Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teidän lapset on alkaneet syömään itse?

Vierailija
31.05.2012 |

Menikö kuinka kauan opettaa?

Entä minkä ikäsenä ovat alkaneet olla ilman vaippaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaen siis sitä, että ruoka meni mallikkaasti lusikalla suuhun kunnollisen aterian verran (niin ettei lasta tarvinnut lisäksi syöttää), ja että osasi juoda maitoa tavallisesta mukista eikä tarvinnut mitään venttiilikansia tms.

Esikoinen oppi kuivaksi 2,5-vuotiaana, mut vahinkoja tuli vielä öisin monta kuukautta, joten yövaippa oli varulta vielä pitkään. Pienemmästä en tiedä, on vielä niin pieni.

Vierailija
2/7 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö nyt 2v5kk. Ilman vaippaa on oltu öitä lukuunottamatta pari kuukautta, mutta vuoden on jo likka osannut potalla käydä kuitenkin. Pissavahinkoja sattuu silloin tällöin, muttei lainkaan usein. Öiden jäljiltä vaippa on aina kuiva, mutta vielä en uskalla jättää poiskaan.

Osaa syödä itse, mutta aamu- ja iltapuurot haluaa yleensä syötettävän. Lieneekö syy siinä, että ei ole lempiherkkua puuro :) Joskus väsyneenä saattaa pyytää syöttämään muutenkin, eikä se minua haittaa syöttää sitten. Oppi ihan itse syömään itse kokeilemalla. On osannut jo pitkään ko taidon, mutta nyt puolen vuoden ruokailut ovat olleet vasta ns siistejä, eli ruokaa ei juurikaan tippuile ympäri ämpäri.

Kotihoitolapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuohon syömiseen ei tarvinnut opettaa ollenkaan, molemmat on halunneet syödä itse eivätkä ole enää halunneet/sietäneet että heitä syötetään. Minä olisin mielelläni syöttänyt heitä vielä pitempään, tykkäsin siitä. Sotkuakin ois tullut vähemmän.

Tuo vaippahomma meni niin, että kun yritin opettaa lasta olemaan ilman vaippaa, ja kesällä näytti (lapsi vuoden ja 8 kk) että siitä jotain tuleekin. Heti kun tuli syksy niin kaikki unohtui ja lopetin kaiken pottailun siihen. Olin niin tympääntynty siivoamaan pissaläikkiä, että ajattelin yrittää sitten uudelleen vasta seuraavana kesänä. Kun lapsi täytti tuon 2,5, hän haki itse potan ja alkoi tehdä pissat siihen. tulin siihen tulokseen, että lapsi tosiaan oppii nämä asiat vasta kun on itse kypsä.

Vierailija
4/7 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkolailla 1v synttäreiden aikaan. Melko sotkuistaan se välillä on, mutta kun on vaan ihan pakko itse tehdä kaikki :).

Vaipoista on luovuttu kokonaan n. 2v-2v3kk iässä.

Vierailija
5/7 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö 1v, ei oikee haluaisi syötettävän, mutta ei itse sitte halua lusikalla syödä, vaan heittää lusikan pois, ja sormet ruokaan. :D

Oon ajatellu, että onko tää jotenki epänormaalia ku hän ei itse vielä syö, mutta eiköhän hän itse siihen opi. :)

Ja tuo vaippa asia oli pakko kysyä, ku eilen oli puhetta asiasta mieheni pikkusiskon (15v) kanssa, kun hän oli sitä mieltä, että alkaa opettaa ilman vaippaa meidän lasta.

Nauratti vaa melko kovasti se hänen puheensa. :D

Vierailija
6/7 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sormilla, vähitellen lusikalla. Itse ovat halunneet, eivätkä mielellään antaneet minun enää syöttää.

Ilman vaippaa päivällä 2-2,5v. Yövaippa jääneet jotain ennen neljävuotispäivää.

Vierailija
7/7 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymästä asti itse söi rintaa

7kk sormiruokaa

1v lusikka ja haarukka

1,5v lusikka ja haarukka ilman hirveitä sotkuja useimmiten

2-3 v aika siistiä, pikkuvahinkoja

kaksi lasta

molemmat saaneet sotkea ja reenata niin paljon kuin haluavat :-) en niuhota sotkusta vaikka mies tahtoisi.. ei sitä opi jos ei saa yrittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän