Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 100km työmatka liian pitkä?

Vierailija
04.06.2012 |

Tuota matkaa ajaen saisin vakituisen työpaikan... täällä päin satunaisia keikkahommia.

Jaksanko ajaa 100km suunta?

Mitä tekisit?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pienet lapset ja matka tarkoittaisi heille kohtuuttoman pitkiä hoitopäiviä tai koululaiselle yksinäisiä iltapäiviä ja keikkahommaakin olisi, niin miettisin kyllä tarkkaan.

Vierailija
2/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, että minkälainen se tie on. Jos on tyyliin vaikka motaria koko matka, niin saattaa mennä kesäisin, talvisin on jo tosi rankka siltikin.

Samoin riippuu siitä, että minkäikäisiä lapsia sulla on ja minkä verran puoliso ottaa heistä vastuuta.

100 km talvella tekee kevyesti 1,5 - 2 tuntia suuntaansa, jos siellä toisessa päässä on vielä yhtään ruuhkaa. Tällöin työpäivistä voi kertyä hyvinkin 12 tuntisia ja ei siinä enää juuri ole äidiksi lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä ottaa osaa lastenhoitoon 100%.

Motaria on koko matka, ruuhkat ovat pääkaupunkiseudulla totta.

Eli työt alkavat aamuisin klo 8, saisin lähteä talvisin jo klo 6? Riittääkö?

Kyllä on elämä vaikeaa ; )

Vierailija
4/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä, jossa työmatka oli 86 km ja se oli pitemmän päälle tosi raskasta ja myös hiton kallista!

Vierailija
5/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jo 52 km oli liikaa, vuoden sitä ajelin ja varsinkin talvella oli ihan peestä milloin missäkin lumituiskuissa pimeässä ajella väsyneenä. Lisäksi työpäivään meni matkoineen ihan liikaa aikaa, vapaa-aikaa jäi liian vähän. Muutin sitten samaan kaupunkiin työpaikan kanssa.

Mutta kyllähän jotkut noita pitkiä matkoja ajaakin, se on yksilö- ja elämäntilannekohtaista tuntuuko se pahalta vai ei.

Vierailija
6/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tunti. Ensin omalla autolla 10 min. asemalle ja sitten 40 min. junamatka lahteen ja kävelle vielä toinen 10 min.

Toisaalta taas olen helsingissä asunut ja käynyt helsingissä töissä ja silloinkin mun matkaan meni melkein tunti, 50 min.

Vierailija
7/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kokeilla. Mulla yksi tuttu sai ton matkan takaa töitä. Oli se talvella yhtä helkattia. Mutta tän työkokemuksen ansiosta pääsi hyvään paikkaan lähemmäksi töihin. Hänellä siis kanntti kituuttaa vähän aikaa.

Toinen pitkämatkalainen sai järkättyä etäpäiviä osalle viikkoa joten aikaa myöden hänelläkin helpotti.

Vierailija
8/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muuta lahteen? Lahdessa halvempaaki kun helsingissä asuminen

Vierailija
9/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomessa

ap

Vierailija
10/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä suunnasta sä olet Helsinkiin tulossa? Salo, Hämeenlinna, Lahti vai joku muu?

Kyllä mä veikkaan, että kuudelta pitää lähteä omalla autolla, jos tosiaan kahdeksalta haluaa olla töissä. Samoin jos pääsee neljältä, niin kuudelta on kotona, jos tosiaan tulee Helsingin ruuhkat vielä siihen alkuunsa.

Oletko valmis olemaan siis 6-18 töissä? Siitähän viimekädessä on kyse. Osa siitä on vaan sitten autossa istumista.

Vierailija
11/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdesta Helsingissä töissä viimeiset 14 vuotta eikä ole vielä kyllästynyt. Motaria pitkin ajelee, mutta ei ole vielä näiden vuosien aikana saanut matkaan menemään kahta tuntia :) Hoitelee matkan aikana asioita puhelimitse, joten myös matkat ovat ihan tehokasta työaikaa.

Vierailija
12/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ruuhkaa, motaria menen suurimman osan. Enkä yhtään pidempää kestäis! Kesäisin tämä on ok, mutta talvella ihan karmeaa! Pahinta ei edes ole se aika vaan pimeässä tuiskussa ajaminen, huono näkyvyys, liukkaus, urat, ohittelijat, pelkääminen...

Mikset muuta lähemmäs työpaikkaa?

Vierailija
13/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se vaihtoehtona hyvä? Itse jos olisin töissä vaikkapa lahdessa, niin varmasti kulkisin junalla mielummin kuin omalla autolla.

Vierailija
14/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka on tosi hyvä. Näillä bensan ja dieselin hinnoilla tulee todella kalliiksi ajaa joka päivä 200 km.

Vierailija
15/17 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä aikansa jaksaa. Mulla alkoi tökkimään ne pitkät päivät vuoden jälkeen tosissaan. Aloin myös sairastella enemmän ja enemmän eli kyllä se monelle käy terveydelle jonkin ajan päästä.

En mä enää lähtisi. Korkeintaan rajalliseksi ajaksi. Ihminen tarttee lepoa. Muutakin kuin viikonloput.

Mulla se meni siihen, että kun tulin kotiin töistä, söin ja aloin huolehtimaan lapsia nukkumaan - ja nukahdin itsekin. Elämä oli sitten työssäkäyntiä, työmatkoja ja nukkumista. Viikonloput ei riittäneet enää lopussa palautumiseen, vaan maanantaina oli edelleenkin ihan rättiväsynyt, kun piti lähteä töihin :(

Vierailija
16/17 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee ruuhkia ja muita esteitä. eli myöhästymiset lisääntyvät kun ei tilanteen niin vaatiessa voi vain jatkaa kävellen. tarkotan et jos ajaa tiukkaa aikataulua 100km/1,5h niin yksi kaatunut rekka pilaa sitten koko päivän?

Vierailija
17/17 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten joustoa ettei pieni vaihtelu haittaa. Jos toisiaan tarkkaan 8-16 työaika eli pahimmat ryyhkat niin en kyllä tahtoisi sitoutua moiseen suhaamiseen kuin vähäksi aikaa.

että tulee ruuhkia ja muita esteitä. eli myöhästymiset lisääntyvät kun ei tilanteen niin vaatiessa voi vain jatkaa kävellen. tarkotan et jos ajaa tiukkaa aikataulua 100km/1,5h niin yksi kaatunut rekka pilaa sitten koko päivän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan