Meille tulee viikonloppuna mökille yökylään perhe jossa
kaksi aikuista ja neljä lasta (yksi vauva). Mitä ruokaa tekisin.
Ajattelin keittää uusia perunoita, grillata jotain lihaa / kanaa, tehdä sillistä sitruunaisen "salaatin" ja lisäksi joku vihreä salaatti.
Entä illalla??
Kommentit (31)
Lasagnea Siskonmakkarakeittoa Lohikeittoa Lohipastaa Kanapastaa Pesto vuohenjuusto kanaa Lihapullia ja muusia Jauhelihapihvejä, vaikka grillissä Itse laittaisin varmaan lounaaksi jonkun keiton ja illalla sitten jotain "parempaa", vaikka sitä grilliruokaa. Tai jos grillaatte päivällä, niin pellillinen pitsaa illaksi? Ja tuo oma ehdotuksesihan kuulosti hyvältä.
Toivottavasti ei oo kasvissyöjiä vieraiden joukossa. Kovin on lihapainotteinen menu. Voisit lisätä iltaruokaan maisseja tai kasvisvartaita /-nyyttejä. Ihmettelen ettekö kalasta mökillä ollenkaan?
Bratwurstit on monen lapsen makuun aika vahvoja. Itse varaisin suosiolla vaihtoehdoksi jotain ihan tavallisia grillimakkaroita. Salaatin lisäksi ainakin kaapin perälle kannattaa varata myös leipää ja margariinia. Monen lapsen mielestä tavallinen voikkari voi olla se paras iltapala.
Aikuiseen makuun nuo Bratwurstit, salaatin kera kuulostaa oikein hyvältä iltapalalta mökillä. Varsinkin, jos tavoitteena on istua iltaa vähän pidempäänkin, mahdollisesti parin oluen kera.
Me ollaan just menossa yhdelle mökille yöksi ja olin ihan varma, että tämä kirjoitus on tyyliin "meille tulee mökille yöksi yksi perhe, joka on ihan kauhea. Lapset melskaavat, rikkovat paikan, heräävät kukonlaulun aikaan eivätkä suostu syömään mitään":D Meille on luvattu perunoita ja grillimakkaraa (lapset 1,5 ja 3,5v), joka musta oikein hyvä. Otan itse lapsille välipalaevästä tyyliin banaania ja karjalanpiirakoita, ettei tarvitse aamuvarhain hiipiä keittiöön tai muutenkaan kärkkyä välipaloja.
Ja olihan siellä salaatteja lisäksi. Eikö sitä lasketa? Ja entäs jos joukossa on kala-allergikkoja, jotka ap on jo suunnittelussa huomioinut?
Ärsyttää kaltaisesi "et ole huomioinut tätäkään"-tyypit, jotka itse eivät ajattele omaa nenäänsä pidemmälle!
Toivottavasti ei oo kasvissyöjiä vieraiden joukossa. Kovin on lihapainotteinen menu. Voisit lisätä iltaruokaan maisseja tai kasvisvartaita /-nyyttejä. Ihmettelen ettekö kalasta mökillä ollenkaan?
bratwurstia ja salaattia. Minä varautuisin keittämään iltapuuron.
Ja vielä enemmän ihmettelen miksi lapset ei söisi salaattia?? Ei nämä mitään puuroja illalla syö =D =D En ole koskaan omallekaan lapselle keittänyt iltapuuroa, en ymmärrä edes miksi olisin. ap
salaatteja on erilaisia, minusta ne on paremmat kuin maissit. ap
Vihersalaatti ei ole ruoka. Kyllä kasvissyöjäkin proteiininsa tarvitsee.
Kannattaisi siirtyä lihansyöjäksi, jos kerran kasvisruokavaliolla aivotoiminta on noin puutteellista.
Vihersalaatti ei ole ruoka. Kyllä kasvissyöjäkin proteiininsa tarvitsee.
että heidän ruokavalionsa pitää huomioida vaikka heitä ei ole kutsuttukaan...
Ja tosiaan, eiköhän ap tiedä onko joukossa kasvissyöjää.
Lisäksi voin kertoa sinulle sellaisen pienen faktan: kaikki mökit eivät ole järven tai meren rannalla. Nyt sinäkin opit jotain uutta. Vai kaivostako niitä kaloja sinusta kalastetaan kuivan maan mökeillä?
Ei kuivan maan mökki ole mikään mökki.
Ja tosiaan, eiköhän ap tiedä onko joukossa kasvissyöjää. Lisäksi voin kertoa sinulle sellaisen pienen faktan: kaikki mökit eivät ole järven tai meren rannalla. Nyt sinäkin opit jotain uutta. Vai kaivostako niitä kaloja sinusta kalastetaan kuivan maan mökeillä?
Lasagnea
Siskonmakkarakeittoa
Lohikeittoa
Lohipastaa
Kanapastaa
Pesto vuohenjuusto kanaa
Lihapullia ja muusia
Jauhelihapihvejä, vaikka grillissä
Itse laittaisin varmaan lounaaksi jonkun keiton ja illalla sitten jotain "parempaa", vaikka sitä grilliruokaa.
Tai jos grillaatte päivällä, niin pellillinen pitsaa illaksi?
Ja tuo oma ehdotuksesihan kuulosti hyvältä.