Tätä mä en enää voi antaa miehelle anteeksi.
Tilanne on siis se, että olen hoitanut kaikki kolme lasta itse kotona, vaikka olen korkeasti koulutettu ja voisin myös mennä töihin halutessani. Mies on siinä mielessä päässyt vähemmällä, että hän on käynyt töissä, mutta saanut myös harrastaa ja hoitaessaan lapsia minä olen ollut myös auttamassa, jos ei lasketa paria lääkärikäyntiä vuosien varrella.
Ystäväni pyysivät minua YHTENÄ iltana käymään oopperassa. Odotin iltaa kuin kuuta nousevaa, ostin itselleni kivat vaatteet ja uskoin täysin, että mies pärjää lasten kanssa.
Oopperassa alkoi kännykkä väristä laukussa heti esityksen alettua ja kas, anoppihan siellä viestitteli kiukkuisena, että minä vaan luuhaan ulkona ja hän saa lapsia hoitaa ja että heti oopperan jälkeen minun pitää mennä lapseni hakemaan. Miehelle oli nimittäin tullut VARPAJAISET!!! Hänen joku tuttunsa on saanut vauvan ja sitä piti sitten lähteä juhlimaan ja viedä lapset anopille.
YKSI HEMMETIN ILTA kaikkien näiden vuosien jälkeen, mutta ei! Ja nyt minä olen se huono äiti...
Kommentit (17)
MUTTA:
Miksi mies ei ole hoitanut lapsia aiemmin? Miksi olette niin sopineet että lapset ovat sinun hoidettavina ja vastuulla...?
Jos ei mene perille, niin unohda moinen eukko. Oikeasti!
Ja mies puhutteluun. Jos ei tehoa, niin lähdet sitten vähintään kerran viikkoon ulos. Ja paskat välität vaikka anoppi kitisisi.
Miehesi ei anteeksiantoa tarvitse, ja tuskin edes tajuaa pyytää. Itselläni vähän samanlainen "mies". Nyt olen vain alkanut käydä ulkona.
että saan hoitaa lapseni kotona. Arvostan myös sitä, että mies jaksaa tehdä haastavaa ja matkustelua vaativaa työtä, jotta meillä on hyvä elintaso, eikä puutetta mistään. Siksi mies on saanut ne harrastukset ym. ja minä olen ollut kotona. En haluaisi vaihtaa osia.
Anoppi on sitä väkeä, jonka mielestä kaikki vika on aina minussa, eikä koskaan hänen pojassaan. Tässäkin tapauksessa hän oli sitä mieltä, että poikansa teki oikein lähtiessään juhlimaan uutta elämää, mutta mikä on minun juhlanaiheeni, kun lapset hoidatetaan anoppilassa.
ap
menevät. ILmainen kallis koulutus, jotta muija pääsee ybersivistyneenä hoitaa kersoja kotiin. EH?
Mene töihin. SÄ ole mulle veronmaksajalle velkaa
Vai sanoitko, että isän piti olla lasten kanssa, soittakoon anoppi sen hakemaan.
menevät. ILmainen kallis koulutus, jotta muija pääsee ybersivistyneenä hoitaa kersoja kotiin. EH?
Mene töihin. SÄ ole mulle veronmaksajalle velkaa
rahoitetaan meidän perheen lisäksi monen muunkin perheen elämä. Yritys on ollut heillä suvussa ja vuosittainen liikevaihto on kuusinumeroinen summa :)
ap
viikonkin päästä. Älä aina ole kiltti. Karju kunnolla. Anopille kunnon puhuttelu kovalla ja katkeralla äänellä. Jos yrittää puhua päällesi, kovenna omaa ääntäsi. Muista toistaa moneen kertaan: 'Tämän yhden kerran monen vuoden aikana olisi itselle tärkeä meno, niin edes sitä ei saa mennä!!!'
Miehelle oli nimittäin tullut VARPAJAISET!!! Hänen joku tuttunsa on saanut vauvan ja sitä piti sitten lähteä juhlimaan ja viedä lapset anopille.
Sellaisia ne monet miehet ovat. Osaavat kyllä JUHLIA lasten syntymää, mutteivat viitsi HOITAA niitä. Tosi tympeä temppu. Mitä lie miehesi selittänyt äidilleenkin ennen varpajaisiin lähtöä? Taitaa miehesi kaveritkin olla vähän... no spontaaneja, kun juhlakutsu tuli noin lyhyellä varoitusajalla?
Lasyenhoitajan palkattua?
Sä olet valinnut kynnysmaton osan.
Mies oli saanut kutsun varpajaisiin ja sopinut äitinsä kanssa lasten hoidosta? Meillä ainakin tilanne olisi ollut ok.
Ei ole miehen vika, jos äitinsä tekee omia johtopäätöksiään ja päättää käyttää oman käden oikeutta puhelimitse haukkumalla miniän.
Se miten mies on selittänyt tilanteen äidilleen ja suhtautunut sinuun kohdistuvaan purkaukseen ratkaisee tietysti asian.
Meidänkin perheen liikevaihto on kuusinumeroinen summa/vuosi.
Palkkatuloa kahdelta aikuiselta ja yrittäjätuloa molemmille lisäksi. Ei se vielä kova saavutus ole. Jos nollia on 6 ja numeroita 7, niin tilanne on jo hieman eri...
Se on sitten joku aivan onneton yritys :) Liikevaihto ei vielä kerro mitään, tuosta kun vähentää kulut ja velat niin voipi olla vaikka miinuksella. Eriasia jos liikevoitto ois satoja tuhansia, sekin aika vähän kun pitää jättää kassaan, investointeihin jne pääomaa odottamaan.
Ja anopille sun ei tarvitse selittää mitään, mieshän ne sinne vei.
ja uskomattoman tossukka äiti.
Ei pahalla, mutta joskus on todella ihan nähdä elämänsä ikäänkuin ulkopuolisten silmin ja tajuta että mullahan on asiat aika hyvin.
Puhu miehellesi, velvoita häntä osallistumaan enemmän, lähde jo ensi viikolla johonkin, OTA omaa aikaa. Ja tärkeintä, opettele sanomaan anopillekin ei.
Mene nyt jo töihin! Olet vieraantunut todellisuudesta lasten kanssa kotona ollessasi. Sinun miehesi käyttää sinua kynnysmattona.
Et sitten osannut käyttää kännykkää ja soittaa miehellesi ja sanoa, että palaa varpajaisista hoitamaan sovitun dealin. Sinä jäät oopperan jälkeen parille drinkille. Oot kyllä aika uuno. Säälin sinua!
Uskomattomia vastauksia, mutta hei - täähän on av-palsta. Varsinkin kun kerroit hyvästä elintasostanne on turha enää odottaa juuri keneltäkään myötätuntoa. Tänne tulee kaikki kateelliset haaskalinnut raakkumaan ilkeyksiään, oli asiasi sitten alun perin mikä tahansa.
Olen pahoillani ja ymmärrän kiukkusi erittäin hyvin. Ymmärrän sinua!! Mä olen myös pitkän linjan kotiäiti siinä mielessä, että hoidan lapset kotona kun ovat pieniä, koska haluan niin tehdä. Silti ja ERITYISESTI SIKSI olen lepotaukoni ansainnut, ja niin ovat kaikki muutkin omasta itsekkyydestään lasten vuoksi luopuneet. On ihanaa lasten (ja maamme tulevaisuuden!) kannalta, että kaikki vanhemmat eivät pyöri omien mielihalujensa ympärillä, mutta tämän ketjun vastauksista voisi päätellä, että niin olisi monen mielestä suotavaa olla. Jos lähdet joskus todella harvoin juhlimaan, mies ei voi luopua omasta menostaan, vaan laittaa äitinsä asialle, joka vastaavasti valittaa miniälleen. Todella törppöä ja häpeällisen itsekeskeistä käytöstä sekä mieheltä että anopilta!
Onpa naurettavaa selittää, että valinta kotonaolosta olisi millään tavalla sidoksissa muihin menoihin. Ikään kuin päättämällä ettei laita lapsia päiväkotiin muutuisi tavallaan Äiti Teresaksi ja sitten toisaalta lusmuilevaksi siipeilijäksi(!?). Nämä tässä nähdyt kommentit kertovat kirjoittajiensa järjenjuoksusta ja tunne-elämän tasosta jo liikaakin. Kateus on ehtymätön luonnonvara. Eipä olisi aloitusviestistä äkkiseltään uskonut, että tämä aihe lipsahtaa kertomaan pahaa kieltään suomalaisäitien ilkeydestä ja kaunasta toisiaan kohtaan.
Mikset vastannu anopille, että soittelee vaan niitä äkäsiä puhelujaan pojalleen, joka ei osaa pitää lupauksiaan.