Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun tukka lähtee päästä!? :/

Vierailija
07.06.2012 |

ihan hirveetä. Hiuksia ei ole KOSKAAN lähtenyt näin paljon, mitä nyt viimeiset pari viikkoa. Lähtee ihan tuhottoman paljon . :(

Mistä voi johtua?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi?

Vierailija
2/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähtenyt jo pidemmän aikaa ja päänahka jotenkin arka. Kai mä tuun kaljuksi :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi kaljuuntuminen!

kämppä täynnä mun hiuksia, ku niitä vaa tippuu. Ja harjaakin saa tyhjentää jokatoinen päivä :/

ap

Vierailija
4/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koe olevani mitenkään erityisen stressaantunut.

Voisko vaikuttaa viime synnytys? siitä tosin aikaa jo puolisen vuotta...

ap

Vierailija
5/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

hormoonit!

mulla oli nuorena todella paksut hiukset. toisen lapsen jälkeen niitä rupesi lähtemään!!!

ja nyt neljännen kanssa hiukset ohentuneet 1/4 osaan siitä mitä niitä oli. :( eivatkä palaa takaisin.

Vierailija
6/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Raskaus aiheuttaa. Jollain hiukset lähtevät jo raskausaikana, toisilla sen jälkeen. Ainakin itselläni oli raskausaikana paksut ja hyvinvoivat hiukset. Tämä johtui siitä, että raskauden vuoksi hiuksia ei irronnut normaalilla tahdilla. Raskaeuden jälkeen nämä irtoamatta jääneet hiukset sitten irtoavat urakalla. Minäkin olin ekan raskauden jälkeen ihmeissäni, mutta onneksi kampaajani osasi kertoa syyn. Toisen raskauden jälkeen osasin varautua tulevaan.

Älä huoli, hiukset kasvavat kyllä aikanaan takaisin, vaikka tämä vaihe onkin ärsyttävä. Ja käytännössä et voi oikein tehdä mitään sen estämiseksi, koska jossain vaiheessahan niiden raskausaikana irtoamatta jääneiden hiusten on irrottava.

Vierailija
7/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

hormoonit!

mulla oli nuorena todella paksut hiukset. toisen lapsen jälkeen niitä rupesi lähtemään!!!

ja nyt neljännen kanssa hiukset ohentuneet 1/4 osaan siitä mitä niitä oli. :( eivatkä palaa takaisin.

mulla on muutenki ohkaset hiukset, ni ei näistä ole kyllä kohta mitään jäljellä :/

voiskohan tilannetta mitenkään muuttaa? jotain vitamiinia jne??

ap

Vierailija
8/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten lähdön jälkeen päänahka on täynnä lyhyttä, uutta tukkaa. Sieltä se hiljalleen kasvaa takaisin. Ei toki yhtä paksuksi kuin mitä oli poikkeuksellisesti raskausaikana, mutta sellaiseksi kuin oli ennen raskautta.

9

ap

hormoonit!

Vierailija
9/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

hormoonit!

mulla on muutenki ohkaset hiukset, ni ei näistä ole kyllä kohta mitään jäljellä :/

ap

mun mummoni päivitteli aikanaan kuinka 6 raskautta vei hiukset ja äitini harmitteli kuinka 5 raskautta vei hänen vähäisetkin hiukset ja niin kävi myös minulle. ja ensinmmäinen raskaus oli 14 vuotta sitten ja nuorin on nyt 2. ja kalsium lisiä olen syönyt eikä mitään apua ole ollut. ja tosiaan mulla oli paksut hiukset aikanaan.

Vierailija
10/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

hormoonit!

ap

mun mummoni päivitteli aikanaan kuinka 6 raskautta vei hiukset ja äitini harmitteli kuinka 5 raskautta vei hänen vähäisetkin hiukset ja niin kävi myös minulle. ja ensinmmäinen raskaus oli 14 vuotta sitten ja nuorin on nyt 2. ja kalsium lisiä olen syönyt eikä mitään apua ole ollut. ja tosiaan mulla oli paksut hiukset aikanaan.

nämä hiusjutut olla toki henkilökohtaisia,mutta mulla ne ei ole palanneet yhtä paksuiksi.

Vierailija
11/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton huuhtelu voi rankaista hiuksia ja päänahkaa.

Vierailija
12/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lisäksi ensimmäisen raskauden aikana hiukset suoristuivat. ennen olivat luonnonkiharat. toisen raskauden aikana rusketa hiukseni muuttuivat mustiksi. kolmannessa raskaudessa tukka taas tummeni ja oli koko ajan rasvainen.

imetysaikana on aina hiuksia lähtenyt tupoittain. imetyksen lopetin puolisen vuotta sitten, eikä hiuksien lähtö ole vieläkään loppunut.

Vierailija
13/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti todella masentavaa kun hiukset vaan harvenee koko ajan :/ ei muuta kun peruukin ostoon ilmeisesti... jos ei muutakaan apua löydy:)

ap

Vierailija
14/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta imetyksen lopettamisen jälkeen sitä rupesikin sitten lähtemään oikein urakalla! Toisella kertaa mulla oli ohimoilla sellaiset 1,5x1,5cm kaljut kohdat oikein. :O

Kyllä se ap:n tukka takaisin kasvaa, kun syy on hyvin todennäköisesti hormonit.

Vähän OT, mutta niille, joilla on aina lähtenyt paljon tukkaa, mutta päänahka on tuntunut olevan ok, suosittelen menemään keliakiatestiin! Ainakin jos on muitakin epäilyttäviä oireita. Mulla on lähtenyt parikymppisestä alkaen aina runsaasti tukkaa eli "tukan vaihtuvuus" on ollut nopeaa ja pitkäksi kasvattamisesta sain vain haaveilla. Noin kaksi vuotta sitten mulla todettiin keliakia ja gluteenittoman ruokavalion aloittamisen jälkeen tukan lähtö on huomattavasti vähentynyt.

Vierailija
15/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt ja kokenut ihana nainen, kertoi syyn olevan kutakuinkin tämä: synnytys on elimistölle niin kova stressi, että hiusten juurissa tai aluissa tms. tapahtuu silloin kova stressireaktio. Tuo reaktio näkyy niin, että kuuden kuukauden sisällä synnytyksestä hiuksia lähtee voimakkaasti, eli hius tavallaan vasta sitten irtoaa päänahasta syystä, joka ajoittui kuukausien taakse.

Tiedä sitten miten tieteellinen selitys tuo on, mutta ainakin omalla kohdalla se piti valitettavan hyvin paikkansa :( Tosin hiukset kasvoivat sittemmin takaisin. Kaikille ei kuulemma käy niin hyvin....

Vierailija
16/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta Priorinia.

Vierailija
17/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii muistaa että hiukset reagoi monesti viiveellä muutoksiin. Eli just tuo puoli vuotta synnytyksestä selittää sitä.

Vierailija
18/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta Priorinia.

Vierailija
19/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta Priorinia.

Vierailija
20/22 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuksiini. Lähtee todella paljon ja selvästi näkee päälaelta miten harvaa jo on. Kasvavat sitten taas takaisin. Ajattelinkin siirtyä niihin luomuväreihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän