Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään vastaavaa? Km rv 6+

Vierailija
06.06.2012 |

Hei

Odotin toista lastani, kaiken luulin olleen kunnossa. Ei ollut kipuja, ei vuotoja, ei mitään oireita keskenmenosta. Vain raskausoireita. Kävin varhaisultrassa rv 8, sykettä ei ollutkaan. Keskeytynyt keskenmeno. Sain Cytotecit, jotka laitoin, vuoto käynnistyi niillä. Pari viikkoa tästä menin päivystykseen kun vuoto oli ihmeellistä: joka toinen pv tosi runsasta, sitten ns. normaalia. TOdettiin, että kohtu ei ollut tyhjentynyt kunnolla, sain uudet cytotecit ja kontrolliajan. kontrollissa edelleen tavaraa sisällä, ei muuta kuin kaavintaan. Kaavinta ei onnistunut täysin, eivät saaneet kaikkea ulos. Ilmeisesti materiaali jotenkin tosi tiukassa kohdun seinämässä kiinni, lääkäri sanoi että luultavasti joutuu tekemään kohdun tähystyksen vielä. Olen ihan paniikissa, miksi tämän piti näin vaikeaksi mennä? Km jo itsessään oli raskasta hyväksyä, ensimmäistä lastamme teimme yli vuoden, ja hieman apujakin tarvittiin, tämä alkoi yllätyksenä heti kun jätettiin pillerit pois. Lisäksi lekuri höpötti ultratessaan, että sektioarpeni (ensimmäinen jouduttiin pysähtyneen synnytyksen vuoksi sektoimaan) kohdalta kohtu olisi jotenkin "ohuehko", 6mm seinämä? En ymmärtänyt yhtään mitään, yritin kysyä, mutta lääkäri vain totesi että "en minä nyt oikein osaa sanoa". Ahdistus on valtava...onko kenelläkään ollut samaa? Pelkään kamalasti, että enkö enää pysty saamaan lapsia? Tämmöisen kamalan sorkkimisen jälkeen mitenkä mahtaisi onnistua...pelottaa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia kokemuksia peräjälkeen. Pahoittelut!

En osaa sinua kaikessa auttaa, mutta sorkkiminen ei missään tapauksessa automaattisesti estä lasten saantia jatkossa. Tiedän, että huolettaa, mutta elimistön toipumiskyky on uskomaton.

Minut on sektoitu kahdesti, kaavittu kolmesti, kohtutähystetty kerran. Ennen ja jälkeen kaiken on ollut raskauksia ja kaikki on mennyt ihan hyvin. Takana minulla siis viisi raskautta, joista kaksi meni kesken. Nyt olen kaiken tuon sorkkimisen jälkeen kuudennen kerran raskaana ja neljäs lapsi olisi tulossa elokuussa.

Minulla on myös kahden sektion jälkeen ohentunut kohdunseinämä, mutta se on kestänyt ihan hyvin yhden loppuun saatetun sekä tämän vielä hieman kesken olevan raskauden.

Älä siis pelkää, uskon, että elimistösi toipuu kyllä. Koeta jaksaa päästä ensin keskenmenon yli. Voimia sinulle!

t. anu

Vierailija
2/6 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle anu viestistäsi! Lohdutti paljon. Huomena aamusta menen lääkörille,toivottavasti osaisi antaa enemmän vastauksia.onnea sinulle raskauteesi! Toivotaan että itsekin saan vielä kokea raskauden ihmeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että kun aikanaan sain kaksi lasta peräkkäin sektiolla, ei edes siinä kohtaa sanottu, että jo ekasta sektiosta ohueksi jäänyt kohdunseinämä olisi ollut ongelma. Synnytyksien väli vain 1v4kk. Silloin toki lääkäri aika tarkkaan seurasi kohdunseinämän käyttäytymistä, mutta ei muuta. Lisäksi noiden kaavintojen jälkeen olen raskautunut aika nopeasti eikä limakalvossa ole ollut ongelmia vaikka se toki mietitytti minuakin hurjasti aikanaan.

Toki olemme yksilöitä, mutta älä ole huolissasi, ainakaan etukäteen. Jos sitten jotain ongelmaa tulee, murehditaan vasta sitten. Toivottavasti saat/sait lääkäriltä huojentavaa neuvoa ja ohjetta jatkoon.

Tulethan kertomaan mitä kuuluu! Voimia!

-anu

Vierailija
4/6 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiitos uudesta viestistäsi. Huomena minulla on kohdun tähystys, toivottavasti tämä rumba loppuisi siihen sitten ja voisin jatkaa elämää uuden raskauden toivossa. Lääkärillä kävin, ja hän mittaili arpea, ja sanoi että se todellakin on ohuehko, 6mm tjtn. Hän lupasi vielä konsultoida erittäin kokenutta seniorilääkäriä asiasta, että onko hänellä tietoa, kuinka ohut arpi kestäisi uuden raskauden. Mahdollista olisi jonkin sortin kirurginen toimenpide tuohon arpeen, että sitä vahvistettaisi, ts. ommeltaisiin uudelleen jotenkin vahvemmaksi. En tiedä. Mutta siis lääkäri konsultoi senioria, ja tämä oli sanonut, että uusin tutkimus on että jopa vain 2mm ohut sektioarpi (ultrassa nähty, hyvässä kuvassa) kestää uuden raskauden. Tämä olisi siis erittäin hyvä uutinen! Huomena kuitenkin tarkistavat vielä tähystyksessä haavaa, ja arvioivat, mutta olen hyvin optimistinen tämän uutisen suhteen nyt. Onneksi on lääkäreitä, jotka ovat tutkineet uusinta tietoa :) Pidetään peukkuja!

Vierailija
5/6 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko mitään uusia tietoja tilanteesta jo?

Toivottavasti tähystys toi selvyyttä ja rauhaa mielellesi. Olet ollut ajatuksissani.

T. anu

Vierailija
6/6 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tähystys meni hyvin, vaikka jännittikin kovasti. Saivat kohdun nyt vihdoin viimein tyhjäksi, ja kuulemma kohtuarpikin näytti ihan normaalilta. HUH!!! Nyt vain riskinä on kohtutulehdus, joka liittyy riskinä kaikkiin kohtuun tehtäviin toimenpiteisiin tietty muutenkin. Vielä ei ole ollut mitään oireita, joten toivottavasti ei nyt enää sitä sitten tule. Mieli on ollut ihan positiivinen, ja nyt vaan odottelen että vuoto loppuisi niin pääsisi yrittämään uutta vauvelia. ;) Kiitos kun olet ollut mukana tässä ja tukenut :) Pidetään peukkuja että meillä pian tärppäisi ja että onnistuisi sitten se raskaus :)