Virpi Salmella taas loistava kolumni Hesarissa! Lukekaa.
Kommentit (27)
Keskinkertaista vauvapalsta tasoa.
on kritisoinut kaupunkilaisia maailmanparantajia ennenkin, mutta olihan tuo oikein hauska kirjoitus.:)
Keskinkertaista vauvapalsta tasoa.
Virpi on jämähtänyt ivaamaan hesalaisia, akateemisia paremmintietäjiä ja vastaavia. Oliko 20. kolumni putkeen tätä samaa tuubaa?
Ei se sinänsä haittaa mutta se haittaa että fiksu ja hauska kirjoittaja taantui jossain vaiheessa Jyrki Lehtolan halvaksi kopioksi ja nolostuttavan selvästi imitoi hänen tyyliään. Kaarina Hazard on samanlainen. MIksi? Etenkin Virpillä oli alkujaan oma hyvä tyyli, nyt pitää myötähävetä kun lukee häntä. On vain yksi Lehtola enkä tajua miksi itse asiassa tosi monet muutkin kolumnistit yrittää olla jotain ihme vara-lehtoloita.
on tympeä kirjoittaja, jonka ainoana tarkoituksena on ärsyttää. Siis ei saada ihmisiä ajattelemaan, ainoastaan ärsyttää. Musta vitsi on vanhentunut jo kauan sitten.
Virpi Salmen ja Kaarina Hazardin kirjoituksissa on se ero, että Hazardilla tuntuu olevan myös jotain sanottavaa.
En ymmärrä, miksi hs.fi:n keskusteluiden perusteella (ja ilmeisesti täälläkin) kaikki aina dissaavat Virpiä. Minusta hänellä on loistavia tekstejä, ja niin osuvia.
ilman kunnollista pointtia. Otetaan trendikäs aihe eli syrjäytyneet, ja sitten valitaan vastakohdaksi VIrpin ennenkin kolumnissaan nälvimä ihmisryhmä "hyvintoimeentulevat käpyläläiset vihervasemmistolaiset jotka syö luomuruokaa ja haluaa parantaa maailmaa" ja yritetään väkisin tehdä jokin vastakkainasettelu näiden ryhmien välille.
Ei minusta tuossa oikeastaan lopulta ole mitään pointtia tuossa kirjoituksessa. Ehkä se, että ihmiset nyt yleensä enemmän puhuvat syrjäytyneistä ja huutavat yhteiskuntaa apuun kuin oikeasti itse kohtaisivat syrjäytyneen ja alkaisivat ystäväksi. Mutta ei tämä ongelma koske vain tai erityisesti kaupunkiviljeleviä kvinoansyöjiä ;-) eli vastakkainasettelu on turha ja keinotekoinen.
Oli kyllä jälleen harvinaisen teräväkatseinen. En ymmärrä, miksi hs.fi:n keskusteluiden perusteella (ja ilmeisesti täälläkin) kaikki aina dissaavat Virpiä. Minusta hänellä on loistavia tekstejä, ja niin osuvia.
Mun mielestä niiden ainoa sisältö on se, että kaupunkilaiset maailmanparantajat on tyhmiä. Sitä samaa juttua sitten lypsää kolumnista toiseen.
Virpi Salmen kirjoittamaa kolumnia, vain muutamia säällisiä. On vaikea uskoa, että uusinkaan olisi loistava. En lue.
Oli kyllä jälleen harvinaisen teräväkatseinen. En ymmärrä, miksi hs.fi:n keskusteluiden perusteella (ja ilmeisesti täälläkin) kaikki aina dissaavat Virpiä. Minusta hänellä on loistavia tekstejä, ja niin osuvia.
Mun mielestä niiden ainoa sisältö on se, että kaupunkilaiset maailmanparantajat on tyhmiä. Sitä samaa juttua sitten lypsää kolumnista toiseen.
Dissataan siellä tasaisesti muitakin ihmisryhmiä. Ja kyllä tuo mielestäni tiivistää kaiken oleellisen suomalaisesta mentaliteetista: paheksutaan kaikkea ja huudetaan kaikkeen yhteiskuntaa apuun, kunhan ei vain itse tarvitse tehdä mitään. Ja susiahan toki pitää suojella, ainakin Helsingissä.
Dissataan siellä tasaisesti muitakin ihmisryhmiä. Ja kyllä tuo mielestäni tiivistää kaiken oleellisen suomalaisesta mentaliteetista: paheksutaan kaikkea ja huudetaan kaikkeen yhteiskuntaa apuun, kunhan ei vain itse tarvitse tehdä mitään. Ja susiahan toki pitää suojella, ainakin Helsingissä.
kaikkia, mutta ne, jotka olen lukenut, toimivat aina tuolla samalla kaavalla. Minusta siinä ei ole mitään oivaltavaa.
Pitäiskö sun mielestä sudet muuten tappaa sukupuuttoon?
En mä kyllä nähnyt sitä noin. Musta taas kaupunkilaisella maailmanparantajalla on se tietty maailmankuva, jossa syrjäytyneellekin on se oma kiva lokero, eli nähdään tuohon maailmankuvaan sopivalla tavalla. Minusta on aina osuvaa kritisoida siitä, että joku ei elä kuten opettaa ja varsinkin noiden kaupunkilaisten maailmanparantajien kohdalla tuntuu olevan niin, että heidän ajatuksensa saattavat sopia hyvin kulutusihannointiin, vaikka he itse haluavat ajatella olevansa jotain muuta.
Ja siis olen itse myös "oikeasta elämästä" irtautunut kaupunkilainen, joten jossain määrin Salmen kritiikki osuu myös omaan nilkkaan.:)
kaikkia, mutta ne, jotka olen lukenut, toimivat aina tuolla samalla kaavalla. Minusta siinä ei ole mitään oivaltavaa.
mutta tietenkään ei pitäisi tappaa sukupuuttoon. Itärajalla niitä susia vaan sattuu hengaamaan ihmisten pihoilla ja lasten kouluteillä (tulevat rajan yli Venäjältä), ja tätä käpyläläiset yhden suden tappamista paheksuvat eivät ymmärrä.
Ja asun itse 100 000 asukkaan kaupungissa, jossa susia ei ole kyllä näkynyt, mutta kykenen ymmärtämään näiden itärajalaisten näkökannan siltikin.
mutta tietenkään ei pitäisi tappaa sukupuuttoon. Itärajalla niitä susia vaan sattuu hengaamaan ihmisten pihoilla ja lasten kouluteillä (tulevat rajan yli Venäjältä), ja tätä käpyläläiset yhden suden tappamista paheksuvat eivät ymmärrä.
Ja asun itse 100 000 asukkaan kaupungissa, jossa susia ei ole kyllä näkynyt, mutta kykenen ymmärtämään näiden itärajalaisten näkökannan siltikin.
En tiedä käpyläläisistä, mutta Suomen susikanta on todella pieni, joten sen takia niistä pidetään haloota. Suomessa susia on enää 135-145 yksilöä.
Itse asun alueella, jossa susia liikkuu jonkin verran.
Yhteiskuntaa apuun huutavat ihmiset sentään vielä uskovat demokratiaan ja siihen, että me yhteisesti päättämällä voimme muuttaa valitsevia olosuhteita ja ylipäätään yrittää tehdä tätä yhteiskuntaa paremmaksi kaikille.
Minusta Virpi Salmi ei ole enää ajan hermolla eikä osaa kritisoida oikeasti kritisointia tarvitsevia asioita.
Yhteiskuntaa apuun huutavat ihmiset sentään vielä uskovat demokratiaan ja siihen, että me yhteisesti päättämällä voimme muuttaa valitsevia olosuhteita ja ylipäätään yrittää tehdä tätä yhteiskuntaa paremmaksi kaikille.
mun mielestä taas yhteiskuntaa apuun huutavat ihmiset ovat sellaisia, joille 'yhteiskunta' on vain sellainen turvallinen, kasvoton rahasampo, jolla pitää riittää taloudellista tukea aina vaikka mihin. Ja nimenomaan ei koeta, että voisi itse yhteiskunnan asioihin vaikuttaa. Minusta 60-luvulla koettiin asia noin kuin esität.
Minusta Virpi Salmi ei ole enää ajan hermolla eikä osaa kritisoida oikeasti kritisointia tarvitsevia asioita.
Virpi Salmi irvii myös niitä, jotka ovat valmiita tekemäänkin jotain asian eteen. Tuntuu, että Virpi Salmi irvailee myötätuntoisuutta - se tuntuu olevan tosi suosittua nuortekin keskuudessa. Empatia on nössöille.
niin ehkä luenkin.