Voiko ekaluokkalaisen opelle tosiaan viedä viinipullon?
Jonkun hyvän punkkupullon ostaisin mielelläni, mutta en tohdi koska mietin lahjan sopivuutta.
Tai mitä varmasti hyödynnettävää käyttötavaraa opelle, vinkit kehtiin.
Kommentit (23)
ihminen se on alakansakoulunopettajakin
opettajat ovat tälläkin palstalla sanoneet arvostavansa viinipulloa lahjana. Itse opettajana kokisin sen hämmentäväksi lahjaksi. Tykään kyllä juoda viiniä, mutta ajattelen asiaa oppilaan kannalta. Lapselle kaikki alkoholi on viinaa ja olisi outoa jos hänen lahjansa opelle olisi viinapullo. Ja lapsihan sen lahjan yleensä opettajalle ojentaa. Minusta alkoholi ei kuulu koulumaailmaan.
ihmiselle jota ei tunne. Entä jos on absolutisti, entinen holisti tms.
https://toivekauppa.pelastakaalapset.fi/?gclid=CJPSqt3EqLACFcQtmAodiW4L…
tavaroita on jo ihan tarpeeksi.
jos jotain haluaa tämän lisäksi antaa, niin esimerkiksi jotain kulutustavaraa; kukkia, suklaalevy, kesäisiä servettejä, keksejä tai käsirasvaa.
Kaikki eivät pidä viinistä tai edes käytä alkoholia.
Toiseksi, lapsi ei sitä voi opelle itse viedä, vaan aikuisen pitää se antaa. Jos annat pullon lapsen vietäväksi, syyllistyt lainrikkomukseen.
tuoda opelle viinipulloa lahjaksi. Tykkään kyllä juoda viiniä ja viinipullo näin muuten lahjana on hyvä, mutta ei alaikäisen lapsen kuulu niitä minulle tuoda. Pitäisin sopimattomana. terv. luokanopettaja
Alle 18-vuotias ei pidä hallussaan alkolia. Ei edes opettajalle vietävää viinipulloa.
Alkoholi on aina riski, sillä Suomessa on liian paljon syystä tai toisesta alkoholin ongelmaksi kokevia ihmisiä. Suklaa olisi pienempi paha, mutta onhan niitä muitakin makeisia.
Mistä teille tämä vimmattu hinku opettajien lahjomiseen on tullut? Kyllä minulla oli aikanaan ihan hyvät opettajat, vaikka en eläessäni ole yhtään lahjaa opettajalle vienyt.
Kaikki kesäkukat (marketat, orvokit, samettikukat, yms.) ovat mielestäni kivoja. Ne voi istuttaa parvekelaatikkoon tai ruukkuun ja säilyvät koko kesän.
Olen saanut myös salaatinsiemeniä, yrttejä (ruukussa) jne. Kaikki tällaiset ovat kivoja.
Myös erilaiset syötävät (esim. kesäkeksipaketit, suklaat, yms.) ovat hyviä.
Pelkkä korttikin on oikein sopiva lahja. Enkä pahastu, vaikka oppilas ei toisi mitään. Hyvä kesäntoivotus riittää.
Ope
Koska antajana myös lapsi. Jokin alkoholiton juotava tai muu elintarvike tai pois kulutettava paras. Itse olen antanut vuosien varrella hilloa, makuhunajaa, saunahunajaa, käsintehtyä saippuaa, kalasäilylepurkin, servettejä, kynttilän, suklaata jne.
Kortti riittää vallan hyvin, kaikista eniten arvostan lapsen itse tekemää korttia :)
Jos haluaa lahjan antaa niin suklaa on ihan hyvä ja turvallinen lahja.
Vanhemmathan eivät osallistu viimeiseen koulupäivään. Ja lapsi ei sitä saa antaa. Ja entäpä jos lapsi tiputtaisi pullon käsistään. Siinä sitten ope pyyhkii viinit lattialta kesken todistusten jaon. Yksi pitkävartinen ruusu on yleisin, mitä viedään opelle. Yhdessä ne näyttävät kivalta maljakossa.
Eräs ope-ystäväni sai keväällä lahjaksi pari juuri ilmestynyttä sisustuslehteä. En muista oliko ne ulkomaalaisia vai mitä, mutta idea oli minusta loistava. Rentouttava idea lomalle:)
Itse ekaluokanopettajana ottaisin viinipullon mielelläni vastaan, en näe asiassa ongelmaa!
Monet miesopettajat saavat viinipulloja, joita me naisopet sitten serviettilahjojemme kanssa kateellisina katselemme. :)
Mutta edelleenkin on täysin ok, ettei oppilas tuo lahjaa ollenkaan, ellei sitten itse niin halua tehdä.
Koulu on alkoholi ja tupakkavapaa alue, koska alaikäisiä paikalla.
perheeltä, jonka vanhemmista toinen on myös opettaja. Olivat näin ollen uskaltaneet antaa...
Äitini ainakin piti tuosta, koska ei ole mikään juoppo, mutta voi juhlistaa kesälomaa lasillisella.
eikä koskaan toistekkaan, niinkauan kuin on oppilas!!!
Jos tunnet hyvin ja tiedät et juo mut ei ole juoppo, voit viedä. Mut lapsi sitä ei voi antaa.