Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen antaisitte sävyttää hiuksiaan? Entä kestovärjätä?

Vierailija
10.06.2012 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummina ja käytännössä meillä vasta 15-vuotiaan

Vierailija
2/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana saa sitten itse päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päätä alle 15 v. Raidat suostuu laittamaan. Joten olen sitten omaksunut tuon linjan. 14v sai pari raitaa, kunhan 15 tulee täyteen harkitaan koko pään värjäystä, vaikka tuskin tuo haluaa.

Vierailija
4/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis nyt päälle parikymppinen eikä väriaine ole lainkaan syövyttänyt aivojani. :)

Vierailija
5/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen asti kunnes teini päättävät kaverinsa kanssa itse värjätä hiuksensa. Eivät kysele lupia ja sitten on jo myöhäistä.

Vierailija
6/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee sitten 50 vuoden päästä oliko haittaa vai ei.

Olen siis nyt päälle parikymppinen eikä väriaine ole lainkaan syövyttänyt aivojani. :)

Vierailija
7/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut, että samoihin aikoihin kun alkaa meikata, voi ruveta värjäämään tukkaakin. Eli noin 12-13 v. Meidän tyttö haluaisi kovasti molempia jo nyt 8-vuotiaana, mutta vielä joutuu odottamaan...

Vierailija
9/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä en ole tuollaisia uutisia elimistöön kerääntymisestä lukenut. Luulisi että siitä tehtäisiin suuret kirkuvat otsikot. Allergisista kohtauksista kyllä olen lukenut. Tuohon aikaan suurin osa luokkamme tytöistä oli värjännyt koko päänsä kestovärillä. Itselleni laitettiin aluksi vain blondeja raitoja. Viimeistään yläasteella en edes muista tyttöä, jonka hiuksiin ei jotain väriä olisi laitettu.

Jos nää hiusvärikammoksujat on taas näitä ihmisiä, jotka kammoaa kaikkea. No, nähdään sitten, mitä tapahtuu, melkein koko sukupolveni on ilmeisesti turmeltunut...

Vierailija
10/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään kansalaisvelvollisuus, ja koska riskeistä ei täyttä varmuutta ole, jotkut meistä varovat. Ehtiihän noita hiuksia värjätä aikuisenakin, miksi rasittaa kehittyvää elimistöä.

Kumma kyllä en ole tuollaisia uutisia elimistöön kerääntymisestä lukenut. Luulisi että siitä tehtäisiin suuret kirkuvat otsikot. Allergisista kohtauksista kyllä olen lukenut. Tuohon aikaan suurin osa luokkamme tytöistä oli värjännyt koko päänsä kestovärillä. Itselleni laitettiin aluksi vain blondeja raitoja. Viimeistään yläasteella en edes muista tyttöä, jonka hiuksiin ei jotain väriä olisi laitettu. Jos nää hiusvärikammoksujat on taas näitä ihmisiä, jotka kammoaa kaikkea. No, nähdään sitten, mitä tapahtuu, melkein koko sukupolveni on ilmeisesti turmeltunut...

Vierailija
11/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään kansalaisvelvollisuus, ja koska riskeistä ei täyttä varmuutta ole, jotkut meistä varovat. Ehtiihän noita hiuksia värjätä aikuisenakin, miksi rasittaa kehittyvää elimistöä.

Veikkaanpa kuitenkin, että tyttäresi tekee mitä haluaa siinä teini-iän paikkeilla tämän asian suhteen. Ellet sitten asu maaseudulla, siellä varmaan ihmiset pysyy "luonnollisina" pitempään, en tiedä. Kaupunkilaisnuoret kyllä hiuksensa varhaisessa vaiheessa yleensä värjäävät. Jotkut seuraavat hiusmuotiakin.

Jos kaikkea alkaa varomaan vain varalta, niin kannattaa myös vähentää kännyn käyttö minimiin eikä pidä sitä taskussa. Siitäkin voi tulla syöpä. Jne.

Vierailija
12/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko värjäykseen. Kaverit on värjänneet hiuksensa kyllä, mutta tyttäreni noudattaa omaa linjaansa. Ja ihan pääkaupunkiseudulla asutaan. Ja mitä tulee kännykkään, sitä käytetään tarvittaessa, mutta ei se korvalla roiku 24/7. Ja kaikkea ei tarvi varoa, asiohin voi suhtautua maltillisesti. Kaikki aikanaan.

Vierailija
13/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

konfirmaatiota varten eli 15-vuotiaana. Ja ihan pari raitaa laitettiin päälaelle.

Vierailija
14/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään pelleilyä ole, ei niitä värejä ole lapsille tarkoitettu.

Vierailija
15/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anja Nystenin Kemikaalikimara ja/tai Noora Schlingerin Kemikaalicocktail. Molemmissa FAKTAA kemikaalien kerääntymisestä elimistöön ja vesistöihin. Vesistöjen kautta myös sitten takaisin ihmiseen. Eli ei aivan yksoikoista tämä. Mieluummin oon liian varovainen "kaikkea pelkäävä" kuin otan turhamaisen riskin. Kun olin lapsi Disperiiniäkin sai antaa lapsille, oli oikein oma lasten disperiini ja kuinkas sitten myöhemmin paljastuikaan, että sehän ei sovi lapsille lainkaan. Joten ei kannata tuomita kaikkea turhana vouhotuksena. Usein asioista ei vain ole tarpeeksi tutkimuksia. Ei kaikki mitä kaupoissa myydään ole turvallista.

Vierailija
16/21 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oikeasti nyt haluaisi värjätä tukkansa.

Mutta luokallaan (menee nyt seitsemännelle) ainakin puolella on värjätty tukka.

Vierailija
17/21 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa mun puolesta kestovärjätä, siis yläasteikäisenä. Ala-astelaiselle ei minusta vielä oikein ainakaan rajut värinvaihdokset sovi. Itse aloitin kestovärjäilyn 12-vuotiaana ja olen siitä asti värjännyt kerran kuussa. Nyt siis jo 26 vuotta kuukausittaista värjäilyä takana eikä niin minkäänlaisia ongelmia ollut siitä.

Vierailija
18/21 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isi ainakin maksoi mulle kevytvärin kampaajalla kun olin 13.

Ja kestolla värjäsin siinä vaiheessa kun lakkasin kysymästä porukoilta lupaa, eli joskus 15-vuotiaana. Mistä ne muka olis tiennyt että onko mun päähäni pistämä väriä kevyttä vai kestoa?

Vierailija
19/21 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietysti värin pitäisi sopia lapselle.

Vierailija
20/21 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin l'orealin purkista että EI alle 16-vuotiaille Ei se mitään pelleilyä ole, ei niitä värejä ole lapsille tarkoitettu.

Ei siinä oikeasti ole mitään sellaista eroa että ne olisi lapselle sen haitallisempia kuin aikuisellekaan. Esim. allergiset reaktiot, jotka ovat näiden aineiden suurin riski, ovat ihan yhtä lailla mahdollisia kaiken ikäisillä.

Suositus on laitettu ihan vaan siksi että jos semoinen reaktio lapselle tulee siitä tulee niille firmoille ihan eri luokan kohu kuin jos aikuiselle tulee. Lisäksi on ajateltu että koko elinaikana värille altistuminen vähenisi jos aloittaa värjäyksen vähän myöhemmin, mutta eipä sillä kauheasti merkitystä ole värjääkö pari vuotta vähemmän vai kauemmis jos esim. 40 vuotta värjäilee säännöllisesti kuten monet tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän