Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin perustuu väite, että futarit ovat älykkäämpiä kuin kiekkoilijat?

Vierailija
08.06.2012 |

Hei!

Kahvipöydässä nousi tämä esiin ja jäin miettimään asiaa.

Kummallinen yleistys. Ihan joka lajissa on fiksuja ja vähemmän fiksuja. Onko oikeita perusteluita olemassa?

Lätkä on meillä paljon mediassa, futaus taas ei. Se, että jotain ns. tyhmää kiekkoilijaa haastatellaan mediassa leimaa koko lajin?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Poikani pelaa jääkiekkoa ja kyllä heidän joukkueessaan vanhemmat ovat keskivertoa koulutetumpaa. En tiedä, mistä olet ottanut otantasi, olisi kiva tietää? En tiedä, mistä tämä lajin tyhjäpäisyys-maine johtuu? Itse arvostan joukkueurheilua. Ihan siinä oppii elämäänsä varten taitoja, mitä yksilölajin harrastaja ei harrastuksessaan opi koskaan.

Vierailija
2/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suomessa toimii esim Ice Hearts jossa tarjotaan ongelmalapsille ilmainen ja pitkäkestoinen jääkiekko harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

futiskatsomoista löytyy useimmiten ne suurimmat idiootit. Nämä kun usein keskittyvät aivan muuhun kuin itse lajiin. Suomessa ei niinkään ongelma koska katsomoissa ei ole ketään mutta muualla kylläkin. Esimerkiksi nyt alkavissa jalkapallon em-kisoissa rasistit pääosassa.

Vierailija
4/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

futiskatsomoista löytyy useimmiten ne suurimmat idiootit. Nämä kun usein keskittyvät aivan muuhun kuin itse lajiin. Suomessa ei niinkään ongelma koska katsomoissa ei ole ketään mutta muualla kylläkin. Esimerkiksi nyt alkavissa jalkapallon em-kisoissa rasistit pääosassa.

ja teen sen parissa töitä niin Liigakiekon, kun junnujenkin puolella, niin pakko myöntää, että niitä idiotteja löytyy myös lätkäkatsomosta.

Vierailija
5/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekkoilijoilla on vankempi kokemus aivotärähdyksistä kuin jalkapallon pelaajilla, siihen perustuu tämä väite.

Vierailija
6/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lätkänpelaajat on tyhmiä. Tunnen monta lajin ammattilaistakin ja sanotaasnko näin, että eihän siellä kaihena paljon mitään järki-jyrkejä ole :) Toki joukossa myös muutama hassu fiksukin löytyy. Veikkaan, että ero lätkän ja futiksen välillä on siinä, että lätkää lähdetään harrastaan dollarinkuvat silmissä ja äijämäisellä asenteella. Vanhemmat odottavat pojastaan nhl mestaria ja vähintään yhtä kovasti poika luulee itsestään samaa. Silloin lajiin lähtee usein niitä hölmöjä henkseleiden paukuttelijoita. Kun taas futikseen lähdetään suomessa useammin liikunnan ilosta. Ilman mitään sen kummempaa syytä tulla yhtään miksikään. Kunhan menevät urheilemaan ja joku siinä sitten tsäkällä pärjääkin. Mutta suurin osa lajin parissa on ihan fiksu.

Vierailija
7/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausimaksut ovat ehkä samat (päälle 200/kk) junioreilla, mutta varusteissa pääsee tenniksenpelaajat huomattavasti halvemmalla.

Vierailija
8/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kiva tietää, mihin sinun havaintosi perustuu. Lajin hinnat on sitä luokkaa, että alempi sosiaaliluokka ei pysty kustantamaan sitä.

Vierailija
9/38 |
04.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunareillahan on ihan hyvä palkkataso ja osahan on yksityisyrittäjiä.

Vierailija
10/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, kun kiekossa taklataan.

Vierailija
11/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat todella tyhmiä. Ehkä tuo kahvipöytäväittäjä on jalkapalloharrastaja ja yrittää tällä uudella, aiemmin tuntemattomalla väitteellään vängätä yleistä uskonusta vastaan.

Mielikuviahan nuo kaikki ovat. Tuskinpa mitään tutkimusta on koskaan tehty.

Vierailija
12/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entinen futari :). Sanoi, että futis on älykkäiden ihmisten laji. Tuli kyllä jälkikäteen mieleeni, että en pidä häntä mitenkään älykkäänä. Keskivertoa lusmupi hän ainakin on :)

Ja tiedoksi, oma poikani vaihtoi futiksen lätkään. Ja on koulussa ysin oppilas, hyvinkäyttäytyvä ja fiksu.

ap

Vierailija
13/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entinen futari :). Sanoi, että futis on älykkäiden ihmisten laji. Tuli kyllä jälkikäteen mieleeni, että en pidä häntä mitenkään älykkäänä. Keskivertoa lusmupi hän ainakin on :)

Ja tiedoksi, oma poikani vaihtoi futiksen lätkään. Ja on koulussa ysin oppilas, hyvinkäyttäytyvä ja fiksu.

ap

Vierailija
14/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisempää, ja jokainen muistaa kouluajoiltaan ne ei-niin-älykkäät jääkiekkopojat. Jalkapallon harrastaminen on jollain tavalla meillä tietoisempi valinta. Eikä siihen liity mitään NHL- ja äkkirikastumishaaveita, joten sen harrastajat vaikuttavat täyspäisemmiltä.

Mutta totuus tietysti on se, että molemmissa on varmasti fiksumpia ja vähemmän fiksuja. Mutta omasta tuttavapiiristämme täytyy kyllä sanoa, että koulutettujen perheiden lapset harvemmin harrastavat jääkiekkoa, jalkapalloa itse asiassa yllättävän monet.

Vierailija
15/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse entinen futari :). Sanoi, että futis on älykkäiden ihmisten laji.

Vierailija
16/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelasin nuorena tennistä, joten se on tietenkin kaikkein kauneimpien ja älykkäimpien ihmisten laji.

Vierailija
17/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisempää, ja jokainen muistaa kouluajoiltaan ne ei-niin-älykkäät jääkiekkopojat. Jalkapallon harrastaminen on jollain tavalla meillä tietoisempi valinta. Eikä siihen liity mitään NHL- ja äkkirikastumishaaveita, joten sen harrastajat vaikuttavat täyspäisemmiltä.

Mutta totuus tietysti on se, että molemmissa on varmasti fiksumpia ja vähemmän fiksuja. Mutta omasta tuttavapiiristämme täytyy kyllä sanoa, että koulutettujen perheiden lapset harvemmin harrastavat jääkiekkoa, jalkapalloa itse asiassa yllättävän monet.

kuukausimaksut ovat jääkiekossa n. 200 euroa, joten joutuu vähän töitäkin tekemään jotta maksaa kausimaksut.

Usein vielä perheessä on useampikin lapsi, jonka maksut maksetaan.

Älytön keskustelunaihe, mutta aina näihin tyhmänä tartun:D

Vierailija
18/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelasin nuorena tennistä, joten se on tietenkin kaikkein kauneimpien ja älykkäimpien ihmisten laji.

Vierailija
19/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kouluajoilta lätkän pelaajia. Yksi oli keskivertoa idootimpi (41-v ja pelaa vieläkin), muut hyvin koulussa pärjääviä tapauksia.

Futareita ei ollut tai sitten heistä ei vaan puhuttu. Voisiko kyse olla myös lajikateudesta? Lätkä saa enemmän huomoita kun futis...

Vierailija
20/38 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni joukkueestaan harrastaa myös jalkapalloa.

Tosin tässä vaiheessa alkaa tulla pakko valita jompikumpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi