Täällä menossa juuri toinen keskenmeno rv 5+4 :( Aletaanko tutkia missään?
Äsken tuli kohtaus, jossa koski alavatsaan vasemmalle, ja oli hieman huono olo.
Nyt sitten tiputtelee jo verta.
Se oli sitten taas tässä :(
Eipä taida tulla meille koskaan lapsia...
Kommentit (8)
Voi itku, toisaalta, voihan tuo olla väärä hälytyskin. Toivotaan niin :)
Muistan jostain lukeneeni, että 3 vai 4 km:oa peräjälkeen, niin kunnallisella tutkitaan. Minulla ei ole keskenmenoista kokemusta, joten käytännön tietoa tämä ei ole, mutta omalääkäri varmasti neuvoo? tai neuvolalääkäri. TSEMPPIÄ!!!
Voi itku, toisaalta, voihan tuo olla väärä hälytyskin. Toivotaan niin :)
Muistan jostain lukeneeni, että 3 vai 4 km:oa peräjälkeen, niin kunnallisella tutkitaan. Minulla ei ole keskenmenoista kokemusta, joten käytännön tietoa tämä ei ole, mutta omalääkäri varmasti neuvoo? tai neuvolalääkäri. TSEMPPIÄ!!!
mutta olen kyllä aika varma sen suhteen, että raskaus ei jatku.
Eka keskenmeno tuli 1/2011 ja yritystä ollut siitä asti. Nyt sitten tämä.
Täytän syksyllä jo 31, joten jokohan tässä pitää haudata toiveet omasta lapsesta... :(
Ap
että mihinkään ei tarvitse lähteä, jos on varhainen keskenmeno. Toisaalta, 3 keskenmenon jälkeen aletaan tutkia, mistä keskenmenot johtuu, ja keskenmenon täytyy olla lääkärin toteamia. Päivystyksessä eivät kyllä tee mitään (kokemuksen syvällä rintaäänellä).
Älä nyt vielä hautaa vauvahaaveita. Mene vaikka yksityiselle gynelle, saattaa olla ihan pienestä kiinni, mistä johtuu ettet raskaudu helposti tai alkio ei pysy matkassa.
oletetulla rv 7+3. Kävin naistenpolilla, ja lääkäri totesi että ruskuaispussi vastaisi rv 5+1. Sairaalassa odotellessani sain myös virtsatieinfektion. Verenvuodon syy ei selvinyt. Kontrollissa kahden viikon päästä sikiön sydän löi ja terve lapsi syntyi ajallaan. Olin 39 v vauvan saadessani ( Raskautumiseen meni 3 v ja yksi varhainen keskenmeno)
Älä vielä heitä puyyhettä kehään.
sanottiin että kolmannen keskenmenon jälkeen alotettaisiin tutkimukset josko siihen löytyisi jokin syy. No sillä kolmannella kerralla sain sitten onnistunen raskauden. Ei kannata vielä masentua.
julkisella, yksityisellä toki jo aiemmin. Keskenmeno viikolla 5 + on kyllä tosi aikainen -- jos keskenmenot ovat noin varhaisia, voi olla ettet kovin kiireisesti pääse julkisella puolella tutkimuksiin kolmannenkaan jälkeen.
Jälkihoitoa ei tarvitse tehdä, julkisen puolen jälkihoito on puhdas raskaustesti ainakin täällä pk-seudulla, ei siis ultrata tai muuten tutkita ennen kuin km tapahtuu aika paljon myöhemmin. Nyt siis vaan sopivaa särkylääkettä, paljon tukea mieheltä ja muilta ja odottelet josko tilanne jatkuu. Voit olla ihan onnellisesti raskaanakin :) Ja vaikket olisikaan, onnistunut raskaudenalku parantaa mahdollisuuksiasi onnistua myöhemmin -- uutta siis putkeen, hormonaalinen maaperäsi on parin kuukauden ajan varhaisen keskenmenon jälkeen erittäin otollinen uudelle raskaudelle!
Itselläni oli ne 3 keskenmenoa viikoilla 7-11, mutta varsinaista syytä ei löydetty. neljännellä kerralla odotin kahta (kaksi ruskuaispussia viikolla 6 + 1) ja vuosin hirveästi viikolla 11. Yksi elävä lapsi kuitenkin syntyi, ihana mahtava poika. Vielä 7 (!!) keskenmenoa myöhemmin 41-vuotiaana sain ihanan tytön joka nyt koisaa tuolla pihamaalla kärryissään.
MInulla tosiaan syytä 10 keskenmenoon ei ole löytynyt, tosin olen usein odottanut kahta ( 6 kertaa todistetusti) ja keltarauhashormonituotantoni on hiukan heikkoa. En siis jaksa ylläpitää ainakaan kaksosraskautta.
Nyt ap leuka pystyyn. Toivoa on, olet vielä nuori ja todennäköistä on, että syy löytyy ja hoitokin on mahdollinen. Ehkäpä lugesteronikuuri tai terolutit korjaavat tilanteesi? Kaikkein todennäköisintä on, että seuraava raskautesi onnistuu -- jopa minulle sanottiin niin 8 keskenmenon jälkeen 38-vuotiaana :)
Ole kuitenkin yhteydessä neuvolaan jo nyt, niin saat tilanteesi kirjoihin ja kansiin ja eteneminen on nopeampaa jos tutkimuksia joskus tarvitaan. Voimia ja onneakin -- pidä mielessä, että mitä todennäköisimmin halaat vielä omaa nyyttiä vaikka nyt onkin kovaa...
julkisella, yksityisellä toki jo aiemmin. Keskenmeno viikolla 5 + on kyllä tosi aikainen -- jos keskenmenot ovat noin varhaisia, voi olla ettet kovin kiireisesti pääse julkisella puolella tutkimuksiin kolmannenkaan jälkeen.
Jälkihoitoa ei tarvitse tehdä, julkisen puolen jälkihoito on puhdas raskaustesti ainakin täällä pk-seudulla, ei siis ultrata tai muuten tutkita ennen kuin km tapahtuu aika paljon myöhemmin. Nyt siis vaan sopivaa särkylääkettä, paljon tukea mieheltä ja muilta ja odottelet josko tilanne jatkuu. Voit olla ihan onnellisesti raskaanakin :) Ja vaikket olisikaan, onnistunut raskaudenalku parantaa mahdollisuuksiasi onnistua myöhemmin -- uutta siis putkeen, hormonaalinen maaperäsi on parin kuukauden ajan varhaisen keskenmenon jälkeen erittäin otollinen uudelle raskaudelle!
Itselläni oli ne 3 keskenmenoa viikoilla 7-11, mutta varsinaista syytä ei löydetty. neljännellä kerralla odotin kahta (kaksi ruskuaispussia viikolla 6 + 1) ja vuosin hirveästi viikolla 11. Yksi elävä lapsi kuitenkin syntyi, ihana mahtava poika. Vielä 7 (!!) keskenmenoa myöhemmin 41-vuotiaana sain ihanan tytön joka nyt koisaa tuolla pihamaalla kärryissään.
MInulla tosiaan syytä 10 keskenmenoon ei ole löytynyt, tosin olen usein odottanut kahta ( 6 kertaa todistetusti) ja keltarauhashormonituotantoni on hiukan heikkoa. En siis jaksa ylläpitää ainakaan kaksosraskautta.
Nyt ap leuka pystyyn. Toivoa on, olet vielä nuori ja todennäköistä on, että syy löytyy ja hoitokin on mahdollinen. Ehkäpä lugesteronikuuri tai terolutit korjaavat tilanteesi? Kaikkein todennäköisintä on, että seuraava raskautesi onnistuu -- jopa minulle sanottiin niin 8 keskenmenon jälkeen 38-vuotiaana :)
Ole kuitenkin yhteydessä neuvolaan jo nyt, niin saat tilanteesi kirjoihin ja kansiin ja eteneminen on nopeampaa jos tutkimuksia joskus tarvitaan. Voimia ja onneakin -- pidä mielessä, että mitä todennäköisimmin halaat vielä omaa nyyttiä vaikka nyt onkin kovaa...
Et usko kuinka paljon tarinasi antaa minulle toivoa, kiitos :)
Olen täällä kotona yksin itkeskellyt, lähinnä sitä pettymystä ja pelkoa siitä, ettemme koskaa saa lasta.
Jos tämä nyt meni kesken, pitää yrittää ihan todella kesällä, ehkä aurinko ja lomafiilikset auttaisivat raskaaksitulossa :)
Ap
Edelleen vuotelee punaruskeaa vuotoa, ja ajottain on alavatsakipuja. Pääsen ultraan huomenna, kohdunulkoisen poissulkemiseksi.
Helpottaa, että nyt tämäkin keskenmeno tulee kirjattua neuvolan tietoihin. Jos/kun sitten tulen uudestaan raskaaksi, ja sekin menee kesken pitäisi olla ainakin varma pääsy tutkimuksiin. Terveydenhoitaja puhui nytkin jo jotain mahdollisista tutkimuksista.
Ap