Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun hermot pettää lapsen kanssa?

Vierailija
07.06.2012 |

TIedän, että saan täältä lokaa niskaani, mutta mun on pakko nyt purkaa päätäni, että pääsen tästä olotilasta. Soitin jo miehelle, muttei se paljon auttanut.

Mä olen kotona kahden alle nelivuotiaan kanssa ja käyn lisäksi kaksi kertaa viikossa osa-aikatöissä. Varsinkin noina työpäivinä joskus menee hermo ihan totaalisesti, kuten tänäänkin kävi.

En jaksa vanhempaa lastani, joka on siis uhmaikäinen. Tänään se veti pultit siitä, kun olin ostanut kaverin lapselle synttärilahjan. Alkoi sitten huutaa, että haluaa samanlaisen. Annoin huutaa lattialla, selitin ihan rauhallisesti, miten asiat on, mutta lapsi jatkoi. Parinkymmenen minuutin päästä, yriteltyäni sovitella ja olla tiukka, mun pinnani alkoi palaa. Ensin räjähdin ja huusin olemaan hiljaa. Sitten kannoin lapsen ranteista vessaan ja käskin olla siellä siihen saakka, että rauhoittuu. Se tuli aina vaan takaisin huutamaan.

No, meillä oli päiväunet tulossa ja vein sitten lapset yläkertaan ja mentiin yhdessä ison sänkyyn nukkumaan, koska olen itse kipeä ja väsynyt. Siellä sitten tää isompi alkoi venkoilla ja kuiskutella niin, että pienempikään ei saanut nukuttua, vaan heräsi kokonaan. Silloin minâ taas rähjäsin.

Soitin sitten miehelle, koska tuntui siltä, että olisin pian valmis vaikka lyömään lasta. Sanoin lapselle tosi rumia juttuja, jotka on kyllä varmasti pahempaa kuin lyöminen. Mm. itkin ja sanoin, että vien lapsen päiväkotiin ja että haluan mennä pois ja että lapsi on tuhma. Ihan tyhmiä juttuja siis, joista ei ole mitään apua, joista tulee vaan tosi paha mieli.

Sitten pann lapset omaan huoneeseensa leikkimään, laitoin ovet kiinni ja menin itse peiton alle. Vanhempi kävi tarkistamassa, että olin varmasti paikalla ja lähti sitten leikkimään.

Ongelma on se, että nukuinkin jo hetken (varmaan 5 min, mutta kuitenkin), aikaa on kulunut, olen siivoillut yms., mutta tää olo ei mene ohi. Olen edelleen tosi vihainen. Ahdistaa lapsenkin puolesta, että olen sille vihainen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko oloosi jos lähdette vaikka ulos lasten kanssa tuulettumaan? Voisiko jokui olla hetken lasten kanssa niin pääsisit yksin vaikka kävelylle?

Ole kuitenkin itsellesi armollinen ja unohda rumat puheesi lapsille ja aloita puhtaalta pöydältä. Lapset kyllä antaa anteeksi, mutta useinhan tuollainen käytös ei saa toistua. Mutta jos nyt on yksi tai kaksi kertaa niin lapsi unohtaa ja antaa anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi