Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettekö rullaportaissa vaunujen kanssa?

Vierailija
01.06.2012 |

Aattelin kysellä miten yleistä tämä on. Itse en oo ikinä uskaltanut ja nyt meinasin saada sydärin kun kuulin että mun kaveri on mennyt monesti meidän vauvan kanssa portaita ja vielä alaskin! Siis vauva on ollut jonkun verran hoidossa mun kaverilla.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin metrossa. Ja tuossa tarvitaan hiukan tekniikkaa.

Rattaat pidetään suorassa, omalla vartalolla hallitaan niiden asentoa.

Ja etupään renkaita nostetaan ilmaan juuri ennen kun portaat loppuu. Näin eturenkaat saadaan laskettua "kiinteälle maaperälle" ja on helppo työntää liikkeelle.

Jos renkaita ei nosta ilmaan, tottakai ne tökkää siihen luiskaan ja katastrofin ainekset on ilmassa.

Vierailija
22/27 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina hissiä, jos sellainen on lähistöllä. Varsinkin nyt, kun mukana on kävelevä esikoinenkin. Myös asemilla ja metrossa menen hissillä. Metron pitkiin liukuportaisiin en missään nimessä menisi vaunujen kanssa, ja harvoinpa siellä ketään muutakaan olen nähnyt kuljettavan rattaita. Ja ihan Helsingin kantakaupungissa asun ja vaunuja ja rattaita kuljetellut kohta viiden vuoden ajan.

Itse olen huomannut, että mitä useammin kulkee vaunujen kanssa liukuportaissa, sitä sujuvammin se sujuu. Olen nähnyt monta vaaratilannetta, kun tottumattomat kokeilevat likuportailla menemistä vaunujen kanssa. Varsinkin matkarattaat ja kääntyvä- ja/tai 3-pyöräiset vaunut ovat omasta mielestänikin hankalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka änkee rullaportaisiin jonkun sortin vaunun kanssa on kyllä täysin välinpitämättömiä ihmisiä. Olen nähnyt lukuisia kertoja vaaratilanteita näiden kanssa. Lisäksi olen itse kerran jäänyt ihmisröykkiön keskelle kun kärryn pyörät jäivät kiinni kun ylöspäin menevät portaat loppuivat ja siihen "ramppiin" jäivät jumiin. Kärryihminen tietenkin jäi tulpaksi siihen ja muut tulivat niskaan minä mukaanlukien. Satutin jalkani, kun se jäi puristuksiin. En voi tajuta miten joku vaarantaa toiset ja vauvan tällä tavalla. Joku onneksi tuli painamaan pysäytysnappia.

Vierailija
24/27 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunujen kanssa? musta se kuulostaa tosi oudolta.

"Miks ihmeessä" joku jakaa lauseen otsikkoon ja viestiin? Tekee lainaamisesta vaikeampaa.

Me emme ikinä mene rattaiden kanssa liukuportaisiin. Rattaat liukuportaissa vaarantavat kaikki rattaiden alapuolella olevat ja aivan erityisesti rattaissa olevan lapsen.

Ihmisiä on kuollut portaissa putoamisen seurauksena. Lastenrattaat portaissa ovat tarpeeton turvallisuusriski, jos vieressä on hissi. Portaissa riskinä on suuri korkeusero ja liukuportaissa lisäksi suurella voimalla liikkuvat portaat, jotka tekevät pahaa jälkeä, jos rattaat jostain syystä jäävät väliin tai putoavat.

Vaikka kuinka kuvittelisi pitävänsä rattaista kiinni, ei tarvita kuin yksi kiireinen ohittaja, joka vahingossa tönäisee rattaita tai niitä kiinni pitävää ihmistä, jotta onnettomuus syntyy.

Sinänsä minulle on ihan sama, miten muut vaarantavat itsensä, mutta vaaran aiheuttaminen muille on eri asia. Rattaiden kanssa liukuportaisiin tunkevat ovat ärsyttäviä myös siksi, että rattaat vievät paljon tilaa, eikä niiden ohittaminen liukuportaissa ole aina mahdollista turvallisesti. Siinähän sitten kaikki takana tulevat odottavat, että rattaat pääsevät pois alta.

Onnettomuusriskin vuoksi en varmasti vaaranna omia lapsiani viemällä heidät rattaissa liukuportaisiin. Hissit ovat rattaita varten. Valitettavasti jotkut eivät tajua, että hissit eivät ole vessoja ja olisi mukavaa, että niitä vessoina käyttävät saataisiin järjestykseen.

Vierailija
25/27 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen, mutta sitten sattui vahinko: jotenkin pyörän rengas osui reunaan ja kärryt menivät sivuttain ja jäivät jumiin. Tuli hirveä paniikki kun vaunut stoppasivat ja ihmisiä alkoi tulla niskaan! Onneksi sain kärrit käännettyä ja oltiin siellä yläpäässä. Siinä olisi voinut käydä tosi huonosti jos ihmislauma olisi vyörynyt vauvan päälle. Hirvittää vieläkin koko tapaus.

Käyttäkää niitä hissejä!!!

Vierailija
26/27 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epätavallinen tilanne (kiire tms) tulisi eteen saattaisin rullaportaisiin lähteä, mutta vain aivan pakon edessä. Muuten saa hissi kelvata minulle.

Vierailija
27/27 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hissi on jumissa. Muuten aina hissillä.

Mä en todellakaan ymmärrä näitä mitä voi tapahtua ja vuosikymmeniä olen kulkenut.

Ihan kunnon onnettomuuden alun näin, kun 2 papparaista tuli olutlaatikoiden kanssa ja eivät liikkuneet tarpeeksi nopeasti, tuli ihmisiä niskaan. Pappara kaatui ja siinä oli muitakin kaatumassa, kunnes joku tosi fiksu ja nopea stoppas liukuportaat.

Ihan vinkkinä, kun näette vähän vanhemman ihmisen menevän liukuportaissa alas olutlaatikoitten kanssa tai matkalaukkujen, kannattaa jättää muutama porras väliä ja seurata tilannetta.

Hississä voi haista kusi, mutta sitä ei ole pakko sieltä lattialta juoda. n miljoona krt turvallisempaa on mennä hissillä, siinä ei hajuhaitat paljoa haittaa.

Ja vinkkinä, hissi on myös nopeampi vaihtoehto hyvin usein.

ja se mummo, joka oli 2 pv hississä, sen on pakko olla satua, oikeesti !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan