Opettaja, miten reagoisit jos saisit oppilaalta lahjaksi pullon punaviiniä?
Kommentit (32)
Kiireessä kirjoitin, piti siis olla ilahtuisin ja kiittäisin.
Hyvää kesää vielä kaikille, kohta se Suvivirsi jo soi!
koska alaikäinen ei voi alkoholia pitää hallussaan. Jos vanhemmat haluavat antaa lahjan, niin silloin asia ok, mutta vanhempien on tuotava se pullo, ei lapsen.
Eli yhdyn täysin näihin sanoihin.
Muutaman kerran olen pullon saanut ja turhja on olleet. On jäänyt täysin käyttämättä. Tai no, eräs pullo lojuu yhä vielä (ehkä viiden vuoden takaa) jääkaapin nurkassa korkkaamattomana. Muulloin en ole jääkaappiin laittanutkaan.
T. Ope minäkin, raitis sellainen
kossua, paljon tehokkaampi juoma jolla voi unohduttaa menneen kouluvuoden kauheudet.
Jouluna saan joskus punaviiniä ja keväisin kuohuviiniä.
kossua, paljon tehokkaampi juoma jolla voi unohduttaa menneen kouluvuoden kauheudet.
Rehellisesti sanottuna totta. Viini voi olla hieman hämmentävä lahja ja opettajana voi olla hieman ihmeissään miten siihen suhtautua. Kossupullosta ymmärtäisi heti että se on annettu ihan vaan pilke silmäkulmassa. Vaikka ehkä huonoa huumoria, niin selkeästi ymmärrettävä tarkoitus.
koska alaikäinen ei voi alkoholia pitää hallussaan.
Jos vanhemmat haluavat antaa lahjan, niin silloin asia ok, mutta vanhempien on tuotava se pullo, ei lapsen.
Jonkun verran on lapsille opetettava lakeja ja yhteiskunnan sääntöjä.Viinipullon suhteen sen antaminen on pikkuisen vaikeaa pienelle koululaiselle, sillä
1. KOULUN ALUEELLE EI SAA TUODA ALKOHOLIA
2. ALAIKÄINEN EI SAA PITÄÄ HALLUSSAAN ALKOHOLIA.Jos joku sellaisen minulle koululle toisi, tilanne olisi lievästi ilmaistuna kiusallinen sekä minulle että oppilaille, sillä jonkun verran on tullut kouluvuoden aikana puhuttua näistä lakiasioista ja säännöistä.
Miten minä voisin ottaa vastaan koululla alaikäiseltä ilmiselvän alkoholijuoman?Terveisin yhteiskuntaopin opettaja.
sellaiselta joka ei paljon lahjoja saakaan.
Niin, onhan niitä sääntöjä maailma täynnä. Itse en moisilla paljoa stressaa -ja antaisin kyllä alaikäiselle pullon lahjapaketissa vietäväksi päättäjäispäivänä. Evvk mitä joku lakipykälä siitä sanoo.
juotiin heti samalla kun laulettiin suvivirtta. ihquu! tilanne pahenee koko ajan.
koska alaikäinen ei voi alkoholia pitää hallussaan.
Jos vanhemmat haluavat antaa lahjan, niin silloin asia ok, mutta vanhempien on tuotava se pullo, ei lapsen.
Jonkun verran on lapsille opetettava lakeja ja yhteiskunnan sääntöjä.Viinipullon suhteen sen antaminen on pikkuisen vaikeaa pienelle koululaiselle, sillä
1. KOULUN ALUEELLE EI SAA TUODA ALKOHOLIA
2. ALAIKÄINEN EI SAA PITÄÄ HALLUSSAAN ALKOHOLIA.Jos joku sellaisen minulle koululle toisi, tilanne olisi lievästi ilmaistuna kiusallinen sekä minulle että oppilaille, sillä jonkun verran on tullut kouluvuoden aikana puhuttua näistä lakiasioista ja säännöistä.
Miten minä voisin ottaa vastaan koululla alaikäiseltä ilmiselvän alkoholijuoman?Terveisin yhteiskuntaopin opettaja.
Meillä pidetään pikkujoulutkin koulussa ja ihan rehtoria myöten siellä alkoholia juodaan. :) Eipä ole kukaan tullut piipaa autolla hakemaan :)
Lähinnä viiniä, konjakkia ja viskiä. Koskaan en ole kuullut kenenkään opettajan lahjoista pahastuneen. Päinvastoin...Täysin normaali ja hyvä lahja.
Meillä pidetään pikkujoulutkin koulussa ja ihan rehtoria myöten siellä alkoholia juodaan. :) Eipä ole kukaan tullut piipaa autolla hakemaan :)
En minä teidän koulunne järjestyssääntöjä tunne.
Ja kyllä,olenpa itsekin joskus muinoin ottanut kuppia koulun tiloissa, itse asiassa opettajainhuoneessa. Kyseessä tosin ammattioppilaitos.
Ei joka puolella Suomea ole tapana kantaa opettajille tavaraa - onneksi.
Jos vanhemmat vie, se on eri juttu. Mun mies on saanut viskiä, mutta antaja oli jo 18-vuotias lukiopoika. Ja pojan vanhemmat olivat ulkomaalaisia.