Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin vaihtaa etunimeni, lähipiirin reaktio mietityttää

Vierailija
10.06.2012 |

Minulla on lapsesta asti ollut nimi, jota rakastan ylikaiken. Nimi on kaunis ja pidän siitä todella paljon. Tyttölasta minulla ei ole, joten lapsellenikaan en nimeä ole voinut antaa. Mutta mitähän minusta ajatellaan, jos vaihdan nimeni tähän nimeen? Ei huvittaisi alkaa selittelemään työpaikoilla ja sukulaisille. Syy on kuitenkin vain se, että oma nimeni on perus Minna, johon minulla ei ole minkäänlaista tunnesidettä ja kaverpiirissänikin 4 samannimistä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuhämmästyksen jälkeen asiaa ihmettelee. Tunnen yhden joka vaihtoi etunimensä, mutta silti monet sukulaiset kutsuvat häntä edelleen vanhalla nimellä joten valmistaudu myös siihen jos nimeä aiot vaihtaa.

Vierailija
2/3 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden joka vaihtoi etunimensä, mutta silti monet sukulaiset kutsuvat häntä edelleen vanhalla nimellä joten valmistaudu myös siihen jos nimeä aiot vaihtaa.

Vaikka tunnen kaksi nimensä vaihtanutta, he ovat minulle olemassa sellaisina, kuin olen oppinut tuntemaan heidät. En osaa kutsua heitä muulla nimellä.

Eräs tuntemani ihminen vaihtoi nimensä lyhennettyyn nimeen alkuperäisestä nimestään, tyyliin Tuulikki->Tuuli. Kuitenkin omassa ikäpolvessani on taas tuota nimeä, joksika vaihtoi ja minusta tuo uusikin nimi on kovin arkinen, eikä suinkaan sellainen hieno, uusi nimi. En osaisi mitenkään puhua tuosta "Tuulikista" nyt "Tuulina", hän on kuitenkin itse kovin herkkä tästä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittäydyt uusille tuttavuuksille sillä nimellä.

Eräs tuttu otti uudessa työpaikassa 2. nimensä käyttöön ja sitä kautta pikkuhiljaa myös vanhat tutut tottuivat tähän nimeen. Moni näistä kylläkin kutsuu kaksoisnimellä tyyliin Minna-Matilda.