Miten pääsen yli tästä, että mies sälyttää päävastuun vauvasta mulle, kun omat menot on tärkeämpiä?
Pitää päästä rentoutumaan joka välissä (eli dokata). Mikään keskustelu ei auta. Silloin kun menomono vipattaa, niin silloin on mentävä. Mun väsymykselläni ei ole merkitystä. Sukulaisia ei ole jotka voisivat auttaa. Vauva on hieman alle 3 kk.
Sopeutuminen vai ero?
Kommentit (22)
Mulla ei ole tosiaankaan edes ajatuksissa lähteä baariin tässä vaiheessa. Itkin ihan hirveästi miehelle väsymystäni, hän raivostui ja lähti. Tulee omien sanojensa mukaan tiistaina ja pitää sitten vauvaa päivän että saan nukkua. Mies majailee kamujensa luona siihen asti.
Ap
Ei tuossa oo mikään mies vaan kakara. Ei se munkaan mies osannu tai tohtinu vauvaa niin pienenä hoitaa samalla lailla ku minä, mutta se teki niin paljon muuta. Ruokaa, siivos vei vauvan vaunulenkille ku se nukku ym. Voi muutenkin olla apuna, tuo että häipyy on kyllä aika ilkeetä toimintaa. Kerro semmoset terkut sille mikki hiirelle.
päävastuu vauvan ja yleensäkin lapsen hoitamisessa on äidillä?? Isällä on aivan yhtä suuri kasvatus- ja hoitovastuu kuin äidilläkin!! Ja isän merkitys lapselle on valtava, ei isä ole mikään sivustaseuraaja! Miten joku voi väittää muuta!? Näistä asioista pitää jutella miehen kanssa ennen lasten hankkimista. En minä ainakaan jaksaisi yksin hoitaa lapsia ja katsella kun mies menee menojaan ja tekee mitä lystää. Jos perustaa perheen, niin on oltava myös valmis kantamaan siitä vastuu. Molempien.