Raskauksien aiheuttama napatyrä, onko joku päässyt leikkaukseen?
Eli mulla on tullut raskauksien myötä napatyrä, napa ja vähän siitä ympäriltä pönköttää edelleen ulkona aivan epäluonnollisesti, painaessa on kova,alla tuntuu jotain eikä mene sisälle päin jos painan. Navan pönkötys näkyy myös paidan läpi, niin kuin raskaana olevilla.
Onko joku saanut ihan julkisella puolella tähän vaivaan leikkauksen? Meinaan kun mulla ei ole kuitenkaan mitään kipua (ainakaan vielä), lähinnä haitta on vain kosmeettinen mutta todella haittaava sellainen. Ja sehän jää tollaseks, ei napatyrää millään jumpalla tms. saa pois. Kokemuksia kaipailen, kiitos!
Kommentit (2)
Ajattelin varata aikaa lääkärille myös, netistä vaan lueskelin että ei periaatteessa tarvii leikkaushoitoa jos ei ole kivulias, mutta eihän tollasen "epämuodostuman" kanssa voi elää, plus että ei kai se ihan hyväkään ole jos suolet tunkee sieltä vatsapeitteen alta... Kai siitä jotain seuraa jollain aikavälillä.
lokakuulle. Mulla on ollut napatyrä parisen vuotta (kolmesti olen ollut raskaana) ja se vaivaa lähinnä kuntoillessa (keskivartalon lihaksia treenatessa tai ylöspäin kurotellessa). Ei ole mikään erityisen kipeä ja mutta tuntuu epämiellyttävältä... ja näyttää! Sain työterveyslääkärin kautta lähetteen julkiselle puolelle ja nyt siis odottelen lokakuun leikkausta.