Mikä on paras laihdutusruoka?
Kommentit (19)
Niitä kun syö tarpeeksi saa niiden ohessa syödä kohtuumäärissä ihan kaikkea muutakin, myös vaikka pastaa, rasvaista juusto jne perinteisesti laihduttajilta kiellettyjä juttuja.
reilun desin verran mustikoita. Sekaan annospussillinen steviaa (1,3g).
Tulipa täysinäinen olo :-)
Ja on varmaan terveellistä.
Tosin stevian terveellisyydestä on paljon keskusteltu...mutta suon sitä ripauksen itselleni.
Katsoin ammoin erään dokkarin makeutusaineista, ja stevia oli ainoa, joka sai puhtaat paperit.
En muista mistä lie lukenut. Googlella varmasti löytyy.
t. annospussillisen käyttänyt
onks tää joku karppien proteiinilisä?
En muista mistä lie lukenut. Googlella varmasti löytyy.
t. annospussillisen käyttänyt
No googlettanut olen minäkin, mutta tuollaista tekstiä ei ole osunut silmiini.
liity karppeihin mitenkään. Sivistä itseäsi hieman.
puhuta mitään.
outoa, että aikuiset syö jotain annospusseissa. ja tota rahkaa, aina kun kysyy vinkkejä, on vastauksena rahka.
miksi?
Jonkin valmistajan stevia maksoi 1000€/ kg. Tämän ostamani paketin, jossa kerta-annospussit ovat, kilohinta oli n. 70€.
Halvimmaksi olisi tullut iso, ehkä kilon purkki (60€/ kg) mutta sitä en halunnut ostaa koska en ollut steviaa ennen käyttänyt.
Ja mitä hassua siinä on, että aikuiset käyttävät annospusseja? Ovathan ne käteviä esim. mukana töissä, harrastuksissa tms.
puhuta mitään.
outoa, että aikuiset syö jotain annospusseissa. ja tota rahkaa, aina kun kysyy vinkkejä, on vastauksena rahka.
miksi?
Seuraatko ollenkaan ympärilläsi olevaa maailmaa? Stevia, ei "stevian", on joulukuun 2011 alussa myös EU:n markkinoille tullut makeutusaine.
Ei keinotekoinen makeutusaine, vaan makeutusaine, joka on Etelä-Amerikassa ollut käytössä jo pitkään. Kaupallinen hyväksyntäprosessi kuitenkin vaatii huomattavan pitkän ajan, minkä vuoksi tuote tuli Euroopan Unioniin kymmmenen vuotta muita mantereita myöhässä. Toistaiseksi vahvistamattoman tiedon mukaan sillä on hyviä vaikutuksia verenpaineeseen; tätä tutkittaneen tulevina vuosina erittäin ahkerasti. Syöpää stevia ei aiheuta. Ihmettelen, kuinka joku kehtaa edes heittää tuollaista kevyesti.
En itse juuri käytä makeutusaineita, edes sokeria, mutta täytyy ihmetellä yleissivistyksen puutetta. Muita vinkkejä arkipäivään, jos palaat näitä tynnyristä lukemaan: Suomen presidentti on Sauli Niinistö, Pluto ei ole planeetta ja Suomen posti on Itella.
Mikä ihmeen stevian? onks tää joku karppien proteiinilisä?
oon lahtunut ihan vaan niin, että korvaan perunan/pastan/riisin kasviksilla. Syön kasviksia reilun puoli kiloa päivässä.
Muuten syön kuten aiemminkin, leipääkin ja kerran viikossa saatan syödä esim. perunamuusiakin. Mutta pääsääntöisesti siis lounas ja päivällinen kasvislisukkein.
Mulla ei toimi dietit, joissa pitää laskea kaloreita tai kieltäytyä kokonaan jostain. Näin painoa on tippunut vuoden alusta 8 kiloa. Hitaasti, mutta varmasti edetään siis :).
Rahkasta oli puhetta, sitä syön jos tulee makeannälkä viikolla. Eilen sekoitin rahkan sekaan omenapaloja, kardemummaa ja steviaa, maistui ihan omenapiirakalta :).
Itse uskon että luonnollinen steviakasvi on oikein ok makeutusaine, mutta suhtaudun hyvin skeptisesti näihin teollisuuden valmistamiin stevioglykosideihin, joita siis käytännössä nämä steviana myytävät makeutusaineet ovat.
Itse käytän kyllä mieluiten ihan vaan hunajaa ja sokeria, silloin harvoin kun makeutusta johonkin tarvitsen. Nekään eivät pieninä määrinä ole mitenkään epäterveellisiä.
Aamuisin olen syönyt ruisleipää.
Mitään en ole kirjannut ylös, enkä muutenkaan sen kummemmin miettinyt syömisiäni. Kahdessa viikossa on lähtenyt 2,5 kg.
Ihan itsestään siis ;-)
Yrittämättä ja millään dietillä olematta.
T. Painonvartijat, karppaukset ja Kiloklubit läpikäynyt.
oon lahtunut ihan vaan niin, että korvaan perunan/pastan/riisin kasviksilla. Syön kasviksia reilun puoli kiloa päivässä.
Muuten syön kuten aiemminkin, leipääkin ja kerran viikossa saatan syödä esim. perunamuusiakin. Mutta pääsääntöisesti siis lounas ja päivällinen kasvislisukkein.
Mulla ei toimi dietit, joissa pitää laskea kaloreita tai kieltäytyä kokonaan jostain. Näin painoa on tippunut vuoden alusta 8 kiloa. Hitaasti, mutta varmasti edetään siis :).
Rahkasta oli puhetta, sitä syön jos tulee makeannälkä viikolla. Eilen sekoitin rahkan sekaan omenapaloja, kardemummaa ja steviaa, maistui ihan omenapiirakalta :).
perusruokaa, jätät kaikki herkut pois ja penennät annoskokoja ja kasviksia ja hedelmiä paljon. Sen lisäksi liikut paljon. Näin mä oln aina saanut laihdutettua vaikka olen ollut jo ennestään normipainoinen.
Niitä painonvartioiden tuotteita yms en suosittele, paitsi jos haluat yödä geenituotettua paskaa joka saattaa aiheuttaa syöpää
Arkkukin on kevyempi liikutella tai uurnan sisältö vähäisempää.
puhuta mitään.
miksi?
Lähes rasvatonta, erittäin proteiinipitoista, eri "lisukkeilla" (sopat, marjat, hedelmät, pähkinät, leseet) saa eri makuja, täyttävää, helppoa!
mutta omalla kohdallani se on rasva. Kun syön riittävän rasvaista ja hiilihydraatitonta ruokaa, niin laihdun. Ei ole nälän tunnetta.
pari, kolme kertaa viikossa. Nopea lämmittää mikrossa.
ap