kyllä ihmisillä on pätemisen tarve kun fb on täynnä päivityksiä
Kommentit (20)
No mitäs sinne sitten pitäisi kirjoittaa? Jos sua niin häiritsee, niin painupa vaikka helvettiin sieltä fbsta.
lapset laittavat omia numeroitaan sinne jos haluavat kavereineen keskustella niistä, mutta en tosiaan ymmärrä miksi minä laittaisin niitä sinne.
Minäkin ymmärrän, jos lapset ja nuoret laittavat itse arvosanojaan.
vanhempien laittaessa, hmmmm...
ja ihmettelen niitä vanhempia, jotka laittavat.
Mielestäni lasten todistuksilla vertailu, leveily, kehuskelu jne on täysin wt-touhua.
ja kyllä, molemmilla lapsillani oli hyvät todistukset (kaikki numerot 9-10, toisella yksi 8).
mä en ymmärrä koko fb:tä, että miksi siellä pitää ylipäätään omasta elämästään kertoa? Mitä hienoa siinä on että kaikki tietävät lastesi numeroita, tietoa siitä että olet menossa suihkuun, töihin, matkoille jne.
Ja oma lukunsa ovat nämä omia kuviaan lisäilevät yksilöt. En ymmärrä mikä saa aikuiset ihmiset tekemään tuota??
itse olen fb:ssä vain vuoksi, jotta voin seurata mitä alaikäiset lapseni siellä kirjoittelevat.
En todellakaan halua kertoa itsestäni, suhteestani tai työstäni muille.
Eikö ap:n lapset oikein menesty koulussa vai mikä närästää?
ei ole aina viite tulevaisuudenmenstymisestä. Voi päästä vaikka valtion päämieheksi vaikkei olekaan pinko koulutyössä.
8 kanssa, mut en oo fb:ssä. Hommatkaa ihmiset elämä!!!!!!!
kuin pyyhkii pölyjä todistuksista tai istuvat kanssanne kahvipöydässä jauhamassa paskaa.
On tutkittu että hyvillä sosiaalisilla taidoilla pääsee pisimmälle. Kun osaa sukkuloida ja verkostoitua, on koko maailma käsissä. Ja päälle vielä hyvät puhelahjat, niin silloin saa mitä vain.
että haluan sen kertoa kavereillekin. Kyllä he muutenkin tietävät että noi lapset ei ihan lahjattomia ole ja jotkut on onnitelleet ihan erikseen kun tyttö sai 9-luokkien (5 rinnakkaisluokkaa) parhaan stipendin 9,7 keskiarvolla. Siellä juhlasalissa oli paljon kaverien vanhempia ja epäilen että kuka tahansa olisi ottanut lapselleen samanlaisen todistuksen. Saa valita minne lukioon menee. Ei tarvitse miettiä pääseekö haluamaansa, paitsi jos kyse on jostain ilmaisutaidon jne lukiosta jonne on pääsykoe.
laittanut yhtäkään numeroa. Sen sijaan monet vanhemmat ovat kertoneet olevansa ylpeitä ja iloisia fiksuista lapsistaan tai stipendeistä! Musta se on pelkästään hyvä asia. Mun lapsuudessa ei kyllä vanhemmat koskaan kehuneet mua edes mulle itselle, vaikka todistus oli hyvä. Mun mielestä tämä suomalainen tapa peitellä kaikkea on kertakaikkiaan typerä: iloitkaa hyvistä asioista elämässänne ja kertokaa siitä muillekin!
olen facessa vain lasteni takia, en edes ehtisi juoruilemaan eikä edes kiinnosta. Aika tyhjää elämää että jotkut kertovat kaiken vessareissuistaan lähtien...
mä en ymmärrä koko fb:tä, että miksi siellä pitää ylipäätään omasta elämästään kertoa? Mitä hienoa siinä on että kaikki tietävät lastesi numeroita, tietoa siitä että olet menossa suihkuun, töihin, matkoille jne.
Ja oma lukunsa ovat nämä omia kuviaan lisäilevät yksilöt. En ymmärrä mikä saa aikuiset ihmiset tekemään tuota??
itse olen fb:ssä vain vuoksi, jotta voin seurata mitä alaikäiset lapseni siellä kirjoittelevat.
Tervetuloa 2000-luvulle.. :D
joku väittää että nykyaikana kuuluu kirjoittaa itsestään kaikki mahdollinen.
Mua ei voisi pätkääkään kiinnostaa elämänsä tyrkyttäminen...ei kiinnosta lukea päivityksiä, ei kuulumisia, ei mitään. Koska ihmiset ovat enimmäkseen ihan sairaan tylsiä. Uskokaa pois, olette enimmäkseen täysin mälsiä taviksia, eikä ketään kiinnosta teidän juttunne ja tylsä elämänne!
Mitä jos kaikki olisivat olleet eilisen päivän hiljaa. Mikä tätä suomalaista paskayhteiskuntaa riivaa missä ei saa mitään sanoa ääneen ei ainakaan menestystä eikä onnea. Ollaan niin nöyrää niin nöyrää.
joku väittää että nykyaikana kuuluu kirjoittaa itsestään kaikki mahdollinen.
Mua ei voisi pätkääkään kiinnostaa elämänsä tyrkyttäminen...ei kiinnosta lukea päivityksiä, ei kuulumisia, ei mitään. Koska ihmiset ovat enimmäkseen ihan sairaan tylsiä. Uskokaa pois, olette enimmäkseen täysin mälsiä taviksia, eikä ketään kiinnosta teidän juttunne ja tylsä elämänne!
kehutaan lasten todistuksilla tai vingutaan, kun oma kullannuppu ei saanut stipendiä.
tervettä uteliaisuutta ja tervettä halua kertoa itsestään asioita, mutta miettikää nyt ihmiset järkevästi.
Mikä on se pohjimmainen syy kertoa sosiaalisen median kautta ruokaostoksistaan, lasten koulumenestyksistä, vessareissuista, unentarpeesta jne?
Ei mikään 2000 luku tuota selitä, vaan se että ihmiset ovat parhaillaan niin huomionhakuisia.
Minä en ainakaan pidä ajatuksesta, että naapurit tai tuttavat tietävät mitä meillä syödään tai koska lähdetään töihin.
Yksityisyys????
Minusta on kiva lukea fb-kavereiden päivityksiä lapsistaan. Kyllä koulumenestyksestä saa iloita ja olla ylpeä - niin lapset kuin vanhemmatkin. Miksi ei saisi?
Suomalainen näennäisvaatimattomuus kätkee sisälleen aika paljon kateutta.
Nyt on ilon ja rieumun aika, iloitkaamme siis!
tervettä uteliaisuutta ja tervettä halua kertoa itsestään asioita, mutta miettikää nyt ihmiset järkevästi.
Mikä on se pohjimmainen syy kertoa sosiaalisen median kautta ruokaostoksistaan, lasten koulumenestyksistä, vessareissuista, unentarpeesta jne?
Ei mikään 2000 luku tuota selitä, vaan se että ihmiset ovat parhaillaan niin huomionhakuisia.
Minä en ainakaan pidä ajatuksesta, että naapurit tai tuttavat tietävät mitä meillä syödään tai koska lähdetään töihin.
Yksityisyys????
normaali puheenaihe, mikäs sen mukavampaa nuorilla kuin jauhaa numeroista.