Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies lopetaa juomisen?

Vierailija
03.06.2012 |

Kokemuksia ja neuvoja? Mielellään niitä kannustavia versioita. Lapsikin kun on. Molemmat töissä ja normaalia arkea muuten. Milloin kannattaa jatkaa perhe-elämää ja milloin lähteä? Onko terapiasta ollut apua vai mistä? Itse tiedostaa tilanteen, että liikakäyttöä on.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten, kun sinua ei enää ole.

Ei tämä taida kovin kannustavaa ja positiivista olla, mutta sitäkin realistisempaa.

Tavallisesti lopettavat juomisen siinä vaiheessa, kun terveys on mennyt. Se on kyllä hyvä, että tiedostaa itsekin juomisensa. Luultavasti mies väittää, että "kyllä voisi olla juomatta" - jos haluasi.

Mitä voit päätellä siitä, ettei halua? Juominen on tärkeämpää kuin sinä ja perhe.

Vierailija
2/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan niin kyllä se onnistuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan niin kyllä se onnistuu!

noin.

Se vaatii motivaatiota. Mistä sen sitten saa, se onkin se vaikea juttu. Nalkutus ei ainakaan auta, se on varmaa.

Järkipuhetta yrittäisin itse.

Vierailija
4/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän, kun suhde menee v*ksi kaljoittelun takia. Annat miehelle tilaisuuden joko lopettaa tai sitten sitten elää ilman sua. Saa tehdä oman valintansa.

Vierailija
5/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tiedostaa itsekin ongelman. Kyllä sinne kannattaa mennä vaikka ensin ihan vaan katsomaan, mistä on kyse. Siellä se motivaatio sitten vasta kasvaakin muiden juttuja kuunnellessa.

Vierailija
6/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluumin ensin A- klinikalle saamaan asiallista tietoa riippuvuudesta ja lopettamisesta. Miehen pitää itse haluta lopettaa, muuten mikään ei auta. Sinä voit vaikuttaa vain omaan ja lastesi onnellisuuteen ja hyvinvointiin.

Vierailija
7/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ottaist asista ensin selvää, ennen kuin kommentoit täällä. Huoh.

Vierailija
8/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aiheesta kaiken.

Vierailija
9/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla valitettavasti ei ole hyvääkokemusta. Erosin jokin aika sitten miehestä, joka ei myöntänyt ongelmaa. Kävimme kerran psykoterapiassa, sekä perhetyöntekijät yrittivät auttaa miestä. Mies ei ollut lainkaan vastaanottavainen. Enemmänkin ärsyyntyi, kun häntä kehoitetiin hakeutumaan A-klinikalle tai ylipäätään puhumaan juomisestaan. Myös sukulaiset yrittivät puhua miehelle

En halunnut enää jatkaa yhteistä elämäämme, kun ahdisti. En halunnut katsella miehen ryypiskelyä enkä etenkään halunnut, että lapsemme joutuisi katsomaan.

Mielestäni tein sen, mitä voin. Oma jaksaminen oli koetuksella lukuisista takapakeista johtuen. Lukuisat kerrat mies muka vähensi juomista tai oli kokonaan juomatta esim. vedonlyönnin takia.

Mies lupasi olla juomatta, kun lapset on nyt sen luona joka toinen vkonloppu. Epäilen, että mies on taas alkanut juomaan. Eli piinani ei ole vielä ohi, vaikka erosta on jo kohta vuosi.

Eli ap:lle : Jos mies on halukas puhumaan ja myöntämään liikakäytön, sekä haluaa tehdä asialle jotain, uskon teillä olevan mahdollisuus. Sinä et voi miestäsi muuttaa, hänen täytyy tehdä se itse.

Vierailija
10/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että mies on taas alkanut juomaan. Eli piinani ei ole vielä ohi, vaikka erosta on jo kohta vuosi.

Eli ap:lle : Jos mies on halukas puhumaan ja myöntämään liikakäytön, sekä haluaa tehdä asialle jotain, uskon teillä olevan mahdollisuus. Sinä et voi miestäsi muuttaa, hänen täytyy tehdä se itse.

Mies siis tiettävästi juo, se ei ole mihinkään jäänyt. Epäiöen vain, että mies ryyppä myös lasten seurassa, vaikka lupasi olla kunnolla.

Vierailija
11/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että mies on taas alkanut juomaan. Eli piinani ei ole vielä ohi, vaikka erosta on jo kohta vuosi.

Mies siis tiettävästi juo, se ei ole mihinkään jäänyt. Epäiöen vain, että mies ryyppä myös lasten seurassa, vaikka lupasi olla kunnolla.

Jos se juo, se juo myös lasten seurassa. Usko kun sanon, tiedän omasta kokemuksesta.

Vierailija
12/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää reilusti yli 60v ja on aina juonut enemmän tai vähemmän. Lapsuudesta muistan hyvin viikonloput, kun isä sammui milloin minnekin ja kompuroi yöllä sänkyyn. Meno tuskin koskaan on muuttunut kovinkaan merkittävästi. Pari kertaa on ollut vieroitulsessa, mutta ei omasta aloitteesta, joten ei niistä hyötyä ole ollut. Nyt vihdoi o ymmärtänyt ongelmansa. Viime vuonna hakeutui itse hoitoon ja aloitti lääkityksen (subutexin tapainen) jaon ollut lähes kokonaan juomatta jo puolisen vuotta. Hän viimein tajusi sen, miten paljon vaivaa ja mielipahaa hän aiheutti juomisellaan. Mm. Oksenteli ja kusi/paskansi alleen ja samui lattialle. Tajusi sen, kuinka hänen läheisensä häpesivät häntä.

No, parempi myöhään...

Eli tästä voisi ap:lle sanoa, että alkoholisti ei muutu ellei itse koe siihen tarvetta. Sen täytyy rapahtua hänen omasta tahdostaan.

Vierailija
13/14 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahko,vaan toimivat kristillisten opetuksian valossa.

Vierailija
14/14 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä se on ollut helppoa, mies kuulemma joskus kaipaa olutta saunan päälle, mutta ei ota. Itse se vaan päätti, että riitti. Minä lopetin kun aloin odottaa nuorintani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi