Kysymys teille, jotka olette kihloissa,
mutta ette naimisissa: Oletteko menossa naimisiin? Itse ajattelen kihlautumisen olevan lupaus avioliittoon menosta. Kuinka sinä ajattelet?
Kommentit (17)
Mutta,olen itse kihloissa ja aikeissa ei ole mennä naimisiin. (ehkä sitten kun ollaan kurttuisia tai ei sittenkään) Mies haluaa isot häät ja minä maistraatti. Eli ei sitten kumpiakaan. mentiin kihloihin ja luultiin että sitten joskus päästään sopuun aasiasta mutta ei. Eikä nyt viitsi sormuksia nurkkaankaan heitää kun asutaan yhdessä silti.
reilun vuoden päästä. Kihlaus oli minulle lupaus avioliitosta mutta mies ei heti lämmennyt naimisiin menolle mutta nyt on jo kovaa vauhtia menossa naimisiin. Pitää vaan liian kovaa kiinni päätöksestään eli minun täytyy valmistua ensin ennen kun vihille mennään.
Mielestäni häät vuoden sisällä kihlauksesta-periaate on vähän aikansa elänyt. Emme pidä mitään kiirettä naimisiinmenon kanssa vaikka asia on päätetty.
Enään emme ole kihoilla, ei siis pidetä sormuksii, mut yhdessä kuitenki ollaan. Ja naimisiin menoo ei edes enään suunnitella :) Ja näin hyvä
Siis yleisesti ottaen. Me menimme kihloihin aikoinaan niin että päätimme samoin tein hääpäivän (reilu vuosi kihlauksesta).
Miehen veli on ollut kihloissa vuodesta 1992, eikä hänellä ole aikomustakaan mennä naimisiin. " Avokille" tämä on kova paikka, haluaisi mennä, mutta minkäs teet. Minusta hän kärsii asiasta, puhuu aina kovin katkeraan sävyyn ja oli aika pettynyt meidän häidenkin yhteydessä (ja lisäksi käyttäytyivät erittäin epäkunnioittavasti häissämme). Minusta miehen veli on rikkonut kihlalupauksensa, koska kihlat ovat vain askel kohti avioliitosta.
tiedän että on lupaus avioliitosta, mutta tämä on meidän tyylimme.
Ja varmaan nykypäivänä toteutuu todella hyvin. Just!
http://www.naimisiin.info/haaopas/kihlaus.html
Ja siellä myös manitaan, että jos ei aio mennä naimisiin, on kyseessä " kihlaus" .
Perinteet kunniaan!
ja aiomme kyllä mennä naimisiin. Itse arvostan kovasti avioliittoa ja menemme naimisiin varmasti. Päivää ei vaan vieläkään ole sovittu - meilläkin hieman kiistaa häiden koosta...
Vierailija:
http://www.naimisiin.info/haaopas/kihlaus.htmlJa siellä myös manitaan, että jos ei aio mennä naimisiin, on kyseessä " kihlaus" .
Perinteet kunniaan!
Vierailija:
Vierailija:
http://www.naimisiin.info/haaopas/kihlaus.htmlJa siellä myös manitaan, että jos ei aio mennä naimisiin, on kyseessä " kihlaus" .
Perinteet kunniaan!
Ja näinhän se onkin.
Eli ei silloin parikymppisinä lyöty lukkoon hääpäivää!!
Kihloissa oltiin oltu 4 v, kun mentiin naimisiin. Hääpäivä päätettiin pari kk ennen h- hetkeä ja pienimuotosesti meidät vihittiin.
Ei kai se nykyaikana niin tarkkaa oo sen naimisiinmenon kans, mutta miks mennä kihloihin jollei oo aikomustakaan mennä naimisiin???? Sormuksien takiako? Kihloissahan voi olla vaikkei sormuksia olisikaan!!!!
Kihlaus on lupaus avioliittoon astumisesta. Kihlaushan on kosinta. Menin syyskuussa kihloihin, maaliskuussa naimisiin.
häistä on ollut puhetta mutta ei olla vielä saatu tehtyä asialle mitään.
" Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet" .
Mun mielestä toi tarkottaa että jos on kihloissa, niin ollaan sovittu että mennään naimisiin. Mutta, lakiahan voi tulkita monella eri tavalla.
kun kihlaudumme. Edellisellä kerralla en tehnyt niin ja häät jäivät pitämättä...
Häät elokuussa 2006 =)