Paljonko sait teininä viikkorahaa? Muistatko?
Kommentit (11)
Vein pulloja ja möin tavaroita ym. jos halusin käyttörahaa. Lukioikäisenä mummoni lähetti postissa minulle 50 markkaa viikossa.
Lapsilisän sain eli kerran kuussa tuli rahaa. Oliskohan se ollut jotain 500mk silloin? Se piti riittää kännykkälaskuuni ja muuten sain käyttää miten halusin. Vanhemmat maksoivat erikseen vaatteet ja koulujutut.
vm82
Pienenä joskus 1-4 luokkalaisena sain sen 5markkaa viikossa.
Sitku tuli eurot ni sain kai kaks euroo viikossa.
n. 6 luokalla aloin saamaan 10 euroo kuussa mut se meni suoraan Pollux jäsenyyteen aina :D
sen jälkee joskus kasiluokasta eteenpäi en saanu säännöllisesti rahaa, en välittäny. sain rahaa ku tarttin, siitä eteenpäin.
tosin 16v alkaen sain keliakiakorvauksen itelleni eli 21e kuussa.
mut muuten sain hyvin perustellessa ihan minkä summan vaan. välipalaan lukiossa tai vaatteisiin silloin tällöin.
oon vm. -91
ja ala- ja yläasteiän sain viikkorahaa 10 mk. Sitten yläasteella sain myös tietyn summan hyvin menneistä kokeista, 10-50 mk.
Markka-aikana viikkoraha oli 20mk, euroihin siirryttäessä 5€. Myös hyvin menneistä kokeista sai 20-50mk.
Just ennen euroon siirtymistä sain 100 markkaa. Sitten 20 e. Olin tuolloin 13-vuotias.
Joskus ala-astella sain varmaan 5mk. Meni aina karkkiin kun sain rahan karkkipäivänä.
Olisinko joskus teininä saanut 20mk. Jossain vaiheessa se sitten loppui. Varmaan siinä vaiheessa kun sain opintotukea, se toimi sitten ikäänkuin viikkorahana.
11-15- vuotiaana sain 10€/kk ja 16-20-vuotiaana 20€/kk. Sain siis kuukausirahaa koko sen ajan, kun asuin kotona ja riitti aivan hyvin. Jos olisin joutunut maksamaan kaikki menoni puhelinlaskua ja matkakortin kuukausimaksua myöten olisin saanut kuulemma 100€/kk.
Nyt 21v.
Ala-asteella sain 20mk jos olin pitänyt huonetta siistinä, sitten 50mk yläasteella, euroihin siirryttäessä 10e viikossa 18 v saakka.
joskus.
11v sitten omat teinit sai n. 10mk viikkorahaa.
Tällä hetkellä perheemme teinit saa 100e kuukausirahaa.
Älyttömäksi hinnat ja tarpeet menneet!
Lukioaikana sain kuukausirahaa joka oli 250 lukion kaksi ensimmäistä luokkaa, kolmannella sain 500 markkaa ja se oli mielestäni todella ruhtinaallisesti( vanhemmilla oli joku aviokriisi ja liityi jotenkin isän saituuteen).