Ehdokkaiden täysin turhat vaalimainokset
Miten kukaan jaksaa esim tienvarsimainoksia kiinnitellä? Pelkkä nimi ja numerohan ei kerro ehdokkaasta yhtään mitään. Ei kukaan sillä perusteella ketään äänestä.
Sitten monet tv-mainokset. Ei tsiisus. Tehty viiden sekunnin mainos, jossa sanotaan vain jotain totaalisen ympäripyöreää, jota voisi todeta kuka tahansa. Herättääkö äänestäjän mielenkiinnon? Aivan, no ei varmasti.
Maltillisella budjetillakin voi tehdä aivan hyvän kampanjan ja siksi on huvittavaa, että jotkut ehdokkaat käyttää rajalliset resurssinsa tällaisiin tyhjänpäiväisyyksiin, joilla ei saa yhtään ääntä.
Kommentit (12)
Hyvä huomio. Itse tekisin noin 15 sekunnin televisiomainoksen, jossa kysyisin: "millaisessa Suomessa haluat tulevaisuudessa elää?". Taustalla olisi jengi ryöstämässä väkivaltaisesti viatonta kulkijaa ja seuraavassa klipissä muukalaistaustainen hoitaja keskittyisi aivan muuhun kun hänelle viittilöivään vanhukseen. Loppukanetiiksi toteaisin: "toivottavasti voimme vielä vaikuttaa".
Tähän riittäisi 15 sek ja uskoisin sen tuovan ainakin jokusen äänen.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt yhtään tv-vaalimainosta vielä. Miltä kanavalta niitä tulee?
Somemainoksia tunkee kyllä päivittäin paljon.
Riippuu varmaan vaalipiireistä. Ainakin Oulun vaalipiirissä on ollut ihan normikanavilla mainoksia.
Elokuvateatterissa tuli Sanna Marin ennen elokuvaa. Oli yhtä ärsyttävä kuin ne alkumainokset yleensäkin.
Olen myös ihmetellyt tienvarsimainoksia. Ihan yhtä tyhjän kanssa, ja osa jää aina keräämättä pois.
Kun tietää nimen, voi googlata lisää, jos kiinnostaa.
Ei täälläkään ole telkussa näkynyt mainoksia. Somessa nähny yhden. Mutta samapa se, äänestää mitä tahansa niin asiat menevät vain huonommiksi.
Häpeävätköhän jotkut ehdokkaat puoluettaan kun eivät sitä mainoksissaan selvästi ilkeä mainita?
Totta. Hirveetä roskaamista vielä nuo tievarsimainokset. Turhaa roskaa
Matti Meikäläinen 123 Äänestä minua!
Väiski eduskuntaan!!!! Nro 321!!!
Jep. Kuva + puolueen minimini mainos + numero. 'Parhaimmilla' joku kahden sanan mitäänsanomayon vaalislogan kuten 'Se paras'.
Joo ei. En äänestä yhtäkään, joka tunkee lappunsa mun postiluukusta sisään vaikka on mainoskielto, tai joka roskaa luontoa laittamalla tien varteen mainoksen ja jättää keräämättä ne pois vaalien jälkeen.
Nykyäänestäjä käyttää nettiä, löytää ehdokkaansa sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kuva + puolueen minimini mainos + numero. 'Parhaimmilla' joku kahden sanan mitäänsanomayon vaalislogan kuten 'Se paras'.
Joo ei. En äänestä yhtäkään, joka tunkee lappunsa mun postiluukusta sisään vaikka on mainoskielto, tai joka roskaa luontoa laittamalla tien varteen mainoksen ja jättää keräämättä ne pois vaalien jälkeen.
Nykyäänestäjä käyttää nettiä, löytää ehdokkaansa sieltä.
kokoomuslaiset näyttää työntävän eniten mainosroskaa.
En ole nähnyt yhtään tv-vaalimainosta vielä. Miltä kanavalta niitä tulee?
Somemainoksia tunkee kyllä päivittäin paljon.