Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias tytär seurustelee 17-vuotiaan pojan kanssa.

Vierailija
01.06.2012 |

En tykkä yhtään! Kuulemma on viatonta ja uskon näin, mutta äkkiähän tuo vakavaksi voi muuttua. Mun mielestäni seurustelun alaraja kulkee jossain 16-vuotiana, mielelläni vasta 17. Olenko liian jyrkkä ja vanhanaikainen vai onko muita samankaltaisia?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

17/2+7=15,5

Siinä rajoilla menee. Jos lapsesi on syntynyt alkuvuodesta homma on jees. Jos taas loppuvuodesta, neuvoisin odottamaan muutaman kuukauden ennen vakavampaa seurustelua. Voisit tietysti iän vahtaamisen sijaan esim. tutustua laspesi uuteen kaveriin, mutta eiväthän arvonsa tuntevat AV-mammat sellaista tekisi.

Vierailija
22/40 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelee 24-vuotiaan miehen kanssa. Seurustellut jo 15-vuotiaasta asti.

Tiedän, että heillä on seksiä ollut jo pitkään ja tiedän, että sekä tyttöni että poikaystävä tietävät ehkäisyn merkityksen.

Aluksi tietysti oli kova paikka tajuta että oma pikku tyttöni seurustelee aikuisen jössikän kanssa, ja että he harrastavat seksiä, mutta pahemmin tuossa olisi käynyt jos en olisi hyväksynyt asiaa.

Itsekin olin vain 17-vuotias kun löysin mieheni ja lasteni isän, joka oli silloin 23-vuotias, joten eivät ne ajat ole vuosikymmenten saatossa mihinkään muuttuneet.

Toinen tyttöni täyttää pian 13, ja on ehkä pahimmassa teini-iässään. Yritän silti nauttia näistä viimeisistä lapsuuden rippeistä hänen kanssaan, sillä parin vuoden päästä hänelläkin on jo kokonaan oma elämä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tiukentanut iltarientojen kotiintuloaikoja. sanokaa mitä sanotte, mutta mun tehtävä äitinä on pitää rajat ja kyllä se vain niin on, että tuonikäine on ihan lapsi vielä. PUssailu ok, muu ei. ap

neitsyyteni 13-vuotiaana selvin päin 17-vuotiaan poikaystäväni kanssa. Hänen kotonaan koulun jälkeen, vanhemmilleni en kertonut ikinä. Teimme sen muutamaan kertaan, ja suhde jatkui melkein vuoden.

Kohta olen siinä iässä että lapsien saaminen voisi olla ajankohtaista. Toivon että muistan vielä silloinkin, ettei kiellot tai rajat estä nuorta tekemästä mitään. Korkeintaan hidastavat.

Mielestäni olen myös ihan hyvin kasvatettu, vaikka seksielämäni aloitin jo aika nuorena.

Vierailija
24/40 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asennettasi. Hyvä, että seurustelee yhden kanssa eikä nussi ympäriinsä. Eikä seurustelu tarkoita, että heti nussitaan ym. Tutustu edes poikaan, voihan olla, että hän on ihan hyvä poika.

Vierailija
25/40 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäres on jo pistän pimperoo jakoon, joten anna asian olla. Pysyy sitten tyttö edelleen väleissä sun kanssa.

Vierailija
26/40 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaan tytön kanssa. Tyttö täytti - onneksi - juuri 16.

Juu, eikä ole viatonta TODELLAKAAN. Muutakin tehdään kuin kyykkää pelataan.

Tytön vanhemmille on asia ok, meille eivät tule yöksi. Seinät pahvia jne. Meille ei pieneen tilaan kahta pariskuntaa mahdu.

Mulla on tyttö tuossa kasvamassa, eikä hän TODELLAKAAN roudaa 16-vuotiaana ketään kotiin yökylään.

Itse yhdeksännen luokan aikoihin ilmoitin vanhemmilleni etten jää enää pikkukylän lukioon vaan muutan toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ammattia. 15 olin kun omilleni muutin ja eipä siinä toisella paikkakunnalla asuvat vanhempani olisi enää voineet vaikuttaa yökyläilyihin kun kotini oli jo muualla. Jos tyttäresi haluaa toisella paikkakunnalla olevaan kouluun niin aiotko jyrätä lapsesi tulevaisuudensuunnitelmat vain sillä että et TODELLAKAAN anna roudata ketään yökylään? Kellariinko hänet meinaat lukita ettei vaan pääse itseään toteuttamaan ennen kuin 18 täyttää?

Vierailija
27/40 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oot kasvatanu tyttäres kunnolla, niin sun pitäis luottaa siihen, että tekee omat päätöksensä. sillonki, ku ne joskus sattuu olee sun mielestä huonoja päätöksiä.

eikä ole liian vanha poika. ittelläki oli ekan ja ainoan poikaystäväni kanssa 2,5vuotta ikäeroa ja oltiin seurustelun alussa 14 ja 16. nykyään ollaan oltu yhdessä jo 6 vuotta ja vuoden verran siitä jo naimisissa:)

kyllä sitä ihmiset alkuun kauhisteli(varsinkin sillon, kun mä olin 15 ja hän oli jo täyttänyt 18) mutta eivät he enää, ehkä sillon tällön kuulee siitä, että näin nuorena jo naimisissa. ja ei, ei menty naimisiin nuorena, koska olisin tullut vahingossa raskaaksi tms. mentiin naimisiin, koska se oli oikeesti alusta asti pelkkää rakkautta. nyt kohta puoliin ja pikkuhiljaa aletaan suunnittelee valmistumisen jälkeen oman perheen perustamista vasta:)

Vierailija
28/40 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpisemällä vain siitä että ikäeroahan ei ole paljon mitään. Minkäverran silti itse tiedätte 17v poikien maailmasta? Monelleko normaalille sen ikäiselle olisi oikeasti joku unelmien täyttymys seurustella 15v tytön kanssa? Ei kenellekään. Siitä voi päätellä ettei tuollainen poika todellakaan ole mikään penaalin terävin kynä ja on ihan oikeasti syytäkin olla huolissaan siitä mitä tapahtuu.

Vierailija
29/40 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kasvatus se kasvatus

Jos olet kasvattanut lapsesi hyvin, tietää kyllä 15-vuotiaana omat rajansa ja osaa vaatia kunnioitusta vallan mainiosti.

Kyllä minusta lukioikäinen (16+) on jo täysin kypsä seurustelemaan ilman mitään reunaehtoja. 15-vuotiaaltakin seurustelu on ihan ok.

Vierailija
30/40 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus... 20 vuotta sitten en olis voinut kuvitellakaan ees vilkaisevani oman ikäisiin poikiin :D

Nykyään olen kyllä ihan oman ikäiseni kanssa naimisissa (1,5kk ikäeroa :P), mutta kyllä ne ekat poikaystävät (ja teini-ihastukset) aina sen vuoden tai kaksi vanhempia olivat...

Enkä mä tajua vieläkään, miksi se olis ollut niiiiin väärin...

Vierailija
31/40 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin likka 14v on nyt seurustellut vuoden samanikäisen pojan kanssa. Tyttären vanhemmat pitää päätä puskassa, kun yötä eivät anna olla niin mitään sellaista ei tapahdu, koska ovat kieltäneet. VAU! Jos pillereihin antavat rahaa, niin sehän on hyväksymistä.. (lisäksi vielä jumalaton mutina päälle, kun pillerit maksaakin niin paljon... paljos uusi vauva maksaa)

Pojan vanhemmat sentään ovat jollain tapaa ajantasalla, että ostavat kondomit ja ovat valistaneet, ettei se nyt kovin fiksua ole harrastaa seksiä vielä...

Kyllähän jokainen teistä ja heistä on ollut teini ja tietää sen vietin, että kun vähän pussaillaan ja on hyvä olla yhdessä, niin se on todella pieni kynnys siihen yhdyntään.

Toivon tietenkin, ettei omat lapset vielä tuossa vaiheessa moisia harrastais, mutta olisinhan mä nyt ihan pelle jos pyhällä hengellä eläisin tässä asiassa. Varmuus ennenkaikkea.

Olen todella tietoinen siitä että 16v tyttäreni saattaa harrastaa seksiä poikaystävänsä kanssa. Ehkäisystä olemme puhuneet ja tyttö tietää että meillä on vessan kaapissa kortsuja. Vielä niitä ei sieltä ole hävinnyt, joten joko pojalla on omat tai eivät harrasta vielä seksiä.

Vaikka tiedän että seksiä voi todellakin harrastaa muulloinkin kuin yöllä koen pojan yökylään päästämisen liian "seksiin kannustavaksi". En halua antaa tyttärelleni kuvaa että minulle ön ok että harrastaa seksiä, vieläpä helpotan sen harrastamista ottamalla pojan yökylään meille! Miksi pitäisi edes ottaa yökylään? Ehtivät kyllä yökyläillä 18 täytettyäänkin.

Vierailija
32/40 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua antaa tyttärelleni kuvaa että minulle ön ok että harrastaa seksiä, vieläpä helpotan sen harrastamista ottamalla pojan yökylään meille! Miksi pitäisi edes ottaa yökylään? Ehtivät kyllä yökyläillä 18 täytettyäänkin.

Ei pidä ottaa yökylään, mutta sanon vaan. Sun tytärtä ei kiinnosta, onko seksi SULLE ok, kun hän elää omaa elämäänsä ja tekee omat ratkaisunsa. Onkohan kukaan ikinä kysynyt ja noudattanut vanhempiensa neuvoja seksin suhteen? Seurustelun vaikeuttaminen ja yökylän kielto saa tyttäres vaan vittuuntumaan sulle.

Vierailija
33/40 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua antaa tyttärelleni kuvaa että minulle ön ok että harrastaa seksiä, vieläpä helpotan sen harrastamista ottamalla pojan yökylään meille! Miksi pitäisi edes ottaa yökylään? Ehtivät kyllä yökyläillä 18 täytettyäänkin.

Ei pidä ottaa yökylään, mutta sanon vaan. Sun tytärtä ei kiinnosta, onko seksi SULLE ok, kun hän elää omaa elämäänsä ja tekee omat ratkaisunsa. Onkohan kukaan ikinä kysynyt ja noudattanut vanhempiensa neuvoja seksin suhteen? Seurustelun vaikeuttaminen ja yökylän kielto saa tyttäres vaan vittuuntumaan sulle.

Saa tavata poikaa ihan vapaasti kotiintuloaikojen puitteissa. Poika on myös tervettullut kylään meille, mutta ei yöksi. Tyttömme ei myöskään pojan luona yökyläile. Pojan vanhemmat ovat asiasta samaa mieltä.

Tyttäreni tekee tottakai omat päätöksensä monissa asioissa, enkä minä enää voi niihin vaikuttaa. Vanhempana minun tehtäväni on kuitenkin asettaa rajat lapsilleni. Meillä 16 vuotiaan odotetaan noudattavan kotiintuloaikoja, joista voidaan poikkeustapauksissa joustaa (esim. kävi alkukesästä keikalla jossa meni reilusti yli kotiintuloajan). Odotamme myös että hän huolehtii huoneensa siisteydestä, pesee omat pyykkinsä tai tuo ne pyykkikoriin että voin ne muun pyyki seassa pyörittää, laittaa kerran viikossa koko perheelle ruuan, huolehtii koulunkäyntiin liittyvistä asioista ja harrastuksistaan. Niin jä tämä yökylöilykielto.

En ole missään vaiheessa kuvitellut että tyttäreni haluaisi seksiasioista kanssani puhua kanssani tai että neuvoni estäisivät häntä harrastamasta seksiä. Olen siitä huolimatta halunnut aiheesta puhua tyttärelleni, ensimmäisen kerran aihetta sivusimme kuukautisten alkaessa ja myöhemminkin olemme siitä puhuneet. Olen myös vastannut tytön kysymyksiin aiheesta (tuomitsematta tai huvittumatta) keskustellessamme. Toivon että jos ei keskusteluista muuta hyötyä ole, niin ainakin tajuaisi ehkäisyn tärkeyden!

Vielä ei ole kiukutellut yökyläkiellosta, sekin aika varmasti koittaa kun niin tekee. Ilmoittaa varmasti myös vihaavansa, mutta kantani ei siitä muutu. Niin kauan kun on alaikäinen ei poikaystävä meillä yökyläile.

Vierailija
34/40 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tiukentanut iltarientojen kotiintuloaikoja. sanokaa mitä sanotte, mutta mun tehtävä äitinä on pitää rajat ja kyllä se vain niin on, että tuonikäine on ihan lapsi vielä. PUssailu ok, muu ei. ap

et voi olla tosissasi. Kiinnostais tietää miten ihmeessä oikein ajattelit estää muuta tapahtumasta? Pakottamalla käyttämään lukollista haarniskaa kenties? Naurattaa miten te av-mammat tunnutte ajattelevan että seksi ja seksuaalinen kanssakäyminen on teidän yksinoikeutenne ja että nuorilla ihmisillä ei voi olla samanlaisia tarpeita kuin teilläkin. Jumaliste panettaa sitä meitäkin!

T tyttö 15v

Vierailija
35/40 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tosi tiukka koti noissa asioissa, ei annettu olla 15-vuotiaana myöhään ulkona jne ettei vaan mitään tapahtuisi juomisia tai seksijuttuja, mutta niin vaan paneskelin poikakaverin kanssa ihan keskellä kirkasta päivää milloin missäkin kerrostalon kellarikerroksessa tai kesällä jokirannan pusikoissa.

Vierailija
36/40 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin likka 14v on nyt seurustellut vuoden samanikäisen pojan kanssa. Tyttären vanhemmat pitää päätä puskassa, kun yötä eivät anna olla niin mitään sellaista ei tapahdu, koska ovat kieltäneet. VAU! Jos pillereihin antavat rahaa, niin sehän on hyväksymistä.. (lisäksi vielä jumalaton mutina päälle, kun pillerit maksaakin niin paljon... paljos uusi vauva maksaa)

Pojan vanhemmat sentään ovat jollain tapaa ajantasalla, että ostavat kondomit ja ovat valistaneet, ettei se nyt kovin fiksua ole harrastaa seksiä vielä...

Kyllähän jokainen teistä ja heistä on ollut teini ja tietää sen vietin, että kun vähän pussaillaan ja on hyvä olla yhdessä, niin se on todella pieni kynnys siihen yhdyntään.

Toivon tietenkin, ettei omat lapset vielä tuossa vaiheessa moisia harrastais, mutta olisinhan mä nyt ihan pelle jos pyhällä hengellä eläisin tässä asiassa. Varmuus ennenkaikkea.

Vierailija
37/40 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KAI. onko ok jos 20 ja 22 seurustelee? On se. No entä 15 ja 17? EI IKINÄ HYI HYI! Jos noin ajattelisin Lapseni eivät koskaan puhuisi edes veljilleen.. Musta antaa vaan olla

Vierailija
38/40 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaikki vanhanaikaisia ja ahdasmielisiä. Antaa heidän seurustella ja kokea elämää. Äideistään huolimatta.

Vierailija
39/40 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että maailma muuttuu jatkuvasti. Sosiaalinen media ja uudenlaiset paineet muuttaa myös sosiaalisia suhteita, kuten seurustelua. Nuoret kiinnostuvat toisistaan uusilla tavoilla jo varhaisemmassa iässä, kun ympärillä pyörii puolialastomia teinejä (oli se sitten kadulla tai neissä).

Mielestäni 16-vuotiaan seurustelusuhde on asia, jonka kieltäminen kokonaan on erittäin vanhanaikainen ratkaisu. Pyytäisit edes nuortasi esittelemään kumppaninsa? Olisit huolehtivainen ja yrittäisit pysyä kartalla tilanteen etenemisestä.

Mitä itse olisit halunnut vanhempiesi tekevän, kun ihastuksesi on näköpiirissä ja tulevaisuus taivaanrannassa. Hyvä vanhempi, älä ajattele kuin vanhempasi ajattelivat. Jokainen on vanhempi omalla tavallaan. Oltiin mekin joskus nuoria.

Vierailija
40/40 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti se poikaystävä on 37-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän