Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun busseissa äidit tarjoavat aina ensin

Vierailija
22.11.2005 |

sen pään rattaista/vaunuista vieraan ihmisen nostettavaksi, jossa ei ole työntöaisaa. Aina pitää asiasta sanoa, että viittitkö kääntää toisinpäin. Luulisi olevan itsestään selvää että vieraalle annetaan helpommin nostettava pää vaunuista. Sitten ihmetellään kun ei kukaan halua enää auttaa bussiin vaunuja. Eräs bussikuski kerran huikkasikin hyvän neuvon, että vaunut/rattaat on kätevintä nostaa autoon ja pois niin että aisa menee ensimmäisenä bussiin ja lähtee viimeisenä, ja että auttaja on aisapäässä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee työntämällä vaan vaunut sisään, painaa siis aisasta alas niin pääsee sen pienen kynnyksen yli. niin joku avulias aatu tulee siihen eteen rimpuilemaan.

toki porras linkkin mennään aisa edellä ja kahden henkilön voimin. hölmö se on joka meinaa mennä aisa viimeisenä korkeaan bussiin..

Vierailija
2/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helpompi mennä pääpuoli edellä joten jos tarvitsen apua ei tule heti ajateltua että pitäis kääntää toisinpäin. pois tullessa ´jos menen pois linkistä ja autetaan sisältä päin kuuluukin aisan olla minun puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, ajattele nyt järjellä ja kokeile vaikka. On todella raskasta kyykkiä nenä maassa kun auttaa autoon niin että aisa tulee viimeisenä autoon, koska itse seisot bussin rappusilla. Samoin pois auttaminen on hankalampaa niin, että aisa lähtee ensimmäisenä, ja samasta em. syystä.

ap

Vierailija
4/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se takaa vauvuissa olevalle vauvalle enemmän turvaalisuuttakin (tietysti matalalattiabussiin työnnän vaunut nokka edellä).

Mutta siinäpä se juuri tulee: auttajan rooli riippu siitä, saattuuku hän olemaan ylhäällä vai alhaalla. Jos olen jäämässä pois bussista ja minua auttaa henkilö, joka on itse alhaalla, hän houtuu tarttumaan kuomupuoleen. Vai pitäisikö itse ensin hypätä ulos bussista ja jättää vaunut oveen väliin odottamaan, että auttaja puolestaan kiipeää bussiin sisälle...?

Sitä paitsi jokainen äiti mielellään pitää itse kätensä kiinni siinä aisassa, sekin n turvallisuuskysymys.

Vierailija
5/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sitä paitsi jokainen äiti mielellään pitää itse kätensä kiinni siinä aisassa, sekin n turvallisuuskysymys."

Vierailija
6/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ne äidit niin ärsyttäviä.. niri nari nirrin narrin..

Vierailija
7/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalalattiabussin kuski jättää bussin niin kauaksi jalkakäytävän reunasta, ettei sen kuilun yli saa mitään rattaita yksin. Ja tietenkin muut matkustajat luulevat, ettei apua tarvita, kun ollaan matalalattiabussissa.

Vierailija
8/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole huomannut että turvallisuus siinä kärsisi..

ap

Vierailija
9/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aisa menee ensimmäisenä bussiin ja lähtee viimeisenä.

Mutta kyllä minä olen siellä aisapäässä, koska siellä on verkkokassi, jossa kaikki arvoesineet (mm. kännykkä ja rahapussi).

T: Varkaita lähes hysteerisesti pelkäävä...

Vierailija
10/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsiisös. Jos se jotain ottaisi verkkopussista, niin mitä se sillä tekisi siellä bussin sisällä? Pitäis olla pokkaa mummelilla tai teinitytöllä tai kanssaäidillä (jotka useimmin auttavat) pidellä sun lompakkoasi koko matka seuraavalle pysäkille huolimatta vaatimuksistasi antaa se takaisin...

Vierailija
12/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos auttaja on aisassa ja aisa edellä mennään niin hänen pitää tulla siis bussista ulos johtamaan rattaisen siirtoa ja sitten vielä kärrätä niitä rattaita äidin edestä bussiin. en ymmärrä. eikös se äiti niitä ohjaa ja toinen ns. yhdellä kädellä kiskaisee avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän