Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienon ammattinimikkeen ja kohtuu hyvän palkan omaavat viihtyy vauvapalstalla :D

Vierailija
05.06.2012 |

- jos kattoo tota galluppia alempana :D

Aika hauska :D

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aina ihmetellyt, miten rikasta porukkaa täällä on. Aina kun kysytään tuloja, niin puolella porukasta on bruttotulot yli 4000 e/kk, joista toinen puolisko tulee huutamaan, että aika vähän tuo 4000 e/kk. Sitten kun kysytään velkoja niin suurimmalla osalla on maksettu talo eikä yhtään muutakaan velkaa. Sitten kun joku valittaa rahojen vähyyttä, niin ketjussa on lista väkeä luennoimassa miten tilillä pitää AINA olla kahta kuukautta vastaava raha puskurina. Ja ennenkaikkea, kaikissa em. tapauksissa omistus on hankittu ITSE kovalla työllä, eikä kukaan myönnä esim. perineensä mitään. Joopa joo, uskottavaa on...

niin, että rikkaat mielellään vastaavat noihin ketjuihin. En mä ainakaan vastaa mihinkään kerro tulosi -ketjuun, koska itseäkin ahdistaa pienet tienestini.

Vierailija
2/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on välillä nerokkaita keskusteluja ja provoja. Tosin suurin osa on kiukuttelevien ihmisten vuodatuksia, joka sekin tekee ihan hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aina ihmetellyt, miten rikasta porukkaa täällä on. Aina kun kysytään tuloja, niin puolella porukasta on bruttotulot yli 4000 e/kk, joista toinen puolisko tulee huutamaan, että aika vähän tuo 4000 e/kk. Sitten kun kysytään velkoja niin suurimmalla osalla on maksettu talo eikä yhtään muutakaan velkaa. Sitten kun joku valittaa rahojen vähyyttä, niin ketjussa on lista väkeä luennoimassa miten tilillä pitää AINA olla kahta kuukautta vastaava raha puskurina. Ja ennenkaikkea, kaikissa em. tapauksissa omistus on hankittu ITSE kovalla työllä, eikä kukaan myönnä esim. perineensä mitään. Joopa joo, uskottavaa on...

Se on kyllä jännää. :) Minä olen tuo aiemman ketjun 100k USD -asiantuntija ja asun Yhdysvalloissa. Mitään omaa ei sitten olekaan, kuten ei asuntoa. Olemme juuri muuttaneet tänne ja vuokralla asumme. Velkaa on opintolainoja molemmilla, yhteensä ehkä 20k EUR verran Suomeen. Perintöjä emme ole saaneet mitään.

Valinnoista kiinni mihin elämässä pääsee ja joutuu. Jos riittää tietyillä aihealueilla älliä ja ymmärrystä, niin pääseehän sitä vaikka astronautiksi. Jos ei leikkaa päässä muuta kuin hiuksia, niin sittenhän siihen jäädään.

Olen itsekin aloittanut työni Suomessa kaupan kassalla seitsemällä eurolla tunti, mutta yrittämällä ja ahkeruudella olen tähän asti päässyt. Nyt ansaitsen reilu 50 USD/tunti, eikä hävetä yhtään.

Vierailija
4/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan valehdellut palkkaani (3900). Ei ole edes hyvä palkka, kuuluisi saada enemmän.

Vierailija
5/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kansainvälinen yritys, tittelit ovat englanniksi Suomessakin, koska konsernin kieli on englanti.

Vierailija
6/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelusta, lastenvalvojista (tai mikä sen nyt onkaan jonka luo mennään erotilanteessa), sosiaalietuuksista, elatusmaksuista, toimeentulotuesta, asumistuesta jne. Moni kysyy, miten pärjää 20 eurolla viikon jne.

Sitten kun kysytään tuloja, niin kaikki tienaa 6000/kk osittaisella hoitovapaalla ja mies on toimitusjohtaja ja jos joku kysyy, mihin Espoossa kannattaa muuttaa, niin kaikki on sitä mieltä, että kukaan järkevä ei asu muualla kuin Haukilahdessa tai Westendissä.

:)

Vierailija
7/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelusta, lastenvalvojista (tai mikä sen nyt onkaan jonka luo mennään erotilanteessa), sosiaalietuuksista, elatusmaksuista, toimeentulotuesta, asumistuesta jne. Moni kysyy, miten pärjää 20 eurolla viikon jne. Sitten kun kysytään tuloja, niin kaikki tienaa 6000/kk osittaisella hoitovapaalla ja mies on toimitusjohtaja ja jos joku kysyy, mihin Espoossa kannattaa muuttaa, niin kaikki on sitä mieltä, että kukaan järkevä ei asu muualla kuin Haukilahdessa tai Westendissä. :)

kukakin osallistuu. Itse olen espoolainen, kohtuu hyvätuloinen, "hienolla" nimikkeellä työskentelevä akateeminen, ja olen kyllä joskus vastannut noihin palkkagallupeihin. Sen sijaan en koskaan ole ottanut kantaa lastensuojelu- tai tukiasioita koskeviin keskusteluihin, vaikka joskus mielenkiinnosta niitä toki olenkin vilkaissut.

Vierailija
8/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaa ei muuten huomaa moni muukaan, joka innoissaan kirjoittaa tunnistettavasti erilaisista yksityisistä tapauksista. Täällä kun ei tosiaan ole semmoista reilua kymmentä henkeä lukemassa ja vastaamassa, vaan taitaa pyöriä aika hurjissa luvuissa kävijämäärät. Tätä palstaahan siteerataan usein iltapäivälehdissäkin eli tosiaan on hyvin tiedetty ja tunnettu palsta, jossa kukin sitten kirjoittaa ja vastaa itselleen läheisiin aiheisiin. Toisilla ne on sossujutut, toisilla Espoon hyvät asuinalueet.

Vierailija
9/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on välillä nerokkaita keskusteluja ja provoja. Tosin suurin osa on kiukuttelevien ihmisten vuodatuksia, joka sekin tekee ihan hyvää.

Todellakin täällä on loistokeskusteluja.

Ja huom. parhaita keskusteluja käy nimenomaan ne ei-akateemiset. Tilipussia ei ehkä kehtaa esistellä, mutta mä ihailen sitä hyvää läppää ja huumoria, mitä juuri duunareilta löytyy. Se on arvokkaampi pääoma kuin nössöjen akateemisten, plääh itsellesi -tyyppisten, argumenttikyvyttömien akkojen laimea ja väritön ilmaisu.

Vierailija
10/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäkseni olen jäänyt tähän paikkaan koukkuun, enkä enää osaa irrottautua. Varmaan pitäisi, tai ainakin lopettaa kaikenlainen kommentointi.

Vierailija
11/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei siihen asuinaluekeskusteluun tuu sanomaan, että Leppävaara on ihan ok paikka asua, vaikka moni palstalainen varmasti asuu esim. Espoon keskuksessa, Hakunilassa, Myyrmäessä, Leppävaarassa, Viherlaaksossa, Maunulassa - eikä Westendissä.

Ja samaa ei muuten huomaa moni muukaan, joka innoissaan kirjoittaa tunnistettavasti erilaisista yksityisistä tapauksista. Täällä kun ei tosiaan ole semmoista reilua kymmentä henkeä lukemassa ja vastaamassa, vaan taitaa pyöriä aika hurjissa luvuissa kävijämäärät. Tätä palstaahan siteerataan usein iltapäivälehdissäkin eli tosiaan on hyvin tiedetty ja tunnettu palsta, jossa kukin sitten kirjoittaa ja vastaa itselleen läheisiin aiheisiin. Toisilla ne on sossujutut, toisilla Espoon hyvät asuinalueet.

Vierailija
12/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen voisi olla kiinnostunut myös ihan tavallisista asioista?

Ihmisiä hei mekin ollaan =)

Vierailija
13/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin täällä on loistokeskusteluja.

Ja huom. parhaita keskusteluja käy nimenomaan ne ei-akateemiset. Tilipussia ei ehkä kehtaa esistellä, mutta mä ihailen sitä hyvää läppää ja huumoria, mitä juuri duunareilta löytyy. Se on arvokkaampi pääoma kuin nössöjen akateemisten, plääh itsellesi -tyyppisten, argumenttikyvyttömien akkojen laimea ja väritön ilmaisu.

Vierailija
14/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija, enkä vastannut tuohon mainittuun ketjuun, koska minulla on vakkarit opiskelijan tulot (tuet+se, mitä saan tienata).

Vierailija
15/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että jos on hyvä koulutus ja palkka niin viihtyisikin myös siellä työttä mutta ei! Notkutaan vaan tällaisella juorupalstalla. En mä täällä kävisi jos mulla olisi hyvä työ ja iso palkka. EI mun tarvitsisi hakea viihdykettä näin joutavanpäiväisestä jutusta.

Vierailija
16/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ole palstantyyppisestä elämästä mitään kokemusta live-maailmassa.

Ihan muutamassa kuukaudessa opin millä kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla tavoilla olenkaan loukannut duunari-alkoholisti perheestä olevaa ystävääni, joka onnistui saamaan lapsensa nuorena, työtävieroksuvan alkoholistin lasten isäksi ja päätyi yh:ksi. Ilman palstaa mulla ei olis mitään käsitystä miten tökerö olenkaan mahdollisesti ollut: ottaa nyt kummilapsi hoitoon tai olla ottamatta; ostaa sille vaatetta, vääränlaista vaatetta tai olla ostamatta; tukea eroprpsessissa tai olla tukematta; lainata tiukkana hetkenä rahaa tai olla lainaamata kun se ryyppää ne kuitenkin.... Sama se mitä oon tehnyt, niin palstan mukaan päin helvettiä on mennyt.

Minä olen täällä siis työn ohessa tuulettamassa ajatuksia ja oppimassa elämää. pari ketjua kaffepaussilla ja taas on motivaatiota tehdä sitä hienoa työtä.

Vierailija
17/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että jos on hyvä koulutus ja palkka niin viihtyisikin myös siellä työttä mutta ei! Notkutaan vaan tällaisella juorupalstalla. En mä täällä kävisi jos mulla olisi hyvä työ ja iso palkka. EI mun tarvitsisi hakea viihdykettä näin joutavanpäiväisestä jutusta.

Minulla on korkeakoulututkinto, ja loistotyö, ja silti viihdyn palstalla.

Itse harrastan ns. mikrotaukoja, eli vähän väliä vaihdan välilehden tänne palstalle. En ole ikivanha käpy joka siirtyy kakkulat nokalla DAATTAPISTEESEEN että voin avata INTTERNETIN, vaan minulla on arviolta 60 välilehteä vähintään joka hetki auki, joista yksi sattuu olemaan AV-palsta. Ei se ihan oikeasti vaadi sitä puolen tunnin intensiivistä kyhnyttämistä että täällä kerkiää käymään. Keskimäärin sanoisin lukevani palstaa alle minuutin kerrallaan.

Minä ainakin toimin paremmin mikrotaukojeni kanssa. Inhoan kahvihuoneessa könötystä. Siellähän maleksitaan tunti-kaksi. Olen näin paljon tuottavampi.

Vierailija
18/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tämä nyt vain on niin viihdyttävää. Enkä toki VAIN notku täällä. Teen kyllä pääosan päivästä sitä hyväpalkkaista työtäni, josta tykkään tosi paljon. Koska olen aika tehokas ja pienet tauot jopa tehostavat työntekoani, ehdin siinä sivussa tännekin. Katsos, kun elämä ei ole tässäkään asiassa niin mustavalkoista.

Vierailija
19/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan valehdellut palkkaani (3900). Ei ole edes hyvä palkka, kuuluisi saada enemmän.

ja mä olen kaksi korkeakoulututkintoa käynyt ja parhaimmillaan saanut palkkaa n. 3200 e/kk, jota pidän ihan hyvänä!

Vierailija
20/32 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän paljon paremmin jos täällä käy työtön, kotiäiti, pienipalkkaisessa raskaassa työssä oleva nainen kuin joku ns. elämässä onnistuja. Sellaisessa tapauksessa tulee vaan mieleen, että ei se sitten mikään onnistuja ole ollutkaan.....