Neuvolan tädit vertailuun
Mitä epäasiallista tai muuten törkeää sinulta raskaana olevalta on kysytty tai sanottu?
Kommentit (6)
että olenko tarkoituksella raskaana ja onko isä sama kuin vanhemmilla lapsilla.
Olen itse avoimen pahoillani, että ne joudutaan kysymään. Tietojärjestelmä kopioi isän tiedot edellisestä raskaudesta, josta syystä sitä kysytään aina uudelleensynnyttäjältä...
ja kun näitä uusperheitä on niin paljon nykyisin.
Mä kävin just ja ihmettelen miksi helvetissä sanotaan et hei raskaus ei ole sairaus. Kuka sellasta luulee edes??? Sanottiin siis näin ensiodottajalle.
lapset hoidetaan kotona. Lapsillamme on pienet ikäerot. Ikää vanhemmilla lapsilla 1 v ja 2 v, kun kuopus syntyi. Sitä ennen neuvolan täti yritti saada minua aloittamaan ehkäisyn, kun toinen lapsi oli syntynyt pienellä ikäerolla.
Olin kolmannen lapsen saadessani 41 v, joten tottakai lapset olivat tervetulleita pienillä ikäeroilla! Hyvä kun ehdin lapsia saamaan. Raskasta toki on ollut, mutta onneksi lapset ovat olleet terveitä ja helppoja.
Onnellinen äiti, joka vaihtoi terv.hoitajaa, kun kyllästyi edellisen puoliavoimiin vihamielisyyden osoituksiin
että olenko tarkoituksella raskaana ja onko isä sama kuin vanhemmilla lapsilla.
Mä en hokannut ekan raskauden aikana soittaa suoraan neuvolaan vaan soitin terveyskeskuksen ajanvaraukseen jossa multa kans kysyttiin että oliko toivottu raskaus. Sit kun soitin neuvolaan niin neuvolantäti kysyi samaa. Mun mielestä kysymys vaikutti vähän tökeröltä mut kaipa ne siellä haluaa varmistua asiasta ennen kuin asiakas alkaa siellä asioida. Ja ehkä mä ite sit kuulostin niin vaisulta ja epävarmalta kun en tiennyt mitä mun oikeastaan pitää nyt sitten tehdä, että epäilivät vahinkolaukaukseksi.
ei ole tarkoitettu törkeäksi kysymykseksi, vaan aivan asialliseksi, mutta ymmärrän hyvin jos joku kokee sen törkeänä.