paljon maksaa rakentaa 150 neliöinen talo
Kommentit (8)
maksoi 240 000 e, yksikerroksinen puuverhoiltu tasamaatontin omakotitalo maalämmöllä, itse tehtynä. Jos joudutte paljonkin paaluttamaan, voit ynnätä noin 50 000 lisää hintaa.
Tasamaallako vai rinteessä? Tuohon on vaikea sanoa mitään pysyvää, mut keskiarvo liikkuu 180 000-220 000 eurossa. Allekin sen saa ja sitten reippaasti ylikin.
niin joku 200 000 on aika perus. Toki tarkkaa hintaa on ihan mahdoton sanoa, ja taloon saa uppoamaan rahaa just niin paljon kun on vaan valmis laittamaan.
niin pääsee noin 120 000 eurolla, jos siis taso on täysin perustaso. Mun mies rakensi työttömyysvuotenaan 130 000 eurolla perustalon, jossa asuttiin sitten 2,5 vuotta ja myytiin vajaalla 190 000 eurolla, pääsi hinnat vähän pompsahtamaan siinä välissä. :=)
Joo tontti on tasamaatontti, joudutaan paaluttaan. Ei tarvita paljoa ulkopuolista työvoimaa ja arviota hinnasta on jo toki olemassa itselläkin, mutta haluaisin kuulla kokemuksia toteutuneista hinnoista. talo tulee yhteen tasoon ja materiaalit perustasoa, vastaavasta ja pääsuunnittelijasta ei tarvitse maksaa, sähköt ym. suhteilla. samoin myös paljon materiaaleja suhteilla hyvään hintaan.
ap
(pihatyöt ja mm. tien tekeminenkin maksaa), miten jätevesi hoidetaan (onko oma puhdistamo) jne.
Sanoisin, että 250 000 euroa menee helposti. Ainakin jos maalämpöä ja puhdistamoa ym. ja isompaa pihaa.
Joku 300 000 euroakin on helppo taloon laittaa.
Meillä on perustalo 132 m2 ja n. 250 000 euroa maksoi. Tehtiin sisutusvalmiista itse nelisen vuotta sitten, rinnetontille.
Talon rakentaminen on kallistunut kymmenen vuoden sisään.
Mitä ootte hinnaksi itse suunnitelleet?