muita nirsoja ruoan suhteen
Meillä 8kk tyttö on nirso ruualle. Parhaiten menee omatekoinen tavallinen perunaruoka ja kaupan hedelmäsoseet.
Mitkään puurot ei mene missään muodossa eikä omatekoiset hedelmäsoseet.
Onko muilla sama ongelma?
Mitenkä saatte puuron maistumaan ja mitä annatte jos ei syö puuroja/vellejä?
Kommentit (3)
6 kk - 8 kk (paitsi hedelmäsoseille!) ja sitten vaan ihan yhtäkkiä alkoi kaikki upota! Erityisesti itse tehty ruoka joka ei mennyt sitten millään ekoina kuukausina. Puurojen kanssa oli ihan sama.
Eli minun vinkkini on, että kärsivällisyyttä äidille ja sitkeää testaamista vaan niin kyllä ne jossain vaiheessa varmaan alkaa menemään. Itse stressasin aika lailla yhdessä vaiheessa (lähinnä turhauduin tuohon ruoan laittoon tai lämmittelyyn kun mitään ei kuitenkaan mennyt tai hyvin vähän) kunnes sitten päätin, että enpä stressaa vaan ehkäpä ne joskus menee ja niinhän siinä kävi.
Tällä hetkellä meillä asustaa muutamaa viikkoa vaille 1 vuotias jolla ihan mahdoton ruokahalu :) Ja tosiaan kaikkiruokainen on.
Sunnuntaina tuli 8 kk pojalle ikää ja kiinteät aloitettiin 6kk täysimetyksen jälkeen. Aluksi tuntui siltä, että ruoka maistuu hyvin, mutta viimeaikoina on nirsoilu lisääntynyt. Puuroa menee muutama lusikallinen ja välillä myös erilaisia soseita vain pari lusikallista. Hedelmäsoseet ovat menneet vähän paremmin, mutta joskus eivät nekään. Meillä tuntuu maistuvan kaupan soseet paremmin, kuin omat.
Olen ottanut sen asenteen, että poika tietää miten paljon hänen tarvitsee syödä enkä ole tuputtanut. Ruuan päälle imetän vielä ja maito maistuu hyvin edelleen.Välillä tuntuu siltä, että pojasta tulee ikuinen tisuttelija, vaikka tarkoitus olisi lopettaa imetys viimeistään yhden vuoden kohdalla.
Puurot saan syötettyä hieman paremmin laittamalla hedelmä- tai marjasosetta päälle.
meillä tyttö nirsoilee myös, varsinkin omatekoisen ruoan kanssa ja ruoka missä on kökköjä...esim. 8kk purkkiruoka.
Puurot maistuvat mutta jos ei maistuisi niin voisihan kokeilla esim.
näitä purkkiruokia missä on viljaa...esim. luomuinen omenakaurahyve jne. Meillä ne ovat maistuneet.
Mielestäni kuitenkin sitä viljaakin olisi saatava.
Tai jos ei mene niin miten olisi ihan leipä! Esim. aamupalaksi antaisit hedelmäsosetta tai jogurttia ja pilkkoisit leipää? Vai syökö vielä leipää? Meillä maistuu jos saa itse noukkia ne leipäpalaset.
Olet varmaan kokeillut puuroa jonkun soseen kanssa? Meillä herkkua on kaurapuuro jossa kuningatarsosetta.
Entä oletko kokeillut näitä " makupuuroja" ? Siis niitä Muksun tetrapuuroja. Niistä meille maistuu parhaiten 8kk aprikoosipuuro.
T: Noora 8,5kk ja Nasulina