Itserakkaat bloggaajat - ärsyttääkö ketään muuta?
Päivän asu - argh! Blogi täynnä kuvia, joissa bloggaaja roikottaa kyynärtaipeestaan ihkua "oversize alexaa", miumiuta tai tusinavuittonia -argh argh! Bloggaaja katselee vienosti alaviistoon balleriinojensa kärkiä -arg argh argh!! Mahtuu kolmetoista tusinaan näitä muotipellejä. Ja kuin yhteisestä sopimuksesta kaikkien lempiherkkua on ne ällömakeat macaroons-pallurat ja jos Pariisiin asti pääsee on matkan tärkeintä antia kuvata Ladureen ikkunat, hitto, leivoskaupan.
Argh miten chic!
Kommentit (59)
Tosiaankin, itsekin, kylläkin... jne. :P
täällä kirjoittaa puolet yhdyssanatkin erikseen!
mutta eipä saakaan siitä palkkaa. ;)Mutta tosiaankin olen kyllä itsekin todellakin sitä mieltä että kannattaa tosiaankin todellakin luonnollisestikin vältellä sellaisia sivuja ja sivustoja netissä, joista ei todellakaan pidä tai joista tosiaankin nousee verenpaine. Niinhän, eikös? Tosiaankin juu.
ei ärsytä, reaalimaailmassa on paljon ärsyttävämpiä ja itserakkaampia tyyppejä.
noita ei edes ole pakko katsella jos ei halua. toisin kuin oikeasti ärsyttäviä monia reaalimailman ihmisiä.
joten ei, ei ärsytä tippaakaan, ei pätkääkään. ei yhtään.
ei ärsytä, reaalimaailmassa on paljon ärsyttävämpiä ja itserakkaampia tyyppejä.
noita ei edes ole pakko katsella jos ei halua. toisin kuin oikeasti ärsyttäviä monia reaalimailman ihmisiä.
joten ei, ei ärsytä tippaakaan, ei pätkääkään. ei yhtään.
niin, joo ja itse olen vastakohta noille, en omista yhtän merkkilaukkua enkä halua mainostaa mitään merkkiä ilmaiseksi, eli välttelen kaikkea missä lukee merkki ja elän niin ekologisesti kuin pystyn. ostan jotain vaan jos pakko, yleensä on pakko ostaa vaan ruokaa
Silti ei ärsytä yhtään että joku eläää eri tavalla kuin minä. koska tosiaan, ei oo pakko katsoa noita jos ei huvita.
että bloggaava, oversized Alexaa kanniskeleva ja macaronseja rakastava ystäväni on herttaisin ja epäitsekkäin ihminen jonka tunnen! :)
että bloggaava, oversized Alexaa kanniskeleva ja macaronseja rakastava ystäväni on herttaisin ja epäitsekkäin ihminen jonka tunnen! :)
onko hänellä Tory Burchin baltsut?
Mutta ilmeisesti siekailemattomassa itsekeskeisyydessä on jotain niin maagista, että oman navan ympärillä pyöriskelijöillä riittää hännystelijöitä reaalielämässäkin usein jonoksi asti vaikka olisivat kuinka ilkeitä tai kaksinaamaisia. Monet ihmiset kaipaavat kohdetta, jota ihailla.
luulen, että keskivertotallaajalle on aika vieras ajatus poseeraaminen ja itsensä ja elämänsä esitteleminen julkisesti. Joku harrastusblogi kuten valokuvaaminen tai kokkaus on asia erikseen, koska ne ovat rajatumpia aihepiirejä. Harva haluaa laittaa itseään esille tai likoon ja aika harva bloggaajakaan on arvannut kuinka paljon negatiivista arvostelua sitä saa osakseen kun blogin lukijamäärä kasvaa.
Etenkin suomalaiselle on vähän vierasta, että joku nostaa itseään esille ja esittelee kiiltokuviaan julkisesti, ja tulkitaan helposti siten että yrittää olla parempi kuin onkaan, mikä sitten ärsyttää niitä ihmisiä jotka eivät osaa netissä suunnistaa muille metsästysmaille.
Ei kannata seurata päivän asuja, jos ei niistä inspiroidu. Mutta en myöskään ymmärrä (vaikka tähän ketjuun olenkin vastannut) miksi jatkuvalla syötöllä täälläkin arvostellaan tiettyjä bloggareita.
onko hänellä Tory Burchin baltsut?
ihan kaksin kappalein, juu!
Tottahan noiden pösilöiden blogeja on pakko katsastaa päivittäin niin voi taas hyvillä mielin olla oma itsensä täällä monen miljoonan asukkaan suurkaupungin sykkeessä;)
Macaronsseja saa joka kahvilasta 50 senttiä kappale ja Lidlin pakastealtaasta koko paketin kerralla. Kun katselen päivittäin ympärilläni pörrääviä trendikkäitä uranaisia niin on jo huima ero suomalaisiin kanssainvälissiin bloggaajiin puhumattakaan Suomessa asuvista asubloggaajista. Miksi suomalaiset bloggaajat ostavat kaiken netistä, esimerkkinä Lontoossa asuva kotiäiti jonka kaikki retkut ovat lastlastseasonin kappaleita tietyistä nettikaupoista...tai joku Linda jolla ei tunnu olevan hajuakaan siitä mikä on trendikästä hänen ikäisellään. Hyväksi esimerkiksi voisin nostaa myös hajuttoman ja mauttoman balleriinablogin Maijan joka pukeutuu kuin ehta pariisilaismummu, ei ihme, että ranskisavomies yrittää neidolle hankkia vähän nuorekkaampaa muotia mutta ei, neiti palauttaa takaisin kauppaan ja esiintyy taas jossakin mummuveskassa ja balleriinoissa. Nuoret ja tyylikkäät pariisilaisnaiset pukeutuvat melko lailla eri tavalla kuin hän mutta kaikesta näkee että suomineidon yritys on kova;) Ei pahalla, ei ollenkaan mutta missä piileskelevät tyylikkäät Suominaiset maailman metropoleista, heitä on, tiedän sen, olen nähnyt ja tunnenkin muutaman!
Ei ärsytä bloggaajat. Ei voisi oikeastaan vähempää kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2012 klo 21:24"]
nyt ihan noin ärsytä. Ehkä hieman hymyilyttää. Mutta näin rivien välistä on luettavissa, että tarkoittamasi bloggaajat ovat kaikki suht. nuoria naisia, toistensa kavereita, pukeutuvat samantyylisesti ja ihquttavat toisiaan. Hetken noita blogeja seurattuaan tulee mieli siirtyä eteenpäin. Teepä sinäkin niin, ettei nouse verenpaine liikaa. ;)
[/quote]
näin juuri :)
macaroons-pallurat on muuten pahoja...
Ei ärsytä ollenkaan :) Mutta yks juttu on ihmetyttänyt jo vuosia. Nimittäin erään sisustuslehdelle bloggaavan bloggarin kulmakarvat. Mitä ihmettä niille on tapahtunut kun ne ovat puolessa välissä otsaa?
Minua ihnetyttää näiden bloggaajien tietämättömyys/välinpitämättömyys kulutuksesta. Esim. Zara on varmaan suosituin vaatemerkki heidän keskuudessaan vaikka se on todella epäeettinen, hm:kin panostaa enemmän mm. ympäristöasioihin. Ollaan muka niin pintaliitäjiä ja yliopisto-opiskelijoita, mutta arkipäivän etiikka on apinan luokkaa. Ja kun joku kysyy vaikkapa jatkuvasta shoppaamisesta, vastataan että nää on mun rahoja, käytän ne miten tykkään :D ok, , mutta voisitko sitten muuttaa vaikka kuuhun, sillä minä haluan jättää lapsilleni asuinkelpoisen planeetan.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 07:43"]
Minua ihnetyttää näiden bloggaajien tietämättömyys/välinpitämättömyys kulutuksesta. Esim. Zara on varmaan suosituin vaatemerkki heidän keskuudessaan vaikka se on todella epäeettinen, hm:kin panostaa enemmän mm. ympäristöasioihin. Ollaan muka niin pintaliitäjiä ja yliopisto-opiskelijoita, mutta arkipäivän etiikka on apinan luokkaa. Ja kun joku kysyy vaikkapa jatkuvasta shoppaamisesta, vastataan että nää on mun rahoja, käytän ne miten tykkään :D ok, , mutta voisitko sitten muuttaa vaikka kuuhun, sillä minä haluan jättää lapsilleni asuinkelpoisen planeetan.
