Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka omistaa internetin?

Vierailija
06.06.2012 |

En siis halua tietää, ketkä kaikki palstalaiset voivat sitä käyttää, vaan sen kuka koko verkon omistaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis halua tietää, kellä palstalaisista on ystäviä, vaan kuka omistaa koko ystävyyden käsitteen!

Internet on valtava joukko toisiinsa liittyneitä tietoverkkoja, joilla on eri omistajat. Minä omistan kotiverkkoni ja sen tietokoneet. Telia-Sonera omistaa yhden kymmenestä suurimmasta maailmanlaajuisesta verkosta, joista vähintään yhtä tarvitaan välittäjänä, kun luodaan yhteys johonkin kaukaiseen maahan.

Vierailija
2/4 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minä itse omistan omien tietokoneideni välisen verkon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on samanlainen kuin puhelinverkko, että yksittäiset puhelinyhtiöt omistavat verkon osia ja heidän välisillä sopimuksilla osat ovat yhteydessä toisiinsa. Mutta kukaan ei omista koko verkkoa.

Sellaista tahoa ei ole joka yleisesti hallitsisi lupia verkon rakentamiseen, vaan se tehdään paikallisten viranomaisten luvalla.

Vierailija
4/4 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja verkoista, jotka ovat toisiinsa yhteydessä. Alunperin Yhdysvaltojen armeijassa joskus 50-luvulla kehitettiin protokolla, jolla koneet pystyivät olemaan yhteydessä ilman, että yhden koneen tarvitsi olla keskuskone, eikä yhden koneen kaataminen kaada koko verkkoa, vaan yhteyksiä koneiden välillä on aina monia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän