Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää tehdä useita lapsia jos ei ole varaa niihin?

Vierailija
01.06.2012 |

Kysynpä vaan, kun täällä tuntuu jatkuvasti olevan suurperheiden äitejä jotka säästävät milloin mistäkin. Eikö ole ankeaa kun rahat on koko ajan tiukalla? Eikö olisi ollut helpompaa rajottaa sitä lasten määrää niin riittäisi rahat?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 5 lapsen äiti, jolla on erittäin hyvin palkattu työ, miehellä myös ja varaa tehdä mitä haluaa ja kouluttaa lapset yliopistoissa ulkomailla. mistään ei tarvitse nipistää.

Vierailija
2/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä tulee vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran rahaa piisaa niin ok, mutta kun todella moni täälläkin valittaa että rahat on koko ajan tiukilla. Ihmettelen vaan.

Vierailija
4/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ankeaa :D t. 5 lapsen äiti, jolla on erittäin hyvin palkattu työ, miehellä myös ja varaa tehdä mitä haluaa ja kouluttaa lapset yliopistoissa ulkomailla. mistään ei tarvitse nipistää.

Kysymys kuului: "Eikö ole ankeaa kun rahat on koko ajan tiukalla?" ja tää on sun panokses?

Vierailija
5/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittamaan. kyllähän yhteiskunta omistaan huolen pitää.

ja jos todellakin on rahasta pulaa, sitten priorisoidaan ja pidetään lätty kii.

Vierailija
6/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla rikkaita, minä vaihdan ammattia eli opiskelen jälleen, miehellä ei ole vakituiset tulot, on tavallaan yrittäjä. Töitä tehdään kumpikin kovasti, minä keikkaa kun ehdin ja mies omaa työtään mutta aina ei siitä tuloja ole.

Rahasta on tiukkaa, mutta lapset on tärkeämpiä meille kuin raha. Yksinkertainen valintahan se on, haluammeko lisää rahaa vai lisää lapsia. Ja eikö se riitä että lapsilla on ruokaa, katto pään päällä ja puhtaita vaatteita?

Ei joka kersalla kuulukaan olla trendivaatteet hirmuhinnoin ostettuna, uusimmat puhelimet ja juuri se kallein harrastus. Meillä on lapsilla vaatteet, puhelimet ja harrastukset, vaikka sitten me lasketaankin välillä senttejä miehen kanssa.

Ollaan muuten oikein onnellinen perhe :)

Vierailija
7/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varaa, vaikka palkkatuloja tuleekin vain yhdeltä. Sain sentään ansiosidonnaista äitiys- ja vanhempainpäivärahaa ja kotihoidontukea kolmesta ensimmäisestä. Olen ollut vuoden nolla tuloilla miehen tulojen vuoksi ja kun ei ole enää alle 3 v lasta. Pian minimi äitiyspäivärahalla. Olemme pärjänneet hyvin.

Asunto tuli maksettua noin vuosi sitten, auto ostettu käytettynä ja etukäteen säästäen, ruokaa laitetaan itse ja harrastukset eivät vie paljoa (kallein harrastus lapselle noin 60 euroa per kevät- tai syyskausi).

Ok, kaverin perheellä on erilaiset kulut. Esim. asuntolainan takaisinmaksu on heillä kesken, koska halusivat pitää erän 650 eurossa (meillä samoilla tuloilla 1000 euroa per kk) ja vaihtoivat autonkin velkarahalla. Päivittäisiin kuluihin ovat myös käyttäneet enemmän ja lasten harrastuksena jääkiekko on aika hintava. Heillä ei ole varaa neljänteen lapseen...

Vierailija
8/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsuudessa isohko perhe. Vanhemmat kävivät molemmat hyväpalkkaisissa töissä. Luonnollista oli, ettei kaikkea, mitä olisi halunnut tehdä, ei voinut.

Samoin on meidän pienessä perheessämme: jostain säästetään ja johonkin käytetään varoja.

Vierailija
9/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako se ettei ole rahaa jos säästää? :)

Itselläni on ystäviä joilla on lapsia 1-2 enempi varmaan miettimistä rahojen kanssa kuin niillä joilla on lapsia 3-4.

Elämä voi heitellä kurjasti, jos lapsia on 4 vaikka hankittuna niin yhteistä elämää voi perheessä olla kauemmin kuin 1 lapsen perheessä jossa kaikki kova on vielä näkemättä.

Miten itse pärjäät kun tulee jotain kovaa?

Toki on niitä esim. opiskelijoita jotka hankkii lapsen tai pari opiskeluaikana. Hyvähän se on! Varsinkin jos riittää älli nimenomaan SÄÄSTÄÄ rahaa kuin tuhlata kaikki ja menettää koti koska ei ole rahaa josta maksaa?

Sitten on toinen asia nämä jotka elää yhteistä elämää, muka eri osotteissa, nostetaan sossusta rahaa ja kusetetaan yhteiskuntaa: ihan vaan koska on pokkaa eikä moraalia. ;)

Vierailija
10/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet ihmiset valittavat vaikka heillä ei olisi yhtään lasta. Minä olen tyytyväinen ja onnellinen vaikka rahat välillä ovatkin tiukilla, olen nimittäin huomannut että raha ei valittamalla lisäänny.

Vierailija
11/11 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko miettinyt sitä että tulevaisuudessa lasten harrastuksiin tulee menemään enemmän kuin 60 e per syys/kevätkausi?

Vai eikö lapsi saa aloittaa jääkiekkoa jos haluaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän