Millaisin järjestelyin lapsesi aloitti päiväkodissa? Lyhyt päivä, harvoin hoidossa jne?
Meillä aloituksena näyttäisi olevan, että
viikko 1, ma ja ke vanhemman kanssa tutustumiskäynti kun ovat ulkoilemassa
viikko 2 ma-pe hoidossa 8-11.30
viikko 3 ma-pe hoidossa 8-15.30
kesän jälkeen hoidossa ma-to hoidossa 6.50-16.00
Kommentit (7)
Käytiin kahtena päivänä tutustumassa vanhemman kanssa (ennen joulua) ja loppiaisen jälkeen aloitti ihan normaalisti hoidossa, 4 päivää viikossa klo 7:15-16:00. Ikää 1v3kk.
Isosisarus ei aikanaan 1v5kk iässä ehtinyt edes tutustumaan, kun päätös hoitopaikasta tuli torstaina ja hoito alkoi maanantaina. Työllistyin siis pikavauhtia.
tutustumassa joka päivä. Minä olin paikalla koko ajan. Yleensä vain leikittiin joko sisällä tai ulkona tunti-pari. Kerran nukkui päiväunet hoidossa ja kerran sai syödä lounaan.
Sitten aloitettiin normipäivät, kun työni alkoivat samalla kuin hoitokin.
koska sain työpaikan yllättäin. Ei edes ehditty käydä tutustumassa yhdessä. Hyvin meni alusta lähtien. Lapsi oli päiväkodin aloittaessaan 1v10kk.
Eli ensin olin koko ajan mukana, sitten lapsi meni joihinkin tilanteisiin (esim. laulutuokioon) yksin, sitten jäi pariksi tunniksi yksin, seuraavaksi 4h, ja sitten lopulta 9-15 (joka oli myöhemminkin normaali hoitoaika).
Ma: äidin kanssa tunnin
Ti: tunti ilman äitiä
Ke: tunti + ruokailu ilman äitiä
To: pari tuntia sisälten ruokailun ja päiväunet
Pe: normaali hoitopäivä yhdeksästä kolmeen
Vauva oli kyllä vielä niiiiin pieni, ettei eroahdistusta ollut vielä ollenkaan. Ei kyllä ollut koskaan sen jälkeenkään.
Parin viikon ajan kävimme yhdessä aamuisin muutaman tunnin ajan. Sitten jäin sisälle istumaan kun lapset menivät pihalle. Ensimmäinen kerta ilman äitiä muutama tunti aamulla. Sitten ensimmäisenä "oikeana" viikkona kaksi 9-14 päivää, mikä vähitellen venytettiin 8:30-16:30. Kävi hoidossa kaksi päivää viikossa ja mies hoiti yhden, kun itse kävin kolme päivää viikossa töissä.
kerran ehdittiin pikaisesti käydä tutustumassa.