Voi ei, huomasin juuri, että olen maksanut väärälle tilille rahaa
150e! Tämä on tapahtunut jo joulukuussa. Tutkin tilitietojani ihan muusta syystä, ja sitten ihmettelin,että miten minun tililtäni on tuo summa mennyt. Kyse on lapsen kouluunliittyvästä maksustä. Se on kyllä maksettu myös luokan tililtä, mutta myös omaltani. Kauheaa. Onkohan mitään mahdollisuutta saada enää omiaan pois?
Kommentit (7)
ja saatuaan siltä luvan palauttaa rahat, saat ne takaisin. Minä olen saanut vastaavassa tilanteessa rahat takaisin, tosin vähän nopeammin huomasin maksaneeni väärälle tilille.
ja saatuaan siltä luvan palauttaa rahat, saat ne takaisin. Minä olen saanut vastaavassa tilanteessa rahat takaisin, tosin vähän nopeammin huomasin maksaneeni väärälle tilille.
yhteystiedot, voit toki ottaa yhteyttä myös siihen ja pyytää maksamaan takaisin.
Mikäli muistan oikein, pankeilla on oma sääntö, jonka mukaan viime kädessä nämä itse "korvaavat" menetetyt rahat.
Tämä on kai siksi että heidän koneiden pitäisi varoittaa virkailijaa kys. tapauksesta ajoissa. Ja tällöin asiasta kysyttäisiin asiakkaalta. Ja jos maksua ei poikkeuksellisesti saada takaisin väärältä saajalta, pankki korvaa!
Tämä on siis vanha muistikuva jostain TV-ohjelmasta jossa asiaa käsiteltiin, joten varmuus on niin ja näin. :Onnea asian järjestelyyn!
Eli saivat pitää 150e puoli vuotta, mutta nyt minä sain omani takaisin.
ap
molemmat maksut meni eri tileiltä. TOinen omaltani (se väärä) ja toinen lapseni luokan tililtä. Koneella makesettaessa kone olettaa aina, että maksan omiani ja niin on jäänyt vaihtamatta tili, jolta maksetaan. Sitten olen myöhemmin katsonut kouluntiliä ja huomannut, että eipä näy suoritusta ja maksanut sen uudestaan.
Tänään soitin suoraan tuolle maksun saaneelle yritykselle. Lupasivat selvittää asiaa ja palauttaakin rahat. Toivottavasti saan tuon 150e takaisin. Ei tosiaan tule enää tilitotetta, joten en ollut huomannut asiaa tililläni tapahtuneen. Eikös mies illalla kysellyt jotain ihan muuta hankintaa joulukuulta ja niin aloin tutkailla tiliäni ja sitten huomasin tämän!
Hyvä että kyseli, muutoin en olisi ikinä tiennyt tätä ja tuo yritys olisi saanut 150e lahjaksi.
ap.
Luulisi saajankin huomanneen, että on saanut tuplasti maksua.