10 asiaa, jotka ärsyttävät kyselyn mukaan Lennolla eniten! Iltasanomat matkailuosiossa..
Lapset tuli ihan YKKÖSENÄ!
Känniläiset vasta Neljäntenä. Hehe..
Äidit ei vain omista "kullannupuista" voi mitenkään uskoa, että ne ei ole todellakaan monien ihmisten ihailunkohteita, edes lentokoneessakaan.
Kyse ei ole siitä, että ihmiset inhois lapsia, vaan tossa mainittiin siitä, kun vanhemmat luulee lapsensa olevan kaikkien viihdyttämisen kohteena, eikä tajua, että muille se
teidän harhaileva 2v ei merkkaa mitään heidän elämässä.
Ihmiset voi olla ystävällisiä, mutta ahtaissa koneissa lapsien vaeltelu on typerää, koska käytävät on lentoemäntiä varten. Lentoemäntien kuuluu saada tehdä työnsä rauhassa.
Muutama vinkki vanhemmille, jotta kaikilla olisi mukavaa:
-suurinosa siellä on pariskuntia, osa lapsettomia, osalla lapsia, osalla ei vielä lapsia, eli ihmisiä, jotka lähtee nauttimaan elämästä ja lomasta. Örveltäjiä on muutama siellä täällä, ja
suurinosa ottaa alkoholia maltillisesti.
- pitäkää omista lapsistanne huolta, kasvattakaa ja opetelkaa hyvää käytöstä lentokoneessa. Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että olettaa muiden viihdyttävän teidän lastanne.
-muut nauttii omasta matkasta, seurasta yms. Teidän uhmaikäinen, kiukutteleva sellainen, tai oli mikä tahansa ei todellakaan ole muiden ihmisten ykkösasia, se jää kyllä
tärkeysjärjestyksessä viimeiseksi, sillä rakkaat ensin. Eli antakaa ihmisten olla rauhassa, muiden ihmisten elämä ei katos pyöri teidän lasten ympärillä, ja teidän lasten on vain opeteltava siihen. He eivät ole maailman napoja, ei edes lentokoneessa.
-paskavaipat pussiin ja roskikseen, vessassa käy muitakin ja mikääm ei levitä niin paljon bakteereja ilmaan, kuin vauvan homehtunut kakkavaippa. Yök! Ei millään tavalla puhdasta!
-lentokoneessa jokaiselta odotetaan hyviä käytötapoja, vaikka lapsilla ne on vielä opeteltavissa, vahnempien hyvään käytökseen kuuluu kasvattaa lasta ja keksiä hänelle tekemistä lentomatkan ajaksi, muilla ihmisillä on oikeus olla rauhassa, niinkuin teilläkin. He ovat myös ihmisiä, ei lapsiperheen palvelijoita.
Sen vuoksi lapset, jotka luulee olevansa maailman napoja matkalla, ei ilahduta muita ihmisiä ollenkaan, koska vanhempien omat luulot siitä, että he olisivat etuoikeutettuja kaikkeen myös siihen, että velvoittavat muita ihmisiä pistämään oman mukavuutensa, tahtonsa ja tekemisensä vieraan lapsen edelle.
Se kun ei mene niin. Muilla ihmisillä on itsemääräämisoikeus, muut haluaa nauttia omista puolisoistaan ja ystävistään.
Teidän lapsi ei vaan ole ykkönen muille! Ei vaikka kuinka luulisitte. Sinun lapsi ei ole muiden lapsi, ihan ihminen muiden joukossa. Sinä olet vastuussa, mitä koneessa tapahtuu.
Äitien on turha valittaa ihmisistä, jotka hieman häiritsee lennolla, sipsien syönti, pusuttelu, musiikki yms. Se ei ole millään, ei millään tavalla verrattavissa yhden kakaran rääkymiseen, joka inhottaa kaikkia. Muiden tehtävä ei ole mielistellä tai symppistellä teidän lapselle vain sen vuoksi, että se on lapsi.
Kiukutteleva kakara ei vaan miellytä ketään ja piste. Äidin tehtävä keksiä sitä tekemistä.
Kommentit (37)
-suurinosa siellä on pariskuntia, osa lapsettomia, osalla lapsia, osalla ei vielä lapsia, eli ihmisiä, jotka lähtee nauttimaan elämästä ja lomasta. Örveltäjiä on muutama siellä täällä, ja
suurinosa ottaa alkoholia maltillisesti.
suurin osa matkustajista on lapsiperheitä. On ollut ainakin tähän asti. Mukana muutama golfaaja ja naisporukka.
Tähän asti eniten häirinnyt juopunut naisporukka, juttu luistaa parin viinin jälkeen eikä ne jutut sovi lasten korville.
on kerran sattunut kauhukakara perhe lennole. Lapset hyppeli penkeillä, heitteli lippiksiä toisten matkustajien yli toisilleen (osa varmaan jo kouluikäisiä), eikä vanhemmat puuttuneet riehumiseen mitenkää, vaan vetivät tyytyväisenä virvokkeita. Se välillä ärsytti.
Eihän nyt kaikkea tarvitse sietää. Jos omat vanhemmat ei laita lapsia kuriin, niin kai joku muu huomauttaa esim ettei penkeillä hypitä.
minua ei ärsytä ne lapset vaan ne ÄIDIT jotka selittää KOKO AJAN jotain sille lapselle, siis koko ajan sönkkäävät jotain, että laita Minttu se maito..avaa Minttu se leipäpussi..laita Minttu haarukka..nosta Minttu..avaa Minttu...
Ei vaan lentokoneessa vaan kaikkialla ja se selitys ei lopu koskaan. Ja kyllä, minulla on lapsia.
nyt todella tyytyväinen kun pääsi vähän "näpäyttämään" lapsiperheitä. :D
Nimim. Parhaamme yritetään
Minäkin matkustan paljon työssäni ja voin allekirjoittaa tekstisi täysin. Tottakai, hetkellisesti saattaa vieressä huutava lapsi ärsyttämään, mutta ei se nyt kovin maailmaa kaatavaa ole ja unohtuu heti tilanteen mentyä ohi.
Suurín osa vanhemmista ohjaa lapsiaan tosi hienosti koneessa ja kokemuksesta tiedän, että joku 1-vuotias on kaikkein pahin kaveri lennolle. Siinä saa lennon kamppailla, että lapsi on hiljaa ja viihtyy. Näin näyttäisi kaikki vanhemmat toimivan, yrittävät kaikkensa tehden hokkospokkustemppuja, jotta lapsi ei häiritsisi ketään. Mutta se on se hinta, jonka saa maksaa ihanasta lomasta perheen kanssa. Ensin pitää vaan neljä tuntia "seistä päällään"...
noin joka toinen kuukausi. Kertaakaan koneessa ei ole ollut vaeltelevia lapsia jotka kaipaavat viihdyttämistä tai edes suuresti melskaavia lapsia, jokunen kerta on jollain ollut vauva joka on itkenyt laskeuduttaessa muttei sekään ole ollut mitään koko koneen kuurouttavaa megakiljuntaa.
Oman kokemukseni mukaan lasten aiheuttamia ongelmia lennoilla liioitellaan, tosin en kiellä sitä että ongelmat voivat olla keskittyneet esim. joidenkin tiettyjen lomakohteiden lennoille tjsp.
minua ei ärsytä ne lapset vaan ne ÄIDIT jotka selittää KOKO AJAN jotain sille lapselle, siis koko ajan sönkkäävät jotain, että laita Minttu se maito..avaa Minttu se leipäpussi..laita Minttu haarukka..nosta Minttu..avaa Minttu...
Ei vaan lentokoneessa vaan kaikkialla ja se selitys ei lopu koskaan. Ja kyllä, minulla on lapsia.
Rasittavaa! Joka sana kuului. Ja joka asia piti kertoa ja selostaa.
en tiedä yhtään lapsiperhettä joka kuvittelisi että muiden matkustajien pitäisi viihdyttää lasta. Useimmiten äitejä nolottaa jos lapsi meluaa tai kitisee pitkällä lennolla.
En ymmärrä yhtään tuota ap:n purkausta.
Niin kauan kuin on ihmiskunta, on olemassa myös lapsia, ja niin kauan kuin on lapsia, on myös itkua ja parkua. Lapsia ei voi ruumassakaan kuljettaa eikä huumata hiljaisiksi. Kirkuva lapsi ei kuitenkaan yleensä aiheuta vaaratilanteita, toisin kuin kännipäinen aikuinen, joka haluaa tapella.
vaan kopio jostain.
Mä en ymmärrä miksi tarttee kopioida. Linkki riittäis.
Känniläisistä on vilpittömiä ja hauskoja, ihmiset on iloisia, matkatunnelmaisia. Tottakai se äitejä ärsyttää..
Äiti ei vaan ajattele, että melkein joka ikistä ärsyttää vieras rääkyvä kakara, sillä ei vaarallisuudella ole mitään tekemistä. Vaaratilanteita tapahtui kuitenkin aniharvoin.
Muiden lapset ei vaan ole muiden ihailunkohteita eikä ne vaan kiinnosta, samalla viivalla missä muutkin.
Muiden elämä ei pyöri teidän lapsien ympärillä! Heille oma rakas on tärkeämpi, kuin teidän tuntematon huomionkerjääjälapsi, antakaa pariskunten nauttia rakkaudesta ja toisista. Teidän lapsella ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Ei edes huomionhaku mielessä.
joita lapset myös ovat, on parempi pysyä kotona. Jos ei ole omaa konetta, ei voi valita, kenen kanssa matkustaa.
Rääkyvät kakarat rasittavimpia, minulla 6v lapsi ja äiti olen. Ei vaan kiinnosta muiden kakaroiden ihailu tai viihdytys. Haluan matkustaa omien rakkaitteni kanssa rauhassa, ilman jonkun lapsen hulttiomaista käytöstä, mikäli se kohdistuisi meihin.
Nyt on pakko vähän avautua aiheeseen liittyen, kun itse matkustin lentokoneella juuri viime viikolla. Takana istui n. 3v. poika, joka matkusti isänsä kanssa. Kersa potki penkkini selkänojaa ihan koko matkan. Kyllä piti hermoja pidellä että en kiivennyt siitä penkin yli ojentamaan kun isän kommentit lapselle oli "please, put your feet down" tyylisiä, eikä niillä ollut mitään vaikutusta. Välillä lapsi ei edes istunut penkillä vaan seisoi penkkien välissä lattialla ja paukutti tarjotinta penkkiä vasten ynnä muuta mukavaa. Hyvin nukuttu lentomatka, loppujen lopuksi olin kai vain onnellinen että ei ollut mun lapsi eikä todellakaan mun mies ko vässykkä.
Minulle tulee työn ja huvin puolesta n. 30 erillistä lentoa vuodessa, enkä muista ainakaan kymmeneen vuoteen nähneeni yhtään humalan takia häiritsevästi käyttäytyvää henkilöä. Onko se lomalentojen juttu? En ole kuin yhdellä lomalennolla lentänyt tässä pari vuotta sitten.
Kusipäisyys ja itsekkyys ovat täysin eri asioita kuin humala.
Olen asunut ulkomailla nyt 14 vuotta ja matkustan yksin kolmen lapsen kanssa noin 2-3 kertaa vuodessa Suomeen + muut matkat muihin maihin. En ole vielä KOSKAAN tavannut lapsiperhettä, joka olettaisi muiden matkustajien viihdyttävän lapsiaan. Itse myös keksin ihan itse lapsilleni ne viihdykkeet, esim. pelejä iPadille, DVD pyörimään, Aku Ankkoja luettavaksi...
Kaikki lennoilleni osuneet vanhemmat lähinnä nolostuvat ja pyytelevät korvat punaisina anteeksi, jos heidän vauvansa sattuu itkemään tai taapero saamaan raivarin. Minua se ei haittaa, vaikka matkustaisin sillä kertaa ilman lapsia, koska vanhemmat selvästi yrittävät rauhoittaa lastaan.
Elämä lentokoneissa nyt vaan on sellaista, että on opittava sietämään pikkulasten ääniä, vanhusten hitautta, pyörätuolissa istuvan liikkumisvaikeuksia tai vaikkapa polttariporukan rehvakasta naurua riviltä 9. Jos ei kestä elämää, ei pidä lähteä tilanteisiin, joissa siihen saattaa törmätä.
Joku ymmärsi väärin. Kyselyn mukaan ihmisiä ärsyttää ENITEN lapset, jotka saa ilman rajoja käyttäytyä miten haluaa ja NE vanhemmat, jotka tosiaan luulee, että muita kiinnostais se niiden lapsi enemmän, kuin oma seura.. Että tällaista..
Känniläisistä on vilpittömiä ja hauskoja, ihmiset on iloisia, matkatunnelmaisia.
Mutta ihan nuoren sinkkunaisen näkökulmasta, tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Känniläiset on epämiellyttäviä kaupassa, bussissa ja lentokoneessa. Miellyttäviä ovat omasta mielestään.
En tiedä miltä äidistä tuntuu lentokoneessa, kun en tosiaan ole lentänyt viiteen vuoteen. Mutta samana nuorena naisena joka piti kännisiä (heh, miten hauskaa kun humalainen keski-ikäinen mies yrittää flirttailla käytävän yli ja vaimonsa on vieressä myrskyn merkkinä) epämiellyttävänä seurana, en koskaan kokenut lapsia ongelmaksi. Ehkä oli sitten hyvä tuuri, koska en koskaan muista kenenkään lapsen vaellelleen käytävällä tai tulevan hakemaan huomiota minulta. Joku on joskus kurkkinut ujona penkin välistä ja olen hymyillyt takaisin. Kerran lennolla oli aivan pieni vauva joka huusi täysillä nousun ja laskun ajan. Mutta ei se ärsyttänyt, koska kun itsellänikin oli korvat lukossa, arvelin vauvan pelkäävän tunnetta. Joskus lapsilla on hetkellistä kiukkuitkua, mutta aina on rauhoittunut ennen kuin oma pinna on häiriintynyt.
Tietenkin voi olla, että nyt itse äitinä toisten lapsia arvostelisi herkemmin ja heidän itkemisensä saattaisi ärsyttää eri tavalla kuin nuorena, jolle lapset olivat söpöjä mutta etäinen asia.
Minulle tulee työn ja huvin puolesta n. 30 erillistä lentoa vuodessa, enkä muista ainakaan kymmeneen vuoteen nähneeni yhtään humalan takia häiritsevästi käyttäytyvää henkilöä. Onko se lomalentojen juttu? En ole kuin yhdellä lomalennolla lentänyt tässä pari vuotta sitten.
Kusipäisyys ja itsekkyys ovat täysin eri asioita kuin humala.
Lennän vähintään 10 kertaa vuodessa reittilennoilla ja joku lomalento silloin tällöin (tosin Keski-Euroopasta, jossa asutaan). Yhtään kännistä en ole tavannut menneinä vuosina.
Ainoa häiriö on ollut penkkiä potkivat tai siinä roikkuvat lapset sekä ne tyypit, jotka eivät tajua nostaa istuinta pystyyn ruokailun ajaksi.
Nyt on pakko vähän avautua aiheeseen liittyen, kun itse matkustin lentokoneella juuri viime viikolla. Takana istui n. 3v. poika, joka matkusti isänsä kanssa. Kersa potki penkkini selkänojaa ihan koko matkan. Kyllä piti hermoja pidellä että en kiivennyt siitä penkin yli ojentamaan kun isän kommentit lapselle oli "please, put your feet down" tyylisiä, eikä niillä ollut mitään vaikutusta. Välillä lapsi ei edes istunut penkillä vaan seisoi penkkien välissä lattialla ja paukutti tarjotinta penkkiä vasten ynnä muuta mukavaa. Hyvin nukuttu lentomatka, loppujen lopuksi olin kai vain onnellinen että ei ollut mun lapsi eikä todellakaan mun mies ko vässykkä.
Olen kokenut saman, kiva kun 6h lennolla koko ajan penkki tärisi, koska tossukka-isä ei suostunut vuokraamaan lentomatkalle kuin yhden psp:n lapselle ja tämän veljelle. Siinä sitten koitat nukkua univelkoja pois, kun lähtö oli pikkutunneilla. Isä ei saanut lapseen minkäänlaista kuria.
Kysynkin teiltä av-mammoilta, mikä hinku teillä on viedä ne parin vuoden ikäiset Iida-Elmerit sinne Kanarialle kun ei ne kuitenkaan mitään siitä matkasta muista..? Itselleni lapsena riitti ainakin oikein hyvin matkailu kotimaamme sisällä autolla, ulkomaille lähdettiin sitten kun oltiin vanhempia, muistaakseni minä 11 ja siskoni 13. En ole traumoja saanut ja on kerennyt myöhemminkin matkustella. Se huutava penska siellä lentokoneessa kun nyt vaan raastaa kaikkien hermoja.
on kerran sattunut kauhukakara perhe lennole. Lapset hyppeli penkeillä, heitteli lippiksiä toisten matkustajien yli toisilleen (osa varmaan jo kouluikäisiä), eikä vanhemmat puuttuneet riehumiseen mitenkää, vaan vetivät tyytyväisenä virvokkeita. Se välillä ärsytti.
Itse lähden muutaman päivän päästä 2 ja 5-vuotiaan lapsen kanssa matkalle. Suunnittelen viihdykkeet ym etukäteen ja ohjeistan lapsia parhaani mukaan, ja sen täytyy riittää. Lapsilta vaaditaan käytöstapoja aina julkisilla paikoilla, enkä odota, että joku muu heitä viihdyttäisi. Joskin jos joku lapsilleni ystävällisen sanan sanoo, niin ilahdun siitä ja niin lapsetkin. Toivon että kaikki menee hyvin, mutta lasten kanssa ei mikään ole varmaa...
Lomalainen