Olen autoton ja varaton äiti.
Munulla ei ole mahdollisuutta viedä lasta kulttuuritapahtumiin, seikkailujuttuihin ym. muihin kivoihin tapahtumiin. Onneksi päiväkoti mahdollistaa tämän. Hienoa, että kaikilla lapsilla on tasaveroinen mahdollisuus saada virikkeitä ja toisten lasten seuraa. Se on lapsen oikeus. Vien hyvillä mielin lapsen päiväkotiin, vaikka olen itse työtön.
Kommentit (6)
Kiitos vaan kaikki tarhan aikuiset. Teette hienoa työtä! ap
köyhä, autoton ja vieläpä yh ja silti oli varaa viedä lapsi kulttuuritapahtumiin, jopa toisiin kaupunkeihin. Vaati vähän suunnittelua ja säästämistä mutta onnistui.
Lähes joka paikassa kun kulkee julkinen liikenne, ei taksia tarvita. Meilläkin sentään oli likimain 30 kilsaa keskustaan.
Ihmettelen kyl, miten joku pärjää paikassa, jossa ei kulje julkiset kuin joskus ja jouluna ilman autoa. Paitsi jos on koko ajan mankumassa kyytiä joka paikkaan.
Itselläni on eräs autoton tuttava, ja aika ihmeellisiä asioita hän keksii minkä voi sen piikkiin laittaa. Jos hän välilllä sekoilee juovuksissa, niin syy on siinä ettei hän autottomuuden takia ole opetellut hallitsemaan juomistaan. Ja jopa hänen ylipainonsa johtuu siitä ettei ole autoa millä pääsisi liikuntapaikoille.
Onneksi on kauppa ja päiväkoti kävelymatkan päässä.Työn saantia tietenkin vaikeuttaa autottomuus, mutta asialle ei voi mitään. Hyvä kuitenkin, että lapsi päiväkodin kautta saa monenlaista mukavaa virikettä. ap
ja höpöhöpö. Olen kolmen lapsen autoton yh ja meillä on käyty teatterissa, lasten sinfonioissa, katsomassa tanssia ja esiinnytty itsekin, vierailtu museoissa ja kierretty kaikki mahdolliset lasten landiat ja maat.