Mistä "tarpeellisista" tuotteista voi oikeasti luopua? Valaistumisia
Minä olen täysin luopunut shampoon ja nestemäisten pesuaineiden ostamisesta. Tämä oli minulle aika iso valaistuminen, kun löysin palasaippuan. Samalla pystyin luopumaan vartalovoiteiden käytöstä!
Toinen valaistuminen oli, kun hoksasin että huuhteluaineen voi ihan hyvin jättää pois tai korvata etikalla. Talvella saatan vielä ostaa huuhteluainetta, mutta annostelen sitä ehkä vain puolet siitä mitä ohjeessa.
Samoin pyykinpesuaineen käyttö on vähentynyt ihan hurjasti, kun luin kerran (Kuluttaja-lehdestä ehkä) pesukonekorjaajan näkemyksen siitä, että pesuainetta riittäisi oikeasti vain ruokalusikallinen.
Kommentit (8)
joten en voi siitä luopua. Mutta ihan turha aine se tosiaan on. Hyvä, että olet valaistunut asiassa.
Vedenkeitin tuli meilläkin aivan turhaksi sen jälkeen, kun induktioliedellä kiehuu vesi nopeammin kuin vedenkeittimessä. Tuossa se vedenkeitin vielä pöydällä on. Pois kyllä joutaisi.
Itse luovuin kalliista kasvovoiteista ja shampoista. Mun kasvojen iho oli tosi huono kallista voiteista ja aineista huolimatta. Joten totesin sitten, että miksi ihmeessä tuhlaisin rahaa johonkin mikä ei tuota mitään tulosta. Nyt olen käyttänyt apteekin perusvoidetta vain ja talvella iho oli vallan mainiossa kuosissa.
Ja siitähän oli jossain tutkittu, että markettishampoissa on ihan samat aineet kuin kampaamotuotteissa, joten aloin käyttämään markettishampoota. Ja sit aloin vielä ostamaan samaa lv:tä koko perheelle, niin ei ole kylppärissä tylsää pullokaaosta.
Joskus olen paketillisen ostanut (15 vuotta sitten?) ja hyvin näyttää edelleen riittävän. En keksi kotioloissa mitään mihin sitä käyttäisin, enkä kyllä juurikaan reissunpäälläkään.
- Shampoo, ja suihkugeelit, hiustenhoitoaine ja vartalovoiteet. Pesen koko kropan ja hiukset (värjätyt) nykyisin oliiviöljysaippualla ja iho ja hiuksetkin on paremmassa kunnossa kuin ennen. Ja tulee halvaksi.
- Talouspaperi. En kaipaa moista mihinkään.
- Televisio. ALkoi tympäistä kun ei sieltä juuri koskaan tule mitään ja ne harvat ohjelmat joita haluaa katsoa näkee myös kanavien netti-tv:stä. Eli töllötin laitettiin ulkoruokintaan sukulaiselle.
Meillä ei ole ollut verhoja kahteen vuoteen, kun ei ole verhotankoja. Mutta kyllä mä niitä kaipaan. Ne toisi kodikkuutta ja vähentäisi kaikumista. En vain saa aikaiseksi hankkia niitä verhotankoja, kun ne on kaikki niitä typeriä metallinvärisiä.
Perheen kakkosautosta
- Oikeasti kun yhdelläkin pärjätään niin turha omistaa kahta vain siksi että talon pihassa on kaksi autopaikkaa
Hyllyllisestä CD-levyjä
- onhan se hienoa että levyt löytyy kansineen, mutta turhaan vievät tilaa. Tallensin kaiken musiikin tietokoneelle ja myin levyt pois.
Rintaliiveistä
- aina olen ollut todella pienirintainen, ja melkein nelikymppiseksi asti käytin liivejä. Sitten päätin etten enää viitsi.
ilman tv:tä, digiboxia, vhs-laitetta, dvd-laitetta, digikameraa, kännykkää, tietokonetta, nettiä, sähköpostia, mikrouunia. Niiden sijasta voi valaistua mm Intiassa, Thaimaassa, Kiinassa ja Japanissa ja käyttää rahansa henkisen pääoman keräämiseen materialistisen roinan sijasta.
tuo mainittu talouspaperi, mutta olen sortunut paperisiin käsipyyhkeisiin kihomatoepisodin jälkeen- turhaa tuo nyt jo
lihan olen jättänyt itseltäni aioja sitten eettisistä syistä, muu perhe sitten kiskookin urakalla
jauhemaisista pesuaineista zeoliitin takia, tukkii koneen ja saostuskaivotkaan taida tykätä- nestemäistä käytän
mitään wc pöntön raikastimia en käytä
luopuneet telkkarista ja mikroaaltouunista sekä vedenkeittimestä.