tytär lähdössä kaverinsa perheen kanssa lomalle
olen jo kaksi kertaa pyytänyt maksutietoja, jotta voisin maksaa perheelle loman hinnan.
Eivät ole laittaneet lupauksistaan huolimatta tilinumeroa ja matkan hintaa tiedokseni.
miten kysyn missä mennään? Minulla ei ole mitään sitä vastaan että maksavat matkan puolestani.
Kommentit (24)
niin pyydä soittamaan tälle ja kaveri pyytää sitten vaikka äitinsä puhelimeen ja kysyt aikuisten kesken suoraan. Ellei sulla oo sen äitin numeroa itelläs.
Tuommoinen "oonks mä ny velkaa"-tilanne on inhottava. Sanokoon sitte luurissa ite tää muori, että maksavat kaiken vai haluavatko sultakin jotain :)
Ja ollaan tavattukin useampi kerta sen jälkeen.
Lisäksi äiti on laittanut paljon muita tietoja - aikatauluja ja pakkaamisohjeita sähköpostitse.
Tuota maksutietoa ei vaan ole saanut lähetettyä
Auttaisko jos esittäisit suoraan summaa? Arvioi itse mikä vois olla tytön osuus kustannuksista (jos suinkin mahdollista) ja kysy sitten taas kerran (reippaana ;D) uudelleen, että:
Onko 100 / 200 / 500e riittävä summa teille? (+ lapsen oma käyttöraha)?
t. tuo sama
tai olisiko niin että velottaa vasta matkan jälkeen, kun kaikki kulut on selvillä? Tuskinpa nyt ilmaiseksi ottaa, jos oikeasti kuluja tulee??
kysyin sen joulukuussa kun pyysivät tyttöä mukaansa.
Suurinpiirtein 1000 euroa.
Mutta kaikista lippu ja matkatidoista summa on jätetty pois.
Käyttörahoistakin on puhuttu. Ja tosiaan olen noita tilitietoja pyytänyt.
Tiedän kyllä että kaverin perheellä on varaa tuo tarjotakin, mutta sanoisivat suoraan?
olen vain antanut kaverin vanhemmille käteen esim 50 euroa ja sanonut että siinä on ruokarahaa jos matkallakin pysähdytte huoltoasemalla syömässä. Näin pidennetyn viikonlopun vuokramökkilomalla. jos käyvät jossain pääsymaksullisissa paikoissa niihin myös raha mukaan. Aina on tullut loput takaisin, eikä varmaan edes kaikkia kuluja ole otettu.
Se tilinumeron kysely ei sopisi minulle. Tuntuu jotenki viralliselta ja pilkun tarkalta...
olen vain antanut kaverin vanhemmille käteen esim 50 euroa ja sanonut että siinä on ruokarahaa jos matkallakin pysähdytte huoltoasemalla syömässä. Näin pidennetyn viikonlopun vuokramökkilomalla. jos käyvät jossain pääsymaksullisissa paikoissa niihin myös raha mukaan. Aina on tullut loput takaisin, eikä varmaan edes kaikkia kuluja ole otettu.
Se tilinumeron kysely ei sopisi minulle. Tuntuu jotenki viralliselta ja pilkun tarkalta...
Minusta se on vähän liikaa käteen annettuna.
kai mä sitten kerran viel menisin ovelle ja sanoisin, että mua ahdistaa tää tietämättömyys kun en halua, että ajattelette meitä pummeina niin voisitko mielenrauhani takia kertoa sen summan joka kattaisi lapseni kustannukset teidän matkasta..
kuulostaa alhaiselta ehkä, mutta mua tosiaan likistäis moinen asia
t. tuo sama taas
Ai tässä ei ollutkaan kyse lyhyestä kotimaan matkailusta...
käteisenä vai tilille. Et kai ihan tosissasi ajattele, että kun jollain olisi varaa, niin he piffaavat TONNIN matkan lapsellesi?? Itse en haluaisi jäädä noin isoon kiitollisuudenvelkaan tai ainakaan ottaa moista lahjaa vastaan ilman että siitä puhuttaisiin avoimesti.
Mä olen vähän samanlainen, etten muista tilinumeroani ulkoa enkä saa heti laitettua tekstarilla tilitietoja, mutta ei se sitä tarkoita, että maksaisin kaikki kulut!
Minulla ei ole mitään sitä vastaan että maksavat matkan puolestani.
haluat siis että maksavat ? mä en antais kenenkään vieraan maksaa!! onko vaikeaa sanoa selkeästi puhelimessa: oliko se matka jo ensi lauantaina? haluatteko varmasti meidän lapsen sinne vaivoiksenne ja seuraksenne? jos haluatte, minä haluan nyt maksaa matkan ja lisäksi ruokarahoja. Paljonko matka maksaa? Ok, 1000 e ja sitten maksan siihen lisäksi 200 e käyttörahaa ruokiin ja muihin tarpeisiin. Riittäääkö se? ok. Kiitos hirvittävästi kun otatte x:n mukaan, hän on kovin innoissaan!
mikä on niin vaikeaa??
Minulla ei ole mitään sitä vastaan että maksavat matkan puolestani.
haluat siis että maksavat ? mä en antais kenenkään vieraan maksaa!! onko vaikeaa sanoa selkeästi puhelimessa: oliko se matka jo ensi lauantaina? haluatteko varmasti meidän lapsen sinne vaivoiksenne ja seuraksenne? jos haluatte, minä haluan nyt maksaa matkan ja lisäksi ruokarahoja. Paljonko matka maksaa? Ok, 1000 e ja sitten maksan siihen lisäksi 200 e käyttörahaa ruokiin ja muihin tarpeisiin. Riittäääkö se? ok. Kiitos hirvittävästi kun otatte x:n mukaan, hän on kovin innoissaan!
mikä on niin vaikeaa??
vaan koittanu monet kerrat tunkea perheelle sitä rahaa, muttei kelpaa :D
On semmosia immeisiä, jotka rahasta puhuttaessa vaihtavat aina puheenaihetta, tosi väsyttävää tai jotkut rikkaat ei ymmärrä, että jollekin tavikselle on tosi tärkeää olla sujut "velkojen" kanssa, heille kun raha on yhtä vähäpätöinen kuin ostoskärrypoletti, eivät miellä että joku ois tommosesta velkaa eivätkä siksi tajua, että se vois jotakuta ahistaa.
mutta kahdesti on luvannut laittaa tiedot. Kaiken muun tiedon on laittanut, mutta ei maksutietoja.
Taidan odottaa, että matka on ohi, ja kysyn sitten uudelleen.
Käyttörahoista ja kaikesta on puhutt.
Mua epäilyttää, että haluaisivat unohtaa koko maksun, mutta eivät kehtaa sanoa sitä minulle. Pakko nostaa kissa pöydälle matkan jälkeen....
Toisaalta ilmeisesti maksavat poikansa kaverin matkan, joten mikseivät sitten tyttären kaverin matkaa.
Oli miten oli, olen säästänyt tähän ja rahat minulla on. Joten jatkan pohdintaa matkan jälkeen
Siis tottakai maksaisin mieluusti lapseni osuuden, mutta jos siitä tuli kamala riita, että eivät useiden yritysten jälkeen sitä rahaa huolisi niin en jättäis lasta sen takia pois matkasta. Jos ei käteinen kelpaisi niin miettisin voisinko jotenkin toisin hyvittää asiaa. Esim jos vanhemmat haluavat kaksin lomalle niin ottaisin vaikka viikoksi perheen lapset itelleni hoitoon ilmaiseksi ja ruokarahattakin jne.
Taidan odottaa, että matka on ohi, ja kysyn sitten uudelleen. Käyttörahoista ja kaikesta on puhutt. Mua epäilyttää, että haluaisivat unohtaa koko maksun, mutta eivät kehtaa sanoa sitä minulle. Pakko nostaa kissa pöydälle matkan jälkeen.... Toisaalta ilmeisesti maksavat poikansa kaverin matkan, joten mikseivät sitten tyttären kaverin matkaa. Oli miten oli, olen säästänyt tähän ja rahat minulla on. Joten jatkan pohdintaa matkan jälkeen
kysy niiltä ihan suomenkielelellä ja ennen matkaa!!!!!haloo!!
Pitääkö mun pyytää maksutietoja uudestaan?
Vai menenkö käteisen kanssan paikalle?
Lähtö on lauantaina