Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna lapsellesi raitis juhannus. Kiitos.

Vierailija
13.06.2012 |

Moni örveltää taas kännissä lasten kanssa juhannuksena pitkin maita ja mantuja.

Surullista

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus on vaan kerran vuodessa.

Vierailija
2/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä otan kyllä pari lasia viiniä ja toimin kuin ihan normaali aikuinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE on surullista. =( Ei, lapsi ei kärsi aikuisten 100 % selvästä juhannuksesta, mutta eipä se kärsi myöskään kohtuudella (OIKEASTI kohtuudella, eikä humalaisen vanhemman mielestä "kohtuudella") juomisesta.

Mut eiköhän tää ole NIIN loppuun kaluttu aihe, aina samat näkökulmat toistuu, joten tässä mun panokseni keskusteluun. Over and out.

Vierailija
4/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasketaan lapsiksi? meillä nuorimmat ovat kohta 17 ja tasan eivät kutjota vanhempiensa kanssa joten kippis, mutta kohtuudella.

Vierailija
5/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE on surullista. =( Ei, lapsi ei kärsi aikuisten 100 % selvästä juhannuksesta, mutta eipä se kärsi myöskään kohtuudella (OIKEASTI kohtuudella, eikä humalaisen vanhemman mielestä "kohtuudella") juomisesta. Mut eiköhän tää ole NIIN loppuun kaluttu aihe, aina samat näkökulmat toistuu, joten tässä mun panokseni keskusteluun. Over and out.

Vierailija
6/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en mä ikinä örvellä lasteni kanssa pitkin maita ja mantuja, oli sitten juhannut tai ei.

Sanoisin kyllä, että harva vanhempi örveltää noin.

Vierailija
7/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan kyllä lauantaina juopotella, ystäväperheen kera. Ei kaatokännejä, mutta humalaan asti silti. Lapset jo yli kymmenvuotiaita jokainen, ja perään katsotaan kyllä. Revi siitä, tiukkapipo.

Vierailija
8/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä kohtuudella ottaminen on nähty! Paskat

eipä se kärsi myöskään kohtuudella (OIKEASTI kohtuudella, eikä humalaisen vanhemman mielestä "kohtuudella") juomisesta.

Jos siis tarkoitetaan kaikilla mittapuilla kohtuullista, kuten tuosta esimerkistä käsitin..... eli ei sellaista 'kohtuullista' jonka vanhemmat itse määrittelevät juotuaan ensin tapsan puokkiin....

Vierailija
9/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita yhtään. Mä en ole ikinä tykännyt näistä suomalaisten "pakkoryyppäysjuhlista". Nyt kun ei Suomessa asuta, niin ei onneksi tartte edes kenellekään selvitellä juhannussunnitelmia ja selitellä, miksi ei vedä päätä täyteen. Saa olla ihan rauhassa selvinpäin :D

Vierailija
10/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tapana antaa alle 18-vuotiaille alkoholia. Joten lapsilla on raitis juhannus.

Vierailija
11/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvii örveltää...

Vierailija
12/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanut. Ei ole tarvetta käyttää alkoholia, nautin elämästä muilla tavoin. En kuitenkaan ole absolutisti, voin ottaa joskus hyvän ruuan kanssa lasin viiniä tai siiderin, mutta myönnettäköön etten oikein pidä alkoholin mausta, siis suorastaan kammoan alkoholin makua, joten mehulinja on mulle sopiva...

Vierailija
13/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kummemmin. En ole koskaan tykännyt pakkojuhlinnasta ja nämä pakkoryyppäjäiset väsyttää jo ajatuksena.

Asumme maalla ja tympeintä juhannuksessa on juuri mökkiläiset, jotka örvää sikana ja lapset juoksee siellä jaloissa ihmeissään, että mitäs tää on kun isi ja äiti tappelee ja mölisee kuin siat.

Hyi, nykyään ei viitsi enää juhannuksena käydä edes kyläkokolla tämän takia kun inhottaa nämä känniset mökkkivierailijat lapsineen.

Ei harmita yhtään. Mä en ole ikinä tykännyt näistä suomalaisten "pakkoryyppäysjuhlista". Nyt kun ei Suomessa asuta, niin ei onneksi tartte edes kenellekään selvitellä juhannussunnitelmia ja selitellä, miksi ei vedä päätä täyteen. Saa olla ihan rauhassa selvinpäin :D

Vierailija
14/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten oikein pidä alkoholin mausta, siis suorastaan kammoan alkoholin makua

Vierailija
15/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden räkänokkien huutamista jaksa selvinpäin kuunnella.

Vierailija
16/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elin lapsuuteni ja nuoruuteni tälläisessä piirissä, missä otettiin lasten aikana häppää mm. juhannuksena.

Minäkin teini-iässä naureskelin niille äideille joiden mielestä ei ole sopivaa lasten aikana juoda. Eräskin tuttavaperheen äiti selitti minulle kuinka on ihan normaalia kun me otetaan "kohtuudella". Tokihan sitten me teinitkin saatiin vähän jo ottaa, kun oltiin jo niin isoja etc.

Nyt kun olen tullut vanhemmaksi ja huomannut, että kännissä oleminen ei olekaan ihan ok ja silmäni ovat pikkuhiljaa auenneet näille kohtuudella kesäjuhlia viettäville porukoille, niin minäkin sanoisin, että jättäkää juhannusalkoholit hyllyyn ja tehkää jotain oikeasti kivaa niiden lastenne kanssa.

Vierailija
17/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin, kun on vieraita. Myös arkisin äiti saattoi ottaa lasin tai kaksi viiniä illalla televisiota katsoessaan.

Ei mitään ongelmaa.

Tai no, joskus teini-iässä huolestuin vanhempieni alkoholinkäytöstä, kun KOULUSSA PUHUTTIIN alkoholista ja väitettiin, että automaattisesti alkoholin kulutus vain kasvaa ajan myötä. Mikä tietenkin on hoopo yleistys.

Ilman tuota typerää misinformaatiota vanhempieni kohtuukäyttö ei olisi minua pätkääkään hetkauttanut.

Eli korostan vielä, että kaatokännissä en ole vanhempiani (nyt jo kahdeksankymppisiä ja vireitä eläkeläisiä) koskaan nähnyt, iloisessa pikkuhuppelissa kyllä useinkin.

Ei kannata ajatella mustavalkoisesti tässäkään asiassa. Lapsi pelkää outoa ja poikkeavaa asiaa - jos vanhemmat käyttävät suht tiheästi KOHTUUDELLA alkoholia, ei pari lasillista lapsia pelota ollenkaan.

Vierailija
18/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan raittiin juhannuksen, samoin kuin annoin raittiin vapun, pääsiäisen, uudenvuoden ja joulunkin. Meillä lapsiperhe-elämä on raitista eikä siitä tarvi oikeastaan edes keskustella.

Vierailija
19/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset nyt varmaan kamalasti kärsivät?

Tajutkaa jo, että kaikki jotka juovat eivät suinkaan örvellä!

Vierailija
20/27 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka-lime ciiderii!!!!!!!!!! Tosin alkoholitonta :P mutta siis asiasta toiseen yleensä ne ihmiset joilla on tai joskus ollut alkoholiongelmia niin eivät tosiaan ymmärrä että lapsiperheissäkin osataan juoda kohtuudella.Tai on muitakin ketkä eivät ymmärrä tätä.Ja jos pystyisin juomaan niin aika varmasti ottaisin 2 lasillista kuohuvaa ruokajuomana tai sitten illempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän