Mikä pojan nimi on mielestäsi erityisen kaunis/hyvä? Onko sellaista?
Kommentit (37)
Jooa Vilhelmi, Eemi Sakarias, Teo Juhana
Poikiemme nimet, ja mielestäni joka nimi hyvä/kaunis:)
tässä jokunen oma suosikkini: Sampo, Eemi, Aarni, Sulo, Armas, Jalo, Arvo, Petja, Ukko, Touko, Otava, Otso, Kauko, Kaukomieli (jota en tosin omalle lapselleni laittaisi koska mielikuva Kalevalan kautta on niin väkivaltainen), Akseli Väinö, Susi, Nalle, Mainio, Oiva ja Tapio.
Miellyttää mua tällä hetkellä kovasti.
Aleksi, Akseli, Mikko, Juuso, Elias nyt ainakin, mitä tuli mieleen. Oon kyllä samaa mieltä, että tytön nimissä on paljon enemmän ihania nimiä.
....on persoonallinen ja karismaattinen nimi, joka sopii 0 -100-vuotiaalle. Ei mitkään lälläri..-prinssi... tms -nimet/nimilyhenteet:
Juho Aarne
Juho Aatami
Aarne Juhani
Aarne Olavi
Aarne Hannu Olavi
Juhani Aaretti
Juhani Tuomas
Panu Juhani
Antti Tapio
Veikko Kalle
Kalle Akusti
Marius
Jos vielä saisin pojan, niin hänestä tulisi Marius Edvard.
Se on naisen nimi ja siitä tulee mieleen pesuainemerkki.
Mun poikien nimet on mainittu tässä ketjussa monta kertaa. Lämmitti mieltä :)
Ariel on miehen nimi . Ariel Sharon, Ariel Sella. Seela Sellan edesm. mies.
Ariel on täysin juutalainen nimi.
Miksi ihmeessä supisuomalainen haluaa laittaa lapselleen nimen kuten Daniel, Ariel tai Amos? Ellei sitten ole lesta tai muu himouskovainen.
Ariel on täysin juutalainen nimi.
Miksi ihmeessä supisuomalainen haluaa laittaa lapselleen nimen kuten Daniel, Ariel tai Amos? Ellei sitten ole lesta tai muu himouskovainen.
"Se on Härkösen Ariel tässä terve!"
Elias on kaikkein kivoin pojan nimi mitä tiedän. Sen lisäksi kivoja etunimiä pojalle ovat esim. Leevi, Lauri, Eljas, Aleksi tai Joel. Toiseksi nimeksi sopivat mm. Juhani, Johannes, Mikael/Michael tai Olavi.
Sellainen nimi on kiva, joka sopii sukunimeen. Erityisesti tykkään, jos alkaa samalla tavulla tai kirjaimella kuin sukunimi. Se taasen on tymää, jos loppuu samaan kirjaimeen kuin millä sukunimi alkaa, esim. Joel Lehtonen, Sanna Aavikko tms.
Lyhyt, naseva, käy kaikilla kielillä ja kaikkiin sukunimiin, positiiviset mielikuvat.
Valle
Valto
Elmo
Hanno