Olenko ihan aiheesta närkästynyt äidilleni?
Asumme kaukana toisistamme, reilu 600km välimatkaa. Käyn äidilläni pari kertaa vuodessa ja hän vaihtelevasti meillä.
Nyt ensi viikon lauantaina menen lasten kanssa. Mennään ensin siskoni luo yöksi josta jatkamme matkaa kotikaupunkiini (200km)
Siskoni itse on menossa äitini luo yöksi ja ajaa tuolloin lauantaina takaisin kotiinsa.
Ehdotin äidilleni että hyppäisi siskoni kyytiin ja oltais yhdessä siskolla yötä ja silloin sunnuntaina tultais porukalla junalla äidilleni.
Ei sopinut.
Äiti on valittanut, että nähään harvoin ja että kun menen hänelle niin joudun käymään myös mummollani, tavata muitakin ihmisiä kuin häntä.
Äiti ei koskaan tule meille yksin vaan aina miehensä kanssa ja kun olemme äidillä kylässä niin mies tulee joka paikkaan mukaan ja kuuntelee mitä puhutaan yms.
Sanoin myös äidilleni että nyt sitten eivät ottaisi mitään kun tulemme. Viimeksi joulun aikaan humaltuivat ja usein ollut tällaista.
Ottaa päähän kun äiti tekee kaiken miehensä mukaan. Esim.tuonne siskolle ei tule juuri miehensä takia (jos mies innostuu sitten ryyppäämään ja tiedän, ettei halua jättää rakastaan yksin)
Sanoin myös, että nyt jos humaltuvat niin sitten ei enää tulla lasten kanssa sinne yöksi
Mielipiteitä?
Kommentit (9)
alat sitten aikuista ihmistä komentelemaan juomisistaan ja vielä kiristät kaupan päälle.
äitiä, jos tämä on jonkun sortin kaappijuoppo ja odottaa, että menet sinne hänen halujen mukaan?
Minua ei välttämättä nappaisi ollenkaan tavata heitä, tulkoon teille kylään, jos kiinnostaa. Matkakin on aika pitkä mennä katsomaan mahdollisesti pöhnäistä äitiä ja tämän hulttioukkoa.
Aikuinen ihminen on mustasukkainen, kun äidillä on miesystävä.
Eihän se lapsille hyväksi ole nähdä pari kertaa vuodessa humalaisia.
Määritele tuo humalantila, hiprakka vai kunnon päädyt?
Jos toisesta ollaan huolissaan, ei häntä pidäkkään jättää yksin, huolehtiminen on välittämistä.
mutta toki olisi vähän raittiimpi voinut olla..
Humalan määrä;känni. Siis, että ihan selvästi on humalassa.
1,5vuotta sitten siskoni ollessa lasten kanssa mummolassa, oli äitin mies humalassa käynyt äitini päälle ja poliisit haki hänet putkaan.
Viimeksi joulun aikaan olivat kännissä, mutta ei tapelleet. Ja nyt jos vielä humaltuvat tai mies humaltuu niin sitten en enää lasten kanssa mene ja voivat käydä meillä vaan
Minä olen omille vanhemmilleni sanonut, että jos ovat humalassa kun me tullaan, niin lähdetään saman tien pois. Jos ihminen ei voi olla kahta kertaa vuodessa selvin päin (kun lapsenlapset tulee), niin kyse on aika pahasta ongelmasta. Jos ne olisi vain nuo kaksi kertaa vuodessa kun ollaan kännissä, niin mummo voisi miettiä ajoituksen paremmin ja olla edelleen juomatta.
Tuosta en suuttuisi, ettei tule siskon luo. Mutta siitä suuttuisin (enkä edes lähtisi noin pitkää matkaa), jos äiti ei lupaisi olla selvin päin. En mä tuollaisen äidin kanssa haluaisi edes mitään kahdenkeskistä jutteluaikaa, en todellakaan pitäisi läheisenä.
mutta äidilläni tapana aina valittaa kuinka vähän sitä aikaa on koska mun täytyy käydä myös mummollani, isälläni ja toki joitain kavereitakin tavata. Niin hän ei itse nyt sitten ollut valmis tulemaan siskolle, jolloin ois ollut enemmän aikaa keskenään.
Päätin, että nyt pidän tiukkaa linjaa. Jos edes toinen humaltuu, niin that´s it. Pari pulloa ei tietenkään mitään haittaa.
Olen ollut turhan kiltti tuon asian suhteen. Lähden kuitenkin täältä asti lasten kanssa ja maksan kalliit matkat niin luulisi että ei tarvis juopottelua katsella.
lasten nähden ollaan humalassa. Isovanhemmat voivat valita, kumpi on tärkeämpää, nähdä lapsenlapsia vai juoda viinaa.