Miten koululainen ehtii käymään 20h/vk harkoissa?
Lapseni aikoo lopettaa telinevoimistelun, koska harkkoja on 8h/vk, ei ehdi koskaan olla kavereiden kanssa. Erään toisen seuran kilparyhmässä harkkoja on 20h/viikko!
Kommentit (27)
harrastamiseen n. 3h*4 kertaa per viikko plus 4-36 tuntia per viikonloppu.
En tosiaan häntä siihen pakottaisi, saati siitä itse mitään tyydytystä saa:D Mutta niin monta vuotta on jo harrastanut, että tuntuisi hassulta sanoa, että lopeta nyt.
kohta pitäisi taas harkkamäärää nostaa, silloin tulevat aamuharkat
[/quote]
mikä siinä on sairasta, jos teini-ikäinen harrastaa kavereiden kanssa 20h viikossa? siis kun se on täysin vapaaehtoista ja itsestä lähtöisin
itse vietin paljon enemmän aikaa nuorisotalon röökipaikalla saman ikäisenä, sekö on parempi harrastus?
kavereita on jumpassa ja koulussa, keskiarvo yli 9
voismisteluun on kyllä älytön intohimo, muuten ei varmasti jaksaisi
kohta pitäisi taas harkkamäärää nostaa, silloin tulevat aamuharkat
ja treenimäärät ovat suurinpiirtein samat. Ajankohdat poikkeaa sen verran että kahdesti viikossa on aamuharkat 1,5-2 h. Poika menee nyt lukion ekalle ja kuuluu poikien maajoukkue/talenttirinkiin Palloliitossa. Hän kuuluu ns. urheiluakatemiaan ja sen puitteissa harjoittelua järjestyy kouluaikanakin eli lähinnä noin aamuharkat. Se on iso helpotus. Luulen kuitenkin että siitä huolimatta lukio venyy neljään vuoteen etenkin jos maajoukkueleiritystä on tähän tahtiin kuin on ollut.
nyt haukutaan urheilijoita, kun eivät ole tarpeeksi hyviä ja sitten kun joku pyrkii hyväksi, niin se on KAMALAA ja lasten alistamista 8D
Paras peruskoulu/lukioaikainen ystäväni kävi treeneissä yläasteella/lukiossa 6pv/vko ja 2krt/pvä. Eli harkat oli aamulla ennen koulua ja käytännössä koko illan. Ihan älyttömän rankkaa kun lisänä oli pari muutakin harrastusta ja kiitettävä keskiarvo koulussa.
Parikymppisenä lopetti kaiken harrastamisen täysin eikä vieläkään lähes nelikymppisenä ole sitoutunut mihinkään aikataulutettuun harrastukseen. Oli kuulemma lapsuus ja nuoruus aivan liian rankkaa.