Ystävälläni "työpaikkakiusausta" jo kolmannessa duunissa!
Alan pikkuhiljaa epäillä, että ystäväni itse tulehduttaa työpaikkansa ilmapiirin koska nyt on tosiaan hänellä jo kolmas työpaikka muutaman vuoden sisällä, jossa ämmät tappelee keskenään ja johto seuraa avuttomana vierestä.
Ongelmat alkavat yleensä 6 kk tai vuoden päästä siitä, kun ystäväni on uuteen työpaikkaan saapunut. Samaan aikaan alkaa uskomaton valitus siitä, kuinka kamala työyhteisö on ja sitä ei osata johtaa ja kaikki kolleegat sluibaa eikä tajua mistään mitään.
Onko minulla ystävänä mitään mahdollisuutta avata suutani ja miten se kannattaisi tehdä? Ystäväni työongelmat nimittäin pilaavat kohta myös meidän ystävyytemme, koska en yksinkertaisesti jaksa kuunnella työjuttuja joka kerta, kun tapamme!
Kommentit (24)
Ap sä et oikeasti tiedä, millaista ystäväsi työaikoilla on. Susta tuntuu n,e ttä yhteinen nimittäjä on vain sun ystäväsi, mutta valitettava tosiasia on, että tuommoisia työpaikkoja on maailma pullollaan. Niitä vaan on, eikä ole mikään ihme, että jollekulle niitä sattuu useampia omalle työuralle. Se on toki totta, että jotkut reagoivat siihen vahvemmin ja kärsivät siitä enemmän, kun taas toiset senkun porskuttavat ja osaavat asettua kiistoissa voittavalle pupolelle opportunistisemmin.
Mut sitä mä en ymmärrä, miksi sä odotat, että sun työkaveri esittäisi keskustelunaiheita, joista säkin viitsit keskustella. Mikset esitä niitä itse. Alat vaan jutella ja vaihdat aihetta sellaiseen suuntaan, mikä sua kiinnostaa.
Ap sä et oikeasti tiedä, millaista ystäväsi työaikoilla on. Susta tuntuu n,e ttä yhteinen nimittäjä on vain sun ystäväsi, mutta valitettava tosiasia on, että tuommoisia työpaikkoja on maailma pullollaan. Niitä vaan on, eikä ole mikään ihme, että jollekulle niitä sattuu useampia omalle työuralle. Se on toki totta, että jotkut reagoivat siihen vahvemmin ja kärsivät siitä enemmän, kun taas toiset senkun porskuttavat ja osaavat asettua kiistoissa voittavalle pupolelle opportunistisemmin.
Koska olen kuunnellut näitä juttuja nyt useamman vuoden. Siellä on aina "Leena", keski-ikäinen nainen joka ei tiedä mistään mitään, mutta joka senioriteettiasemansa takia käskyttää ystävääni. Sitten siellä on "Pekka" ja "Jarmo", pääpomo ja pikkupomo. Pikkupomon yli voi kävellä koska vaan ja mennä suoraa pääpomolle, koska pikkupomo on yksinkertainen narsisti, joka ei osaa johtaa. Pääpomo on periaatteessa ihan fiksu, mutta niin kiireinen ettei oikeasti tiedä mitä yksikössä tapahtuu. Sitten siellä on yleensä vielä "Jenni", nuori vastavalmistunut tyttö, jolla on ihan liian suuret luulot itsestään.
Eli tämmösiä nää mun ystävän työpaikat aina on :D
Kiusaus = houkutus langeta johonkin mielihyvään
Kiusaaminen = tahallista negatiivista käytöstä toista henkilöä kohtaan jossa tarkoituksena loukata, eristää tms