[/quote]
Anteeks mitä? Olen ollut pari kertaa Maailma Kylässä -tapahtuman eettistä muotinäytöstä katsomassa, ja molemmilla kerroilla Zara on ollut esimerkkinä eettisestä ketjuliikkeestä. Eli sai hyvät arviot siis. Jäi mieleen, kun olin itse sillä hetkellä pukeutunut päästä varpaisiin Zaraan.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 07:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 07:43"]
[/quote]
Anteeks mitä? Olen ollut pari kertaa Maailma Kylässä -tapahtuman eettistä muotinäytöstä katsomassa, ja molemmilla kerroilla Zara on ollut esimerkkinä eettisestä ketjuliikkeestä. Eli sai hyvät arviot siis. Jäi mieleen, kun olin itse sillä hetkellä pukeutunut päästä varpaisiin Zaraan.
[/quote]
Riippuu toki mittarista. Muistaakseni Zara on kunnostautunut työtekijöiden minimipalkan osalta, mutta heidän vaatteissaan on enemmän mm. syöpää aiheuttavia myrkkyjä kuin vaikkapa hm:n. Tosin veikkaan etteivät nämä pintaliitobloggaajat edes tiedä asiasta. Ja jos tietävät, se ei näköjään kiinnosta.
Muu ei ärsytä kuin se vammanen asento, ku jalat on oltava pihdissä ja kengänkärjet toisiinsa päin, katse sinne kengänkärkiin.
Ei KUKAAN seiso tuollaisessa sennossa oikeesti! :D Näyttää siltä, että tyypillä on ihan just kuset housussa. Aika moni "muotitietoinen" ja muka-tosi-cool bloggaaja tuntuu suosivan tätä asentoa. Sama ilmiö on levinnyt myös muualle ah, niin ihanaan virtuaalimaailmaan. Facebookista löytyy jo ihan profiilikuvia, missä tytsyillä on tämä asento, niin ja se "kaino" katse sinne kengänkärkiin. Aaarggh! Eikö ne ymmärrä, miten järkyttävän tyhmältä ja vajaalta näyttävät?! :D Ihmettelenpä vain.
yli 30-vuotiaatkin bloggaajat seisoo pihtiasennossa ja viikon uutinen on syyshuivien lajittelu. Tai aina samantyyliseen asuun tehty rusetti, josta kommenteissa ihqutetaan "pukeutumista piristävä juju".
Natalia Oona. Itserakkain bloggaaja ikinä! Jotenkin blogin perusteella hänestä saa vain niin kertakaikkisen leuhkan käsityksen. Mm. miten hän vastaa kommentteihin, eikä voi ottaa pienintäkään kritiikkiä vastaan.
siksipä en luekaan tuollaisia blogeja. Joskus olen vilkaissut jotain, ja tavallaan ihmetyttää miksi kukaan niitä lukee. Mutta ilmeisesti siekailemattomassa itsekeskeisyydessä on jotain niin maagista, että oman navan ympärillä pyöriskelijöillä riittää hännystelijöitä reaalielämässäkin usein jonoksi asti vaikka olisivat kuinka ilkeitä tai kaksinaamaisia. Monet ihmiset kaipaavat kohdetta, jota ihailla.
Eipä silti, ulkonäkö- ja tyyliasioita käsittelevät blogit voivat olla mielenkiintoisiakin, mutta eivät sellaiset, joista paistaa läpi sairaalloinen kiinnostus omaa itseä ja sen esittelyä kohtaan.