Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroon mustaksi värjätyistä hiuksista?

Vierailija
29.05.2012 |

Minulla on pitkät, yli puoleen selkään ylettyvät hiukset, joita olen värjännyt tuhkan mustaksi ehkä noin 8 vuoden ajan...

Miten ihmeessä saisin pikku hiljaa muutettua värin nätisti vaikka edes tummanruskeaksi?

Ajattelin, että jos olisin värjännyt seuraavalla kerralla jollain todella tumman ruskealla ja tehnyt siihen päälle vaaleamman ruskeita raitoja?

Vinkkejä, kokemuksia?

ps. Ja hiusten leikkaaminen lyhyiksi ei tule kysymykseen :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näitä hommia osaa hoitaa, ainakaan jos tarkoitus on päästä äkkiä vaaleammaksi. Mulla ammattilaisilla on aina ollut tulos joko:

- Oranssi tukka joka seurauta siitä että on lyöty koko päähän värinpoisto jonka teho ei kuitenkaan ole riittänyt vaalentamaan riittävästi ja kampaaja ei hiusten säästämiseksi uskalla laittaa toista perään

- Se että pitkästä tukasta mustan poistaminen raidoittamalla on kestänyt vaikka kuinka kauan, ja välivaiheet joissa mustan seassa kusenkeltaisia raitoja ovat kamalia (joo kyllä niihin raitoihin aia alkuun laitetaan joku värihuuhtelu päälle mutta kyllä se vaalennuskeltainen sieltä parissa viikosa esiin pukkaa)

Itse olen onnistunut kotona erinomaisesti, olen jopa vaihtanut mustasta ihan blondiin yhdessä päivässä. Olen käyttänyt sekä perinteisiä vaalennusvärinpoistoja (pari Super Blonde-käsittelyä peräkkäin + kestoväri päälle) että nyt viimeksi tuota paljon hellävaraisempaa Colour B4:ää. B4:llä en saa tosin kovin vaaleaa koska se ei vaalenna luonnollista hiusten väriä ja hiukseni ovat luonnostaan keskiruskeat. Mutta mustan poistoon toimi todella hyvin enkä huomaa hiusten kunnossa entiseen mitään eroa.

Vierailija
2/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hänkään saa pikimustasta yhdellä kertaa täyttä blondia, mutta osaa tehdä asian kuitenkin hallitusti. Ensin värin poisto ja sitten uutta tilalle.

Itse tehtynä lopputulos voi olla mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta sanottavaa :)

Vierailija
4/8 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm...

Vierailija
5/8 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin suosittelen tuota ColorB4 -tuotetta. Sain kahdella extra strengthillä vuosikausia mustiksi värjätyistä latvoista tummanruskeat ja juurista oman väriset. Hiukset pysyi ok kunnossa ja nyt sitten jatkan värjäilyä mahdollisimman lähellä omaa väriä olevilla kevytväreillä, niin ne latvatkin kasvaa veke.

Hintaa B4:llä oli 2 x 15€ + kevytväri, joten aika halpa hinta kampaajan tekemään värinmuutokseen nähden. Kaverini on käynyt kampaajalla vastaavassa ja maksoi yli 100€. Tulos oli vielä monivärisempi kuin itsellä...

Vierailija
6/8 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtosi ovat lähinnä joko värinpoisto koko tukkaan, tai vaalentuminrn asteittain raidoittamalla.

Ihan ekaksi käyttäisin kuitenkin vaalennusainepohjaisiin värinpoistoihin verrattuna hyvin vähän tukkaa rasittavaa pelkistävä värinpoistoainetta. Sellaista saa ihan kaupoista nimellä Colour B4. Se poistaa vain keinoväriä, eli ei tee vaalennusvärinpoiston oranssia tai kusenkeltaista sävyä.

Itse sain mustanruskeasta 7- asteiseen vaaleaan kahdella samana päivänä tehdyllä Colour B4-käsittelyllä. Ihan vähän on latvat tummemmat kuin tyvi mutta ei pahasti. Jos tulos jää liian tummaksi on tuon jälkeen mahdollista laittaa perään joko itse tai kampaajalla vaalennuspohjainen värinpoisto tai raidat .

Vierailija
7/8 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos koitat tuota B4:ää niin osta ehdottomasti extra strength-versiota, joka on tarkoitettu tummien värien poistoon.

Mulla tukka ei tunnu käsittelyn jälkeen oikeastaan yhtään rasittuneelta mikä on ihme, koska muistan teininä miten perinteinen värinpoisto teki koko latvoista kamalaa hamppua ja tosiaan sen ruman oranssin värin. Nyt on lähellä omaa värinkin oleva vaaleanruskea vain ihan vähän punertavuutta.

Vierailija
8/8 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vajaa olapäihin ulottuvat hiukset. Viimeksi kampaajalla minulle tehtiin ruskeita raitoja mustaan tukkaani. Hyvältä näyttää.

Älä ala itse sotkemaan väreillä, lopputulos voi olla horror pitkässä tukassa.