhemmille. Täytyy myöntää että äärettömän hyvä idea. Mä olen miettinyt että tekisin kortit, alun perin oli haaveena että olisi jonkinlainen " ultrakuva" (enkä mä tiedä saako niitä edes vai onko se vaan joku " leffajuttu" ) jonka laittaisi korttiin kertomaan että ovat tulevia isovanhempia.
No, mutta...täytynee odotella ensin sitä plussaa (joka tuskin kuitenkaan jouluksi tulee, näät kun tätihän on valmiiksi joulunpunainen...niin on kyllä aconin testikin. MUR!) Ja olisihan se kuitenkin aika aikaista kertoa jo jouluna...äh, en minä tiedä, kunhan haaveilen.
Tappert joka valmistautuu taas lähtemään työmaalle..
Mulla kans oli pitkiä kiertoja pillereiden lopettamisen jälkeen max 51 päivää joihin sain terolutit tasaamaan kiertoa ja kyllä on sitten ihanaa kun kierot ei enää veny ja vanu, että suosittelen sullekin, että käyt lääkärissä. Mää kävin äitiysneuvola lääkärillä joka sitten kirjoitti terolut resepstin
Tappert:
Ja olisihan se kuitenkin aika aikaista kertoa jo jouluna...äh, en minä tiedä, kunhan haaveilen.
[color=BlueViolet] Tuota mietein minäkin, että se kyllä on aika aikasta kertoilla vielä tuolloin, jos jouluksi sais plussaa, mutta jos meille, niin hyvin käypi, niin sanotaan kyllä ettei siitä sais vielä muille puhua mitään, kun on niin alussa.
Hauska idea, Muppeli, tuo joululahja! Vitsi kun saataiskin joululahjaksi kaikki tuo plussa!
Olen ajatellut pihistää hauskan idean kaverilta miten voi kertoa raskaudesta muille: se laittoi tekstiviestin, jossa " kaksi pientä elefanttia marssi näin, aurinkoista tietä eteen päin. Koska matka oli hauska niin, pyysivät he mukaan yhden toverin." Hetken raksutti tyhjää ennen kuin tajusin viestin tarkoituksen (en tiennyt yrityksestä). Musta toi oli niin hauska idea, että sitä varmaan tuun itsekin käyttämään ainakin kavereille infoamiseen! Ehkä äiti ei ihan tajuaisi...
Tokkopa: mä kans suosittelen varaamaan ajan lääkäriin! Johan noilla kierrolla tulee hulluksi! Ite oon samoissa aikeissa, jos ei nyt tärppää!
Kiva kun sain kuulla vähän teidän mielipiteitä. Taidan marssia lääkäriin. Tämä palsta on loistava henkireikä!
t
Q: se sarja on nyt puolessa välissä..
Eli ens kerralla tulee jo neljäs jakso, mutta ihan hyvin sitä voi keskenkin seurata. =)
Tulee 20.30 ja kestää puolisen tuntia.
Diotima: Se sun kaveris idea oli hauska.. =)
Ulkona on jo nyt ihan tajuttoman pimeetä. =(
Missä se lumi oikeen viipyy.. tahtoo valoo..
Tänään pääsee taas ratsastaa ja maastossa on aika ikävä mennä kun ei hepatkaan oikeen tunnu kunnolla tuolla pimeessä näkevän.
Noh.. elämä on...
Aivan ihanaa että joku taas plussailee =) Kunpa vaan täälläkin tulisi se kuuluisa kaksi viivaa! Olen siitä uneksinut jo, enkä osaa edes ajatella miltä se kaksi viivaa tuntuu. Kerroppa Pikkuinen ihan ekat ajatukset kun näit kaksi viivaa!!!!?? Eipä kai sitä voi sanoin kuvailla?!?!??
Q: Ihania uutisia myös sinulta. Jospa nyt sitten tulisi pukki tuomaan lahjaksi sen kuuluisan kaksi viivaa!!!!
[color=violet]Siis kaikki enskat kirjoittakaamme pukille!![/color] Kiitos väriohjeista, kokeillaan toimiiko oikein!
Sain itsekkin varattua viimein ajan lääkärille. Se on kyllä vasta 15.12. mutta sitä ennen ehtisi tulla vaikka ne kaksi viivaa! =) No niin no, eipä tässä olla kyllä pupuiltu kuin 2 kertaa kierron aikana ja luulen että nekin oli aika aikaisin. Eilen oli sellainen tunne että oli ovis, mutta tulin niin myöhään kotiin, että kaaduin suoraan sänkyyn. Tänään mies tulee niin myöhään kotiin, että varmasti kaatuu myös suoraan sänkyyn. Vaikkakin hiukan ehdottelin puhelimessa pientä " peliä" kun tulee kotiin, enkä siihen kielteistä vastausta saanut. Saa nähdä sitten kun on sen aika!!! =)
Nyt kp 13/25-31. Eli touhuilun aika!!!
++++++++KAHTA VIIVAA TOIVOEN++++++++
Ja ONNEA pikkuiselle!!
Oli hiiirmu pitkä pino tälle päivälle! :) ja nyt ei sit muista puoliakaan..
Q: olipa kiva kuulla positiivisia uutisia sieltä ultrasta! :)
Mulla kp 26/28-30 eli kai mä sit piinailen.. Mitään oloja ei oo, mutta voihan ne kai tulla myöhemminkin.. Täytyy koittaa olla optimisti, silleen sopivasti ettei aiiiivaan kamala pettymys oo jos se täti kumminkin rynnii tänne. Myönnän kyllä olevani malttamaton ja tekis mieli testaila, kummasti polttelee ne Aconit kaapissa, mutta jospa vielä maltan...
+++ tuulia vaan kaikille!
Ja [color=red]OIKEEN PALJON ONNEE PLUSSASTA PIKKUNEN[/color]. Tulee hyvä mieli kun jonkun toiveet toteutuu; joillakin se vaan kestää vähän enemmän aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä. Mutta kyllä me muut täältä perästä tullaan -eikös vaan!
Juu [b]Pepsi[/b], tikutin tosiaan oviksen kp 37 eli älä vaivu epätoivoon [b]Diotima[/b], sullakin saattaa ovis olla vasta edessäpäin. Muistaakseni kirjotit et sulla on kp24 meneillään, eli välttämättä ei oo hätiä mitiä. Toivotaan ainakin niin.
Mä oon muuten tehny jotain, jota en uskonu tekeväni, ihan vielä ainakaan. No joo, enhän oo odottanu KU 4 vuotta, mutta se oli ihan oma valinta joka tuntu oikeelta sillon. On varmaan tän palstan ja pinon " vika" , että mä oon nyt sitten vihdoin ja viimein ottanu luurin käteen ja soittanu lääkärille ja tilannu ajan verikokeisiin ja ultraan! Mietin, ettei siinä mitään mentä ainakaan ja nyt kun on tää toiminta jotenkin ok, niin voihan sitä vähän avittaa ja katsoo mitä tarvii tehdä jos tarvii tehdä jotain.
Että perästä tullaan [b]Tokkopa ja Brooke[/b]. Ainoo huono puoli on, et odotusaika on täällä 3kk, mutta voi ehkä päästä aikasemminkin. Sinä aikana voi sitten yrittää positiivisella mielellä, kun tietää et kohta saa ajan lääkäriin.
Että kiitos vaan teille, että täällä kirjottelette ja annatte mielipiteitä asioista.
wäiski :o)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ihania uutisia Quiero:) ..ja Pikkuiselle onnittelut plussasta!! :)
Täällä menossa kp 22/29-42..ovis tikutettu kp 19 ja pupuiltu kp19,20 ja 21..eli simpat pitäis olla asemissa..ja se kaikkein mieluisin joululahja toiveissa:) viime kierron " varmojen oireiden" jälkeen en kyllä kuulostele kroppaani..joopajoo;) Kohta jo hehkutan täällä väsymystä ja vilutusta ja pissahätää ja..;)
Pidän Pepsi peukut pystyssä sun miehen kellistyksen suhteen!:)
Meillä mies alkaa taas jo suurinpiirtein kavahtamaan mun kosketusta kun oon pitäny raukkaa niin kovilla viime päivinä;) ilmotti jo että tänään ei kyllä heru;)..mutta on kyllä ainakin tähän asti ollu varsin innokas vauvapuuhiin taas heti tädin lähdettyä:)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ihana uutinen! Oikein tosi isoooot onnentoivotukset sinulle! ...Taisipas olla aikamoiset treffit :) Laita niiden ohjelma tänne meillekin, jos vaikka tarttis viritellä jotain vastaavaa täälläkin päin... :)
Ihana uutinen sullakin Q!! Ootte tositoimissa, vaikuttaa todella lupaavalta! Nyt niitä plussatuulia sinne teille ja äkkiä!
Ai niin ja tervetuloa uudet (nimet ei vielä pysy muistissa...) !!! Tää on huippukivaporukka! :)
Täällä mennään kp 26/28-32 ja täti on esittänyt tulevansa mitä todennäköisemmin huomenna ja vaatii kestityksiä. .Voi ....kele kun tänään alkoi pieni tuhruttelu, huomenna varmasti se muija saapuu reippaasti paikalle. Meinas taas itku päästä, mutta sain itteni koottua työpaikalla. Olis ollu vähän selittelemistä kun tulee vessasta ripsarit poskilla ja mitään ei o muka tapahtunu. :( No, pakko ajatella vaan positiivisesti: eipä tarvinnu turhia piinailla ja arvuutella. Uuteen kiertoon mars mars. ... saankohan mä ikinä nähdä niitä kahta viivaa testissä... *kömpii villasukat jalassa peiton alle murjottamaan*
Anteeksi rakkaat enskat tää itsesäälittely, mutta on taas joka kuukausittaisen itsesääli-illan aika. Huomenna taas virkeämpänä, Keinuhepo
Ai niin, +++++++++-tuulahdus kaikille ja mä yritän sitten pitää sen eukon täällä niin vältytte muut piinailijat siltä! :)
Hih,juu miehen sain kellistettyy ja arvatkaa vaan?Tilanne ol sellane et melkei riita päällä ja tuntu että mission impossible,siis olin ihan satavarma ettei onnistu tänään...mutta kyllä vaan...:) :) :) :)
Noi smailit johtuu ihan siit et Pepsi on juonu pullon vinkkuuu...ja...no tietty kellistämisestä...:) :) :) :)
Hihiiiiiiii............
Onnea paljon Pikkuinen :) Met muut tullaan perässä ihan kohta!!!
Q: siun tilanne kuulostaa kyllä tosi hyvältä, Plussatuulia sinne päin, kuten muillekkin :)
Itsellä meneillä kp20/28 ja oireet alkaa lisääntyä ;)
-selkäkipu
-valkkaria normaalia enemmän
-masun nippailu
-tisut kipeytyneet, jne
Eli kaikki samat, kuin aijemmin!
Käykääs lukeen tuolta odotuspuolelta niitä juttuja mitä odottavat äidit ovat sählänneet, nauroin ihan kipeenä xD
Jokainen hormonihirviö tietää, että kerran kuussa tulee sellaisia päiviä, joina miehen ei tarvitse kuin avata suunsa ja hengenlähtö on lähellä.
Siksi jokaisen miehen tulisi tulostaa tämä pieni opas paperille ja säilyttää sitä lompakossaan ajokortin ja muiden tärkeiden papereiden joukossa.
VAARALLISTA: Mitä tänään syödään?
TURVALLISEMPAA: Voinko auttaa päivällisen valmistamisessa?
TURVALLISINTA: Minne haluaisit lähteä syömään päivällistä?
HUIPPUTURVALLISTA: Ota vähän suklaata.
VAARALLISTA: Mitä sulla oikein on päälläsi?
TURVALLISEMPAA: Wau, näytät hyvältä ruskeissa vaatteissa.
TURVALLISINTA: WAU!
VAARALLISTA: Mikä nyt mättää?
TURVALLISEMPAA: Etkö nyt vähän ylireagoi?
TURVALLISINTA: Ota tästä 50 egeä.
VAARALLISTA: Kannattaako tuota nyt syödä?
TURVALLISEMPAA: Olisi tuolla omenoitakin.
TURVALLISINTA: Ottaisitko lasillisen viiniä tuon kanssa?
VAARALLISTA: Mitä sinäkin olet koko päivän tehnyt?
TURVALLISEMPAA: Toivottavasti et ole rasittanut liikaa itseäsi.
TURVALLISINTA: Näytät tosi hyvältä tuossa aamutakissa.
viivi99:
En oo huomannutkaan moista, onko se sarja jo pitkällä? Ens viikolla täytyy yrittää katsoa! Kiitti vinkistä!
Tokkopalle sellaista kommenttia, että voithan sä varata lääkärin nyt ja jos niin onnellisesti kävis, että plussaisit, niin sitten vaan perut ajan. Mä ainakin oon tosi helpottunut, kun vihdoin pitkiin kiertoihin saadaan helpotusta. Mutta mäkin kävin jo elokuun lopussa ensimmäistä kertaa lääkärissä ton asian takia, ja nyt vasta hoidot on saatu käyntiin. Joten jos tuntuu, että " ahistaa" , niin varaa aika lääkärille. Jo pelkkä juttelukin asiasta auttoi ainakin mua, kun tajusin, että ehkä jollain vippaskonstilla vois kiertoa lyhentää. Ja kuka se olikaan, joka sanoi, että yksityisellä varmaan pitkäkiertolaisiin suhtaudutaan sopivalla vakavuudella? Se on mun kohdalla ainakin ihan totta, koska YTHS:llä lääkäri oli vähän kahden vaiheilla, että onko mun kierto nyt niin kauhean pitkä ja sitten taas Väestöliiton lääkäri oli sitä mieltä, että ehdottomasti on liian pitkä ja epäsäännöllinen ja lääkkeet vaan avuksi. Mutta lääkärin kanssa olis sunkin varmaan parasta jutella, että mikä sulle olis paras mahdollinen vaihtoehto. Onnea matkaan, päätitpä tehdä mitä tahansa!
-Q-