G: oletko käynyt Berliinissä?
Kommentit (30)
Kävin Berliinissä opintomatkalla aikoinani, ja puhuin saksaa Freie Universitättin open kanssa, joka oli yhdyshenkilömme. Kertautui kielioppikin
oli se kyllä kivempaa, kuin kielioppiopinnot! Olin silloin lukiolainen.
Viittaako ap kenties kiertomatkaan Trandeburgin portille historiikkien kera, Barcaksi kutsutaan, koska näin?
ja en puhu saksaa, joten en hio myöskään ainakaan saksan kielioppia.
Vai käytitkö sen ajan kieliopin hiomiseen?
Kielioppi, oikeinkirjoitus. Onkohan ne sama asia?
jä lähden heinäkuussa 3. kerran. Yhteensä kai 10 kertaa. En hio kielioppia , enkä osaa saksaa.
Berliini on mun uusi lempikaupunki!
Olen opiskellut saksaa vuosikaudet, mutta en osaa kielioppia kovin hyvin. Ei haittaa matkaillessa, kyllä ne ymmärtää epätäydellistäkin kieltä.
Barcassakin oon muuten käynyt ;)
Kielioppia olen kyllä päntännyt vaikka kuin paljon
Muurin vierellä kateltiin niitä ristejä, mihin muurin ylittäjät oli ammuttu.
Anteeks nyt vaan, mut mikä helvetin Barca? Se futisjoukkue vai?
Vaikka olenkin asunut Saksassa kolmeen otteeseen (lapsena ja aikuisena), ei ole tullut käytyä Berliinissä sen koommin.
Kieliopin hallitsen hyvin, kiitos kysymästä.
Olen käynyt n. 20 kertaa Barcassa ja kaksi kertaa Berliinissä. Barca= Barcelonasta puhekielen muoto.
vuosina 71 ja 79. Nyt olisi haaveissa lähteä jossain vaiheessa miehen kanssa kaksi vl lomalle sinne katsomaan miten maailma on muuttunut:)
olen käynyt pari kertaa viiden vuoden välein ja Barcassa vain kerran, mutta jostain syystä se espanjalainen kulttuuri ei ollutkaan minun juttu kuten luulin. Kiva oppia itsestään uutta. Kielioppi on jotenkuten hallinnassa jos se mihinkään liittyy?
Ja mielestäni osaan kieliopin, ainakin suomen kielen kieliopin, ihan hyvin.
Ja sitten pitäisi vielä selvittää, että miten nämä kaksi asiaa liittyvät toisiinsa.
Olen käynyt n. 20 kertaa Barcassa ja kaksi kertaa Berliinissä. Barca= Barcelonasta puhekielen muoto.
Barca=fudisjoukkue
Barna=oikea lyhenne Barcelonasta
sekä lapsena, jolloin Berliinin muuri oli vielä paikallaan ja aikuisena kaksi kertaa.
ja minkä kieliopin?