Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alakoulun kevätjuhlassa pisti silmään tyttöjen rumat vaatteet.

Vierailija
02.06.2012 |

Narutoppeja, joiden päällä venyviä olkapään avoimeksi jättäviä rantaT-paitoja, halvan näköisiä hädin tuskin pepun peittäviä röyhelöjä, 80-lukua jäljitteleviä puhvibleisereitä, 20 cm leveitä vöitä mekon päällä rumine solkineen, trikookankaisia viritelmiä, ylenpalttisia paljettikoristeluja huonosti leikatuissa mekoissa. Nättien tyttöjen freak show. O tempora, o mores.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin panosteta ensi sijassa kevätjuhlavermeisiin.

Mua pisti tänään silmään vain se kutosluokkalainen, jolla oli vähän pakaroiden alapuolelle yltävä leopardikuosinen olkaimeton ihoa nuoleva mekko, jonka voisi kuvitella Tukiaisen päälle, ei 12-13-vuotiaalle, ja korkkarit. Sai pikkutytön näyttämään halvalta. Mitähän oli äitinsä ja isänsä ajatellut, en tiedä.

Vierailija
2/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään meijän asuinkustannukset syö mun KOKO palkan. Mies toki on töissä myös, mutta työmatkojen takia tarvitaan kaksi autoa, vakuutukset kotiin, lapsille, autoille, meille, ruoka maksaa ja ne kaikki pakolliset vaatehankinnat... Kevätjuhlavaatebudjetti mulla oli tytölle 25 euroa ja sillä nyt ei ihan boutiquevaatteita hankita. Onko pakko tulla tänne ylenkatsomaan muita, snobi!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säädyllisiä vaatteita saa vähälläkin rahalla. Ennen oli tyyli hillitympi ja konservatiivisempi = nätimpi. Olen yksinhuoltajan lapsi enkä ole koskaan ollut rahanpuutteesta huolimatta kevätjuhlissa tuubitopissa. ap

Vierailija
4/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt olivat juhlamekoissa ja kengissä, mutta pojilla farkut ja tennarit. Eikö poikiakin voi opettaa juhlapukeutumiseen.

Vierailija
5/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lähtisi ulos narutopissa ja jätti t-paidassa, mutta se olisi varmaan 18-vuotiaana ollut oma juttu.

TOki vanhemmatkin voivat johonkin suuntaan ohjata, muuta tuollainen asuhan ei ole varsinaisesti hirveän paljastava? Vaan sinua vaan häiritsee se, että se on 100% nuorisomuotia?

Vierailija
6/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään meijän asuinkustannukset syö mun KOKO palkan. Mies toki on töissä myös, mutta työmatkojen takia tarvitaan kaksi autoa, vakuutukset kotiin, lapsille, autoille, meille, ruoka maksaa ja ne kaikki pakolliset vaatehankinnat... Kevätjuhlavaatebudjetti mulla oli tytölle 25 euroa ja sillä nyt ei ihan boutiquevaatteita hankita. Onko pakko tulla tänne ylenkatsomaan muita, snobi!?

hyödynnä kirppareita. Sieltä mä saan lapsilleni kauniit vaatteet edullisesti. Esim. Tytön todella kaunis juhlamekko 7,50 euroa.

t. köyhä kotiäiti

Vierailija
7/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahasummalla saa myös normaalin näköisiä vaatteita! Narutopit ja pakarat paljastavat minit sopivat rannalle yms., mutta eivät juhliin tai muihin tilaisuuksiin.

Vaate voi ja saa olla toki sellainen, että sille on käyttöä myöhemmin ihan käyttövaatteena, mutta on muitakin vaihtoehtoja kuin rantavaatteet!

Vierailija
8/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään vanhemmat pukee lapsiaan ihan helvetin rumiin vaatteisiin usein... Paras oli kun oltiin Hoplopissa ja siellä oli 9-11v lapsia riehumassa, niin kahdella tytöllä oli paita, missä luki Been there, done that. Voi vi*tu! Törkeää...

Vierailija
9/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lähtisi ulos narutopissa ja jätti t-paidassa, mutta se olisi varmaan 18-vuotiaana ollut oma juttu.

TOki vanhemmatkin voivat johonkin suuntaan ohjata, muuta tuollainen asuhan ei ole varsinaisesti hirveän paljastava? Vaan sinua vaan häiritsee se, että se on 100% nuorisomuotia?

Vierailija
10/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö joku nyt ihan oikeasti, että heidän lapsensa pukeutuvat koulun kevätjuhliin juhlavaatteiden sijaan rantavaatteisiin vain siksi, ettei rahat riitä? Voi kiesus! Ei noita mauttomia "tähtityttövaatteitakaan" kaupoissa ilmaiseksi jaeta.

Minua on jo pidemmän aikaa harmittanut päiväkotilapset, jotka joulu- tai kevätjuhliin puetaan kyllä nätteihin mekkoihin, mutta jalkaan tölkätään juhlakenkien sijaan urheilusandaalit. Väitän, ei ole tämäkään rahasta kiinni. H&M myy tyttöjen balleriinakenkiä kaikissa väreissä noin seitsemällä eurolla. Ja jos ei niihinkään tahdo rahat riittää, pitäsi käytettyjen juhlavaatteiden kierrätystä lähipiirissä tehostaa.

Enemmän kuin rahan, uskon esteenä olevan asenteen: Kaikki eivät pidä juhlapukeutumista tärkeänä. Vaikka syytä olisi. Ei juhlapukeutuminen ole vain "hienostelua", vaan osa hyviä käytöstapoja.

Vierailija
11/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kevätjuhlapäivä on LASTEN juhla, ja monet heistä itse saavat päättää, mitä laittavat päälleen.

Vierailija
12/13 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö joku nyt ihan oikeasti, että heidän lapsensa pukeutuvat koulun kevätjuhliin juhlavaatteiden sijaan rantavaatteisiin vain siksi, ettei rahat riitä? Voi kiesus! Ei noita mauttomia "tähtityttövaatteitakaan" kaupoissa ilmaiseksi jaeta. Minua on jo pidemmän aikaa harmittanut päiväkotilapset, jotka joulu- tai kevätjuhliin puetaan kyllä nätteihin mekkoihin, mutta jalkaan tölkätään juhlakenkien sijaan urheilusandaalit. Väitän, ei ole tämäkään rahasta kiinni. H&M myy tyttöjen balleriinakenkiä kaikissa väreissä noin seitsemällä eurolla. Ja jos ei niihinkään tahdo rahat riittää, pitäsi käytettyjen juhlavaatteiden kierrätystä lähipiirissä tehostaa. Enemmän kuin rahan, uskon esteenä olevan asenteen: Kaikki eivät pidä juhlapukeutumista tärkeänä. Vaikka syytä olisi. Ei juhlapukeutuminen ole vain "hienostelua", vaan osa hyviä käytöstapoja.

Ei meillä ole lähipiirissä ketään jolta saataisiin tytölle vaatteita, ihan itse ostamme kaiken ja on varaa ostaa ne juhlakengätkin, mutta ymmärrän jos jollain muulla ei niitä juhlissa ole.

Vierailija
13/13 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin asiallinen, eli lyhyt ja ytimekäs kommentti.

Katso YouTubesta vaikka videoita, jossa on esim. 20€ budjetilla ostettu asukokonaisuus.

Esim. kengät, kirpputori 3€

Sukkahousut, äiti 0€

Housut/hame 8€ (kirppari, alekori, poistotavara)

Paita/bleiseri tms. 3€ kirppari

Pikkulaukku 2€ kirppari tai oma

Tuollakin pääsis jo hyvin alkuun, alusvaatteet toivottavasti omistat

Ja pääseehän tuossa alle kahteen kymppiin :)

ap:lle ja muille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä