Miksi islamin usko aiheuttaa negatiivisen säväyksen, toisin kuin esim. hindulaisuus tms. En edes ole mielestäni rasisti!!
Kommentit (18)
Buddhismista ei kai kellään voi olla pahaa sanottavaa?
Varsinkin eteläistä buddhismia voi syyttää samanlaisesta epäoikeudenmukaisen yhteiskuntajärjestelmän ylläpitämisestä kuin hindulaisuuttakin. Vaikkei buddhalaisilla olekaan samanlaista kastilaitosta kuin hinduilla, jälleensyntymisopilla ja karman lailla voidaan pitää köyhät ja kurjat helposti syvässä kyykyssä.
Muslimeilla tuntuu olevan todella kova kuri, joka tulee oman uskonnon sisältä.
En osaa arvostaa sellaista uskontoa (tai uskoa) jonka piiriin ei itse osata hakeutua vaan sen piiriin suurinpiirtein pakotetaan ihmisiä.
Buddhalaisten ja hindujen eukkojen ei sentään tarvitse rätteihin kääriytyä.
Kai muistatte vielä mm. Amritsarin temppelin tuhoamisen ja joukkomurhan vuodelta 1984?
Ja siinä ymmärtääkseni kysyttiin tuntemuksesta, ei ns. faktasta. En tunne islamia kovin tarkkaan eikä voisi vähempää kiinnostaa. Väkivaltaiset, kostonhimoiset muslimit saavat minut voimaan pahoin jo pelkästä islamin ajattelemisestakin.
Lailla pitäisi moinen uskonto kieltää=)
15
monia uskontoja syvällisesti, kuvani islamista muuttui täysin!! Kannattaisi ehkä tutustua asioihin ennen kuin tuomitsee.. Eikä läheskään kaikki muslimeiden teot ole ISLAMIA, samoin kuin ei esim. katolilaisten pappien poikien hyväksikäyttö-tapaukset ole katolilaisuutta vaan uskon mukaan syntiä!
Mulla on ystäviä; kristittyjä, muslimeja, hinduja...
Ne kaikki on kyllä tosi samanlaisia! Oikeastaan kristittyjen
joukosta olen löytänyt ne tosikoimmat ja rasistimmat...
että, muslimit on niin saatanan rumia. Petollisuus näkyy naamasta. Kieroja kun korkkiruuvit!
Ei kai vaan ollut suomalainen tapakristitty?
- terrorismi " Pyhän sodan" nimessä.
- Israel pois maailmankartalta -tyyliset kommentit islamilaisen valtion päämieheltä
- naisten kunniamurhat " perheen maineen pelastamiseksi"
- naisen alistaminen (monissa islamilaisissa " demokratioissa" naiset eivät saa äänestää yleisissä vaaleissa)
- moniavioisuus
RIITTIKÖ????
Islamilla on ollut nykyisen kaltainen huono sävy vasta siitä asti, kun kommunismi romahti ja kylmä sota päättyi. Selkeästi länsi (USA) etsi silloin uuden vihollisen, joka löytyi Lähi-idästä. Pitihän sitä olla joku syy, että voidaan pitää asevoimia ja aseteollisuutta yllä. Ns. vanhassa Euroopassa on paljon muslimeja/arabeja sympatiseeraavaa porukkaa, meilläkin tuomiojat ja kumppanit. Nämä ovat sama sakki joka aikoinaan oli kovin vasemmistolaisia.
Sinänsä hassua, että uudet viholliset kuten Afganistanin talebanit ja Saddam ovat itse asiassa lännen aikoinaan valtaan nostamia ja rahoittamia valtaapitäviä. Taleban kävi USAn käsikassarana sotaa Neuvostoliittoa vastaan ja Saddam taas soti Irania vastaan, joka puolestaan uhkasi Israelia ja kehtasi otaa amerikkalaisia panttivangiksi.
Semmoinen sokea karmausko ja se että huono-osaiset ovat ansainneet kohtalonsa, eikä heitä pidä auttaa, on vastenmielistä.
Mutta muslimien sitäkin enempi! Johtuisiko siitä osin..
Vaikka tosiasiassa pahempia sotijoita on ollu itte luterilaiset ja katolilaiset ja muut ns." kristityt" .
Minulla islaminusko ei aiheuta negatiivisia säväyksiä, vaikka en tietenkään hyväksy terroritekoja ym. Hindulaisuus on taas tuntuu vastenmieliseltä ja ällöltäkin. Ensimmäinen mielleyhtymä on saastaisessa Ganges-virrassa lilluvat hindut.
Myyrmannin pommijutun jälkeenhän oli mediassa juttua että pommittaja oli osoittanut kiinnostusta islamiin?