Huh kun alkoi pelottaa jos pääsenkin yliopistoon ja osaanko siellä yhtikäs mitään!
Onko se vaikeaa, rankkaa jne? Tarkoitus olisi tehdä töitäkin samalla pari vuoroa viikossa. Koulunkäynti on kyllä "aina" ollut mulle lastenleikkiä, yläasteellakin tuli hyviä numeroita vaikka lintsasin minkä kehtasin. Lukiossa sitten kunnostauduin ja onpa se päättärikin kiitettäviä pullollaan, ja nuo tulivat helposti!
Mutta onko se yliopisto sitä? Vai ikuinen suo "kirjoituksiin valmistautumista"?
Kommentit (4)
eikä vain lorvi kirjoilla, normaaliälyinen kyllä pärjää. Jos olet pärjännyt lukiossa, niin todennäköisesti myös yliopisttossa. Ei siellä monellakaan alalla ihmeitä vaadita eikä tarvitse olla erityisen älykäs. Riittää että on motivaatiota ja halua tehdä töitä oppimisen eteen - ja opiskelee säännöllisesti.
mä keräsin viime syksyn ja kevään aikana yhteensä vähän reilut 50op, tein töitä noin 15-50h/vk ja kerkesin vielä treenata paristi viikossa ja nähdä kavereita, poikakaveria ja perhettä. pääaineena suomen kieli, meillä humanisteilla on yleistäen ainakin aika helppoa.. tein koko vuoden aikana varmaan saman verran töitä kuin lukiossa yhdessä jaksossa. toki jos haluaa saada 90op/vuosi ja joka kurssista vitosen, aikaa menee aina enemmän.
Minä valmistuin 4 vuodessa vaikka biletys olikin pääosassa eikä opiskelu. Mun oppiaineessa ei olisi kyllä oikein töissä voinut helposti käydä samaan aikaan kun oli kursseja joilla pakollinen läsnäolo. Tai no iltatöitä olisi varmaan voinut mutta illat oli mulla pyhitetty bailausta varten.
Kaksi vuotta on nyt takana ja töitä olen tehnyt viikonloppuisin ja vähän viikollakin, enkä ainakaan vielä ole palanut loppuun. Alussa vähän hirvitti kuinka pärjään, etenkin kun luistelin lukion läpi ja kirjoitin E:n paperit melkolailla lukematta. Ensimmäinen vuosi meni sopeutuessa, mutta nyt kun olen löytänyt itselleni sopivan rytmin opsikeluun niin hyvin pyyhkii. Niin paljon riippuu siitä mitä opiskelee ja mihin tahtiin